Gå til innhold

Problemer i forholdet og lei situasjonen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har samboer og ett lite barn, gravid med nr to. Sliter i forholdet for tiden, og vet ikke hva jeg skal gjøre. Er det bare meg som er sutrete og forventer for mye, eller har jeg rett til å føle det jeg gjør?

Som sagt er jeg gravid. Stort sett i grei form, men det merkes jo. Barnet har ikke barnehageplass og det er egentlig meningen at jeg skal barnet hjemme og bare jobbe litt. Dessverre pga sykdom osv hos ansatte har ikke dette fungert på mange måneder. Det fører til at jeg i utgangspunktet er ganske utkjørt både fysisk og psykisk. Jeg har lenge savnet at samboer gjør mer hjemme. Både med barnet vårt og husarbeid. Slik det er nå er det veldig skjevt fordelt, hvor jeg gjør mye mer enn han. Synes jeg. Har jeg tatt det opp er svaret at han syns han gjør mye. Den siste uken har jeg og mini hatt korona, og det har vært noen tøffe dager for meg. Samboer har vært veldig lite hjemme, pga jobb og andre ting. Forsåvidt greit nok, men da forventer jeg at han bidrar og er til stede de få timene vi ser han! Han setter seg derimot ned med telefonen... Jeg er så sliten og lei meg, gråter en hel del. Sikkert litt gravidhormoner som spiller inn også, men jeg har alltid hatt lett for å reagere på den måten. Hater det, men klarer ikke kontrollere det. Nå dro han av gårde sint. Tok med barnet til farmor, og reiste for å jobbe selv. Så fikk jeg bare sitte hjemme alene å sutre, sa han. Jeg føler ikke jeg sutrer, jeg er ordentlig sliten og lei meg, og føler jeg ikke møter noe forståelse, hjelp eller omsorg. Nå er jeg så fortvila. Hva skal jeg gjøre nå? Har mest lyst til å reise bort, men ingen steder jeg kan dra. Gruer meg til han kommer hjem igjen, for vet ikke hvordan vi skal komme oss videre... Er jeg urimelig her? Er det noen som har noe tips til hvordan vi kan få ting til å bli bedre?

Anonymkode: 85643...e19

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er det han gjøre mye av da? Og er han på telefonen sin 24/7 når han er hjemme? Prater ikke med deg? 

Dette er noe dere definitivt bør ta en samtale om, på en rolig og modent måte. Kanskje han mener du sutrer av at du muligens formulerer problemet på en feil måte? Begge parter bør bidra til hjemmet, på alle fronter. Det er barn i bildet også som man skal ta hensyn til. 

Anbefaler deg å prøve å sette deg ned med han og ta en ordentlig samtale, hvor begge deres meninger må frem. Blir han derimot enten sur, aggressiv, sutrete, sint av denne samtalen, så er det et annet problem. Hvis han virkelig vil ordne opp i dette, vil han med glede ta denne samtalen med deg på en rolig måte. Reagerer han derimot på en ufin måte når du er rolig, betyr det da at det er noe helt annet som ikke er på plass her. 

• Liker 1
Skrevet

Last ned samboerappen og be han loggføre alt han bidrar med. Da ser dere begge svart på hvitt hvem som har rett.

Mange som har gjort det og flere menn av mine venninner har fått passet påskrevet 🧏‍♀️

Anonymkode: 6b69a...a8e

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...