AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #1 Skrevet 19. februar 2022 Hei. Jeg tok først allmennfag på videregående og deretter hjelpepleier. Utgjør noe av dette studiepoeng? Hvordan går jeg fram for å få dette bekreftet som studiepoeng i så fall? Anonymkode: c5193...982
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #2 Skrevet 19. februar 2022 Studiepoeng får du for fullførte fag på høyere utdanning (altså ikke videregående). Anonymkode: 4f924...e42 3
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #3 Skrevet 19. februar 2022 https://www.studentum.no/regne-ut-skolepoeng-og-konkurransepoeng-2115 her kan du vel og merke regne ut skolepoeng/konkurransepoeng som brukes for å søke deg inn på høyere utdanning Anonymkode: 4f924...e42
Ullvott Skrevet 19. februar 2022 #4 Skrevet 19. februar 2022 Hjelpepleier er fagbrev, er det ikke? Dvs utdanning på videregående skole-nivå? I så fall er svaret nei, du får ikke tilleggspoeng for den utdanningen. Hvis du derimot har tatt en fagskoleutdanning (altså utdanning på et nivå som er over/etter videregående skole), og den er tatt etter 2005, kan du få tilleggspoeng. Kilde: https://www.samordnaopptak.no/info/opptak/opptak-uhg/poengberegning/legge-til-poeng/tilleggspoeng/index.html 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #5 Skrevet 19. februar 2022 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Studiepoeng får du for fullførte fag på høyere utdanning (altså ikke videregående). Anonymkode: 4f924...e42 Ok takk for svar. Anonymkode: c5193...982 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #6 Skrevet 19. februar 2022 Ullvott skrev (1 minutt siden): Hjelpepleier er fagbrev, er det ikke? Dvs utdanning på videregående skole-nivå? I så fall er svaret nei, du får ikke tilleggspoeng for den utdanningen. Hvis du derimot har tatt en fagskoleutdanning (altså utdanning på et nivå som er over/etter videregående skole), og den er tatt etter 2005, kan du få tilleggspoeng. Kilde: https://www.samordnaopptak.no/info/opptak/opptak-uhg/poengberegning/legge-til-poeng/tilleggspoeng/index.html jeg fullførte først videregående også tok jeg hjelpepleier det som i dag kalles helsefag. Siden jeg hadde fullført videregående lurte jeg på om det kunne bety at helsefagene ga meg noen studiepoeng. Jeg er ikke interessert i tilleggspoeng, men studiepoeng, gjelder økt lønn relatert til studiepoeng. Jeg har høyere utdannelse (master) med noe tilleggsutdannelse, og lønn er avhengig av studiepoeng. Siden jeg tok helsefagene etter videregående begynte jeg plutselig å lure på om de kanskje utgjorde noen studiepoeng.. Jeg så linken din, hva menes med her da? « Dersom du dokumenterer 60 fagskolepoeng / studiepoeng fra fagskole eller mer, vil du få 2 tilleggspoeng.» Anonymkode: c5193...982
Ullvott Skrevet 19. februar 2022 #7 Skrevet 19. februar 2022 Hvis det er yrkesfaglig videregående, så blir det ikke plutselig studiepoeng av det selv om du hadde allmennfag fra før. Grunnen til at jeg antok at det dreide seg om tilleggspoeng er at søknadsperioden på Samordna opptak er nå, og jeg gjorde en (åpenbart forhastet) slutning om at du sikkert skulle beregne konkurransepoengene dine. 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #8 Skrevet 19. februar 2022 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): jeg fullførte først videregående også tok jeg hjelpepleier det som i dag kalles helsefag. Siden jeg hadde fullført videregående lurte jeg på om det kunne bety at helsefagene ga meg noen studiepoeng. Jeg er ikke interessert i tilleggspoeng, men studiepoeng, gjelder økt lønn relatert til studiepoeng. Jeg har høyere utdannelse (master) med noe tilleggsutdannelse, og lønn er avhengig av studiepoeng. Siden jeg tok helsefagene etter videregående begynte jeg plutselig å lure på om de kanskje utgjorde noen studiepoeng.. Jeg så linken din, hva menes med her da? « Dersom du dokumenterer 60 fagskolepoeng / studiepoeng fra fagskole eller mer, vil du få 2 tilleggspoeng.» Anonymkode: c5193...982 Det er ved opptak til høyere utdanning. Men du har ikke gått fagskole. Anonymkode: 5e1a4...311 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå