Gå til innhold

Håndsåpe mot tørre hender

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg leter etter en fuktighetsgivende håndsåpe. 

Jeg vasker hendene veldig ofte iløpet av en dag. Hendene mine føles som sandpapir! 

Tar jeg på fuktighetskrem (som jeg jo ofte, ikke alltid, gjør) så vasker jeg det jo av igjen om ikke lenge. 

Noen som ønsker å dele tips til meg? 

Anonymkode: e3b4a...1e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er i samme situasjon men jeg tror dessverre at siden såpe skal ta fett og slik så får man tørre hender uansett. Derfor er det bare å smøre seg med håndkrem og stå i det. Dessverre. Et tips er å ta på handkrem om kvelden og ligge med hvite hansker så det trekke godt inn og man ikke kliner så til sengetøy. 

Mvh renholder med konstant tørre hender i to år nå. 

Anonymkode: 46149...e7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du finner ikke såpe MOT tørre hender. Du kan finne en som er skånsom. F.eks vaskeolje  så som dusjolje. 

Anonymkode: 6a235...5dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har psoriasis på hendene og blir ekstremt tørr. Den såpen jeg liker best er Klar (kan også kjøpes i påfyll, som er deilig). Det eneste som funker er å smøre inn hendene hver gang du vasker hendene. Med en GOD håndkrem, ikke noe dilldall til 10 kroner uten noe som funker... Gå på apoteket og kjøp Carbaderm eller noe lignende. 10% urea, dyr, men du finner ofte tilbud og den er relativt drøy. Kan brukes overalt på kroppen egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg får tørr og sprukken hud, dove såpestykker hindrer at huden min blir tørr. 

Anonymkode: 386e7...d5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker godt grims have sine såpestykker. Kommer med veldig rene og få ingredienser. Lages i en liten såpefabrikk i kristiansand. De har med og uten lukt. Selges i egen nettbutikk, og på beeorganic 🙂

Såpeprodusenten hjelper også folk utenfor arbeidslivet å komme i jobb, som er fint 🙂

Anonymkode: d637b...f5f

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) Jeg er selvutnevnt ekspert på temaet. Jeg har mye eksem på hendene. Bruker kun neutral håndsåpe (klar funker også). Jeg smører meg med locobase på kvelden og sover med bambushansker (fåes kjøpt på apoteket). Om jeg har eksemutbrudd smører jeg meg med eksemsalver i tillegg. Lykke til :) 

Anonymkode: d483b...b4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mindre såpe, kaldere vann og fet fuktighetskrem etter hver eneste vask og før du skal sove. Hvis du har en jobb der du må vaske hendene ofte kan du kanskje bruke hansker isteden?

Anonymkode: a59aa...0df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...