AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #1 Del Skrevet 19. februar 2022 Heisann! Jeg har et ønske om å bytte ut alle mine hvite brytere, stikkontakter osv til elko sine sorte. Jeg har allerede byttet det jeg har lov å bytte, som er brytere og dimmere (ettersom det kun er deksel som er byttet). Men alle mine stikkontakter er ikke innfelt, og jeg ønsker å få byttet disse til innvendige og som jeg har forstått så har jeg ikke lov å bytte dette selv. Lurer da på om noen har gjort samme jobben og vet hvor mye det ville kostet å bytte 10 stikkontakter. Altså ikke installere nye, men erstatte de som nå, til disse: https://www.megaflis.no/elektro/stikkontakter/elko-plus-stikkontakt-dobbel-innfelt-mjord-sort Jeg har allerede kjøpt inn det som trengs; stikkontakt og innfelt multiboks for innfelt stikk, men lurer på hva jobben vil koste. Anonymkode: 0c257...0e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trøndermann38 Skrevet 19. februar 2022 #2 Del Skrevet 19. februar 2022 Betalte 20 for 9 stikkontakter for noen år siden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #3 Del Skrevet 19. februar 2022 trøndermann38 skrev (Akkurat nå): Betalte 20 for 9 stikkontakter for noen år siden Var dette for å sette opp nye stikkontakter, eller bytte de som var der fra før? Anonymkode: 0c257...0e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trøndermann38 Skrevet 19. februar 2022 #4 Del Skrevet 19. februar 2022 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Var dette for å sette opp nye stikkontakter, eller bytte de som var der fra før? Anonymkode: 0c257...0e4 Byttet de fleste og satte opp to nye Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oppgitt78 Skrevet 19. februar 2022 #5 Del Skrevet 19. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Heisann! Jeg har et ønske om å bytte ut alle mine hvite brytere, stikkontakter osv til elko sine sorte. Jeg har allerede byttet det jeg har lov å bytte, som er brytere og dimmere (ettersom det kun er deksel som er byttet). Men alle mine stikkontakter er ikke innfelt, og jeg ønsker å få byttet disse til innvendige og som jeg har forstått så har jeg ikke lov å bytte dette selv. Lurer da på om noen har gjort samme jobben og vet hvor mye det ville kostet å bytte 10 stikkontakter. Altså ikke installere nye, men erstatte de som nå, til disse: https://www.megaflis.no/elektro/stikkontakter/elko-plus-stikkontakt-dobbel-innfelt-mjord-sort Jeg har allerede kjøpt inn det som trengs; stikkontakt og innfelt multiboks for innfelt stikk, men lurer på hva jobben vil koste. Anonymkode: 0c257...0e4 Ligger ledningene skjult fra før av? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #6 Del Skrevet 19. februar 2022 Oppgitt78 skrev (Akkurat nå): Ligger ledningene skjult fra før av? Ledningen er i stikkontaktene som er nå, hvis det var det du mente? trøndermann38 skrev (5 minutter siden): Byttet de fleste og satte opp to nye Hjelpes, er ikke 20,000 ganske dyrt for det? Anonymkode: 0c257...0e4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oppgitt78 Skrevet 19. februar 2022 #7 Del Skrevet 19. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ledningen er i stikkontaktene som er nå, hvis det var det du mente? Anonymkode: 0c257...0e4 Jeg lurte på om de ligger inni veggen, eller utenpå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #8 Del Skrevet 19. februar 2022 Oppgitt78 skrev (Akkurat nå): Jeg lurte på om de ligger inni veggen, eller utenpå. har 2 stikkontakter som ligger utenpå ved en brannvegg, der har jeg kjøpt 2 forhøyningsrammer slik at man kan bruke dobbel stikk innfelt, resten er inni veggen Anonymkode: 0c257...0e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oppgitt78 Skrevet 19. februar 2022 #9 Del Skrevet 19. februar 2022 (endret) AnonymBruker skrev (4 minutter siden): har 2 stikkontakter som ligger utenpå ved en brannvegg, der har jeg kjøpt 2 forhøyningsrammer slik at man kan bruke dobbel stikk innfelt, resten er inni veggen Anonymkode: 0c257...0e4 Hvis ledningen ligger inni veggen, så er det vel ikke nødvendig å bytte multibokser.. (hvis ikke det er lagt opp litt rart fra før av, slik at bare ledningen kommer ut av veggen og er dekket av utenpåliggende kontakter). Ville tro du kunne slippe unna med en kostnad på noen få tusenlapper for jobben. En trikker bør kunne bytte disse på et par timer. Endret 19. februar 2022 av Oppgitt78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #10 Del Skrevet 19. februar 2022 Oppgitt78 skrev (Akkurat nå): Hvis ledningen ligger inni veggen, så er det vel ikke nødvendig å bytte multibokser.. Ville tro du kunne slippe unna med en kostnad på noen få tusenlapper for jobben. En trikker bør kunne bytte disse på et par timer. Stikkontaktene jeg har nå er ikke innfelt, så multiboksen som er i veggen nå er ikke romslig nok for elko plus sine innfelte dobbel stikkontakter 😕 Anonymkode: 0c257...0e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oppgitt78 Skrevet 19. februar 2022 #11 Del Skrevet 19. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Stikkontaktene jeg har nå er ikke innfelt, så multiboksen som er i veggen nå er ikke romslig nok for elko plus sine innfelte dobbel stikkontakter 😕 Anonymkode: 0c257...0e4 Gamle metallbokser? Da blir det fort en mye dyrere jobb.. Innhent anbud fra flere elektrikere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #12 Del Skrevet 19. februar 2022 Oppgitt78 skrev (Akkurat nå): Gamle metallbokser? Da blir det fort en mye dyrere jobb.. Innhent anbud fra flere elektrikere. Skal få tatt bilde av stikkontakten jeg har nå og multiboksen i kveld så jeg ikke misforstår meg selv her haha Anonymkode: 0c257...0e4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #13 Del Skrevet 19. februar 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Ledningen er i stikkontaktene som er nå, hvis det var det du mente? Hjelpes, er ikke 20,000 ganske dyrt for det? Anonymkode: 0c257...0e4 Syns jeg å , ville ha tippet 11-12000 for å bytte 7 punkt og legge opp to nye. Anonymkode: ae0e2...8db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #14 Del Skrevet 19. februar 2022 Oppgitt78 skrev (16 minutter siden): Gamle metallbokser? Da blir det fort en mye dyrere jobb.. Innhent anbud fra flere elektrikere. Lagt ved bilde av stikk og multiboksen som er nå. Den multiboksen som er nå er for smal for elko plus sine Anonymkode: 0c257...0e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 19. februar 2022 #15 Del Skrevet 19. februar 2022 (endret) AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Lagt ved bilde av stikk og multiboksen som er nå. Den multiboksen som er nå er for smal for elko plus sine Anonymkode: 0c257...0e4 Du har enkel boks, Elko pluss dobbelt stikk må ha 1,5 boks. Det blir nok en ganske så dyr jobb. Vil anbefale deg å heller gå for enkle stikk isteden da disse passer inn i enkel boks: https://proff.elko.no/plus-enkel-stikkontakt/plus-enkel-stikk-innf-m-j-so-article1652-711.html Du får sikkert byttet de doble du har kjøpt. Vil du ha doble stikk er det enklest å bruke forhøyningskappe, om det blir akseptert designmessig: https://proff.elko.no/plus-40mm-paveggskappe-1-5/plus-kappe-1-5-40mm-so-article2474-929.html Ved TV kan evt. trippe euro-stikk benyttes om alle apparater har slike støpsler: https://proff.elko.no/plus-3-veis-eurostikkontakt/plus-eurostikk-3-veis-i-so-article1657-801.html Endret 19. februar 2022 av -jk- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #16 Del Skrevet 19. februar 2022 Hadde elektriker her i 1,5 dag, det kostet 20 000. Var kanskje 2000 i materialer inne i den prisen. Anonymkode: 80fa9...6d3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #17 Del Skrevet 19. februar 2022 -jk- skrev (25 minutter siden): Du har enkel boks, Elko pluss dobbelt stikk må ha 1,5 boks. Det blir nok en ganske så dyr jobb. Vil anbefale deg å heller gå for enkle stikk isteden da disse passer inn i enkel boks: https://proff.elko.no/plus-enkel-stikkontakt/plus-enkel-stikk-innf-m-j-so-article1652-711.html Du får sikkert byttet de doble du har kjøpt. Vil du ha doble stikk er det enklest å bruke forhøyningskappe, om det blir akseptert designmessig: https://proff.elko.no/plus-40mm-paveggskappe-1-5/plus-kappe-1-5-40mm-so-article2474-929.html Ved TV kan evt. trippe euro-stikk benyttes om alle apparater har slike støpsler: https://proff.elko.no/plus-3-veis-eurostikkontakt/plus-eurostikk-3-veis-i-so-article1657-801.html Nja, det vil egentlig ikke funke med enkel heller ettersom elko plus sin kobling er flat og litt bredere enn det runde hullet som er på bildet over. Ser for meg at det som trengs er å feine ut en liten del og skru på halvanne multiboks, trodde ikke det skulle ta så lang tid? Anonymkode: 0c257...0e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 19. februar 2022 #18 Del Skrevet 19. februar 2022 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Nja, det vil egentlig ikke funke med enkel heller ettersom elko plus sin kobling er flat og litt bredere enn det runde hullet som er på bildet over. Ser for meg at det som trengs er å feine ut en liten del og skru på halvanne multiboks, trodde ikke det skulle ta så lang tid? Anonymkode: 0c257...0e4 Neida, enkelt stikk passer i hullet du har. Garantert. Hele ramma til eksisterende kontakt må tas ut da, så det må skjæres noen millimeter av tapeten siden den dekker ramma. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 19. februar 2022 #19 Del Skrevet 19. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hadde elektriker her i 1,5 dag, det kostet 20 000. Var kanskje 2000 i materialer inne i den prisen. Anonymkode: 80fa9...6d3 Det var dyr timepris. 17-1800,- pr. time? Ba du om fastpris eller betalte du pr. time? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #20 Del Skrevet 19. februar 2022 -jk- skrev (16 minutter siden): Neida, enkelt stikk passer i hullet du har. Garantert. Hele ramma til eksisterende kontakt må tas ut da, så det må skjæres noen millimeter av tapeten siden den dekker ramma. Aha, men siden alle stikkontaktene er satt opp slik må jeg gå over til enkeltstikk på alle stikkontaktene? Eller er det bare at arbeidet blir større om jeg ønsker dobbeltstikk? Anonymkode: 0c257...0e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå