AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #1 Skrevet 19. februar 2022 Jeg er medt på skogstur i morgen av en jeg dater litt. Men jeg har ingen typiske tur klær, ser det veldig dumt ut hvis jeg stiller i jeans og svarte sneakers? Anonymkode: cd60f...912
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #2 Skrevet 19. februar 2022 Ja😉 Har du ikke treningstøy? Ville også tenkt gjennom hvor vått det kan være, kjipt med søkkvåte sko.. Anonymkode: 53baf...5fe 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #3 Skrevet 19. februar 2022 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Ja😉 Har du ikke treningstøy? Ville også tenkt gjennom hvor vått det kan være, kjipt med søkkvåte sko.. Anonymkode: 53baf...5fe Av treningsklær har jeg bare tights, har ikke andre sko som egner seg for å gå tur Anonymkode: cd60f...912
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #4 Skrevet 19. februar 2022 Hvor i landet kan man gå på skogstur i sneakers nå? Anonymkode: 18f01...2b1 8
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #5 Skrevet 19. februar 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hvor i landet kan man gå på skogstur i sneakers nå? Anonymkode: 18f01...2b1 Skal gå på stier ikke langt inni skogen Anonymkode: cd60f...912
-jk- Skrevet 19. februar 2022 #6 Skrevet 19. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Skal gå på stier ikke langt inni skogen Anonymkode: cd60f...912 Stier er bløte og gjørmete for tiden. Gummistøvler er et bedre skotøyvalg enn joggesko, om du ikke har egnede tursko. Tights er helt ok, ville tatt noe superundertøy/ullundertøy under. Og f.eks en lett dunjakke. Klart, er det et sted som bærer mer preg av park enn av skog, med brede og gruslagte stier kan jobbesko fungere. 3
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #7 Skrevet 19. februar 2022 Tror jeg heller ville gått i joggesko i skogen enn sneakers. Ellers greit å gå med det du vil Anonymkode: 1e9ea...1cc
-jk- Skrevet 19. februar 2022 #8 Skrevet 19. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tror jeg heller ville gått i joggesko i skogen enn sneakers. Ellers greit å gå med det du vil Anonymkode: 1e9ea...1cc Mulig jeg er for gammel for sjargongen, men er ikke dette det samme? Joggesko er det norske ordet for sneakers, akkurat som olabukse/jeans? 7
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #9 Skrevet 19. februar 2022 Du må ha vanntette sko TS. Nytter ikke å gå tur uten det for tiden. Ha en atrømpebukse under tightsen. En god genser og jakke. En liten tur sekk med vann og ekstra genser tilfelle du blir kald. Har du ikke eikrig tøy gir du beskjed til dagen at du ikke har skotøy. Anonymkode: 71403...2d3 3 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #10 Skrevet 19. februar 2022 -jk- skrev (38 minutter siden): Stier er bløte og gjørmete for tiden. Gummistøvler er et bedre skotøyvalg enn joggesko, om du ikke har egnede tursko. Tights er helt ok, ville tatt noe superundertøy/ullundertøy under. Og f.eks en lett dunjakke. Klart, er det et sted som bærer mer preg av park enn av skog, med brede og gruslagte stier kan jobbesko fungere. Har ikke gummistøvler Tights blir for kaldt er jeg redd, og får ikke superundertøy/ullundertøy under dem. Føler at jeans er bedre enn å bruke sånn grå joggebukse Anonymkode: cd60f...912
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #11 Skrevet 19. februar 2022 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Tror jeg heller ville gått i joggesko i skogen enn sneakers. Ellers greit å gå med det du vil Anonymkode: 1e9ea...1cc For meg er sneakers og joggesko det samme🙈 Det er disse jeg tenkte å gå i Anonymkode: cd60f...912
nomore82 Skrevet 19. februar 2022 #12 Skrevet 19. februar 2022 Uten å vite hva «skogstur» innebærer er det vanskelig å komme med noe konkret. Du må holde deg tørr og varm. Blåser det blir du kald og da bør du ha noe vindtett. Regner det bør du ha noe vanntett. Men skal dere gå i motbakke hele veien kan du fort svette nok til at du blir våt fra innsiden. Blir du våt blir du fort kald. Mange klær mister sine gode egenskaper om de blir våte unntatt ull. Ull er gull. Er det fast og tørt underlag (grusvei) holder joggesko lenge. Er det mykt og vått bør du ha støvler. Er det ujevnt og krevende bør du ha fjellsko med stivere såle og støtte på anklene. Skal dere rusle i en halvtime er det ikke så farlig å bli våt. Det får du fikset etter kort tid uansett. Skal dere gå noen timer bør du ha med et ekstra lag og kanskje ett bytte til det innerste laget (ull). En relativt safe kombinasjon vil være noen kraftige joggesko, ullsokker, ullgenser og lue i ull, med en litt vindtett (men ikke helt) bukse/tights, en fleecegenser eller ullgenser og ei vind- og vanntett jakke utenpå. Blir du varm tar du jakka av. Regner det og du er kokvarm har du jakka på men tar genseren av. I en liten sekk med litt drikke og en sjokolade dersom makkeren drar deg lengre ut på tur enn tenkt. 1 3
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #13 Skrevet 19. februar 2022 nomore82 skrev (22 minutter siden): Uten å vite hva «skogstur» innebærer er det vanskelig å komme med noe konkret. Du må holde deg tørr og varm. Blåser det blir du kald og da bør du ha noe vindtett. Regner det bør du ha noe vanntett. Men skal dere gå i motbakke hele veien kan du fort svette nok til at du blir våt fra innsiden. Blir du våt blir du fort kald. Mange klær mister sine gode egenskaper om de blir våte unntatt ull. Ull er gull. Er det fast og tørt underlag (grusvei) holder joggesko lenge. Er det mykt og vått bør du ha støvler. Er det ujevnt og krevende bør du ha fjellsko med stivere såle og støtte på anklene. Skal dere rusle i en halvtime er det ikke så farlig å bli våt. Det får du fikset etter kort tid uansett. Skal dere gå noen timer bør du ha med et ekstra lag og kanskje ett bytte til det innerste laget (ull). En relativt safe kombinasjon vil være noen kraftige joggesko, ullsokker, ullgenser og lue i ull, med en litt vindtett (men ikke helt) bukse/tights, en fleecegenser eller ullgenser og ei vind- og vanntett jakke utenpå. Blir du varm tar du jakka av. Regner det og du er kokvarm har du jakka på men tar genseren av. I en liten sekk med litt drikke og en sjokolade dersom makkeren drar deg lengre ut på tur enn tenkt. Tusen takk for dette🙂 Huff nå ble jeg veldig usikker. Vet ikke hvor lang tur han har tenkt, men han vet at jeg ikke er noe drevent turmenneske (som dere sikkert skjønner) tror det er mest opparbeidete stier/grusveier men helt sikker på at det er det hele veien. Har nesten ikke noe det du skriver jeg bør ha. Hadde tenkt å jeans, sneakers (eller joggesko om du vil) ullgenser og boblejakke. Også ta med lue og vanter og vannflaske som jeg bruker på trening. Men nå lurer jeg på om jeg bør droppe turen? Men virker det ikke litt rart å melde avbud kvelden før? Er nesten en uke siden jeg sa ja Anonymkode: cd60f...912 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #14 Skrevet 19. februar 2022 Gikk akkurat skogstur i Oslo i dag med joggesko og jeans, gikk fint. Gikk på skogsvei (grusvei), men det lå hardtråkka snø, litt glatt noen steder. Ikke vått, er kuldegrader her. Ts, jeans går helt fint, men spør ham litt nærmere om hvor dere skal gå, om det er glatt eller vått. Anonymkode: 6ead0...5cd 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #15 Skrevet 19. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Tusen takk for dette🙂 Huff nå ble jeg veldig usikker. Vet ikke hvor lang tur han har tenkt, men han vet at jeg ikke er noe drevent turmenneske (som dere sikkert skjønner) tror det er mest opparbeidete stier/grusveier men helt sikker på at det er det hele veien. Har nesten ikke noe det du skriver jeg bør ha. Hadde tenkt å jeans, sneakers (eller joggesko om du vil) ullgenser og boblejakke. Også ta med lue og vanter og vannflaske som jeg bruker på trening. Men nå lurer jeg på om jeg bør droppe turen? Men virker det ikke litt rart å melde avbud kvelden før? Er nesten en uke siden jeg sa ja Anonymkode: cd60f...912 Nei, ikke meld avbud! Men ullgenser og boblejakke høres litt varmt ut, ta evt en sekk å bære klær i om du vil ta av deg litt). Sjekk værmeldinga for temperatur, spør fyren hva han tror om føre (glatt/vått) og dra på tur! Er jo bare å snu i verste fall God tur! Anonymkode: 6ead0...5cd 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #16 Skrevet 19. februar 2022 Ikke avlys, du sier jo at han vet du ikke er noe drevent turmenneske. Ville dog ha "advart" han på forhånd om at du kun har jeans, så kan han kanskje justere planene deretter. Vet at jeg selv hadde rynket på nesen dersom noen møtte opp i jeans for å dra på skogstur. Du har forresten ikke mulighet til å låne en turbukse hos noen? Det hadde kanskje vært det aller beste alternativet. Anonymkode: 8da8a...5a9 5
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #17 Skrevet 19. februar 2022 Er forskjell på å gå en rolig tur i skogen dersom det minner om en "parktur" eller en slik rolig søndagstur rundt et vann. Dersom du vet han er sporty kan det jo tenkes at han tenker en tur som er i terreng, og da tar det seg dårlig ut å stille i jeans tenker nå jeg. Men vær ærlig med ham og si du har tøy til innendørs trening men ikke friluftsklær eller turklær. Jeg ville enten lånt klær hos noen, eller tatt på meg en joggebukse med ullundertøy under. Glatte joggesko tar seg ikke så bra ut dersom det er snø og is, forsøk i det minste å låne noen brodder du kan ta med. Anonymkode: f9328...32b 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #18 Skrevet 19. februar 2022 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Gikk akkurat skogstur i Oslo i dag med joggesko og jeans, gikk fint. Gikk på skogsvei (grusvei), men det lå hardtråkka snø, litt glatt noen steder. Ikke vått, er kuldegrader her. Ts, jeans går helt fint, men spør ham litt nærmere om hvor dere skal gå, om det er glatt eller vått. Anonymkode: 6ead0...5cd Tusen takk🙂 Er i Oslo vi skal gå også. Så da burde det gå greit å møte opp i det jeg har tenkt å ta på meg🙂 Anonymkode: cd60f...912
Gjest Loublover Skrevet 19. februar 2022 #19 Skrevet 19. februar 2022 (endret) Feil tråd... Endret 19. februar 2022 av Loublover
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #20 Skrevet 19. februar 2022 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Nei, ikke meld avbud! Men ullgenser og boblejakke høres litt varmt ut, ta evt en sekk å bære klær i om du vil ta av deg litt). Sjekk værmeldinga for temperatur, spør fyren hva han tror om føre (glatt/vått) og dra på tur! Er jo bare å snu i verste fall God tur! Anonymkode: 6ead0...5cd Takk🙂 Har nå bestemt meg for å ikke avlyse Anonymkode: cd60f...912
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå