AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #1 Skrevet 19. februar 2022 Samboeren og jeg har hatt et forhold med et par opp og nedturer. Men så har ting roet seg mye ned det siste året. Men fra før jul har han begynt å vise med hele seg at han er dritt lei trynet mitt.. f.eks er han sliten/sur etter jobb, så får han sove 1-2t etterpå, mens jeg lager middag og ordner med barna. men så er han like sur når han kommer opp igjen, og greit. Man har dårlige dager av og til, full forståelse for det. Men han blir provosert om jeg forsøker å snakke med han eller være ekstra hyggelig.. noen ganger blir jeg usikker og stirrer på han for å analysere hva som skjer når dette utspiller seg. Men da får jeg ofte slengt i fjeset at jeg provoserer han med måten jeg ser på han på. Noen ganger har jeg blitt lei meg og hvis han ser det så blir han mer sint. En gang sa han «ja nå synes du vel synd på deg selv». Da gråt jeg mer🤦🏻♀️ disse hendelsene kommer oftere og oftere. I andre situasjoner kan han bli sint eller kjefte på meg om jeg gråter. Jeg har begynt å gå til vaskerommet for å gråte i fred om vi har kranglet, men oppdager han det så blir han mer sint og mener at jeg forsøker å få han til å virke som en dårlig fyr.. siden jeg da må «gjemme» meg fra han. Jeg føler meg helt grøt i hodet av det her. Nå virker det nok som om jeg griner hele tiden, det er ikke tilfellet. Men denne irritasjonen han har for meg viser seg i selv de situasjonene der jeg mener man skal snakke ordentlig til hverandre. Men plutselig vil han ha masse kos og intimitet. Sex vil han brått ha, og da vil han ha kose-sex. Og jeg vil gjerne også, men det blir vanskelig å la han slippe innpå meg igjen når jeg vet at denne idyllen forsvinner fort igjen.. og jeg forstår ikke selv hva jeg gjør galt. For om jeg forsøker å nå inn mens vi har det sånn hyggelig så blir han sint, for da ødelegger jeg hele dagen/kvelden med vilje.. sier han.. jeg vet ikke hva jeg skal gjøre noe mer. Jeg har det oppriktig vondt inne i meg for tiden. Anonymkode: bb8a0...e54
Gjest Blondie65 Skrevet 19. februar 2022 #2 Skrevet 19. februar 2022 Jeg ville tatt med meg barna og gått. Det han driver med er et psykisk spill for å få deg usikker. Det kommer aldri til å ordne seg.
bettsa Skrevet 19. februar 2022 #3 Skrevet 19. februar 2022 Slik var min exmann. Han var forelsket i en kvinne. 4
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #4 Skrevet 19. februar 2022 Slutt å overanalysere han. Fantasien er som regel 10 ganger verre enn virkeligheten. Gå deg en tur. Gjør det hver dag. Få deg nye impulser. Få deg nye hobbyer, vær med venner. Gråt på venninnen din sin skulder i stedet for på vaskerommet. Eller se på en gøy film med henne. Nyt kosesex med mannen din. Kanskje han VIL kose meg deg. Kanskje dere begge må snu den vonde sirkelen til en positiv sirkel. Du kan ikke snu hans, men du kan snu din. Kanskje din positivitet kan smitte over på han. Anonymkode: 1a29f...245 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #5 Skrevet 19. februar 2022 Vurdert samlivs terapaut? Anonymkode: b36f8...633 2
Nymerïa Skrevet 19. februar 2022 #6 Skrevet 19. februar 2022 Du skriver at han er lei av deg. Men hvordan er det med deg? Hvordan klarer du å være noe annet enn lei av en person som behandler deg slik? Jeg klarer helt ærlig talt ikke å se noen annen løsning enn å gå her. Hvis det var et av barna dine som hadde hatt det slik, hva hadde du foreslått? 5 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #7 Skrevet 19. februar 2022 Jeg tror at det er naturlig i de fleste forhold å ha slike perioder. Spesielt når en har små barn. Anonymkode: 669b9...77c
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #8 Skrevet 21. februar 2022 Jo altså jeg skriver jo her fordi jeg er dritt lei og har vondt. Jeg er fortvilet. Han har jo ikke alltid vært sånn her til tross for vanskelige perioder, når vi møttes var han en omsorgsfull person. Ikke perfekt, men han var god. Det er jo den mannen jeg savner intenst og han dukker opp de gangene han vil være øm. Vi har en familie sammen og det er vanskelig å pakke med seg halve huset og dra sånn «med en gang». Samtidig så føler jeg meg så alene. Tenker jo at det nærmer seg brudd, for sånn som dette skal man jo ikke ha det. Jeg ville aldri møtt han på samme måte, og det er jo en av tingene som gjør meg så trist. Jeg har bedt om terapi, han ønsker kun å delta på noe som er mer som en slags «gruppe» terapi. For da fjerner det mye av det formelle/seriøse ved at vi alene møter en terapeut. Så jeg leter etter noe slikt, om det ikke hjelper forholdet så kanskje vi kan bli gode venner som samarbeider. - ts Anonymkode: bb8a0...e54 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #9 Skrevet 21. februar 2022 Du sier ham var omsorgsfull og god når dere møttes... Er han omsorgsfull og god mot deg nå, utenom når han ønsker du skal spre bein? Du gir han rom, du lar han få sove mens du fikser med familie, når gir ham deg rom? Når gir han deg noe du har behov for? Du vil jobbe med forholdet, han sier ja, så lenge det ikke blir for seriøst...? Altså hæ? Anonymkode: e400f...6fe 4
Hippogriff Skrevet 21. februar 2022 #10 Skrevet 21. februar 2022 Han må ta et valg. Vil han jobbe for forholdet eller vil han ut. Det må da være enten eller, for dette knekker deg jo. Du kan ikke leve sånn. 2
Trolltunge Skrevet 21. februar 2022 #11 Skrevet 21. februar 2022 Dette har tippet over til psykisk vold. 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #12 Skrevet 21. februar 2022 On 2/19/2022 at 1:47 PM, NymeriaRhoynar said: Du skriver at han er lei av deg. Men hvordan er det med deg? Hvordan klarer du å være noe annet enn lei av en person som behandler deg slik? Jeg klarer helt ærlig talt ikke å se noen annen løsning enn å gå her. Hvis det var et av barna dine som hadde hatt det slik, hva hadde du foreslått? Nå skal du også huske på at du kun har hørt den ene siden av saken. Og man vet jo at kvinner (og sikkert også en og annen mann) er notorisk dårlig til å se sin egen adferd i kontekst av hva som foregår. Men som i alle andre poster er vel fasiten at menn er noe dritt og bør kastes på dør - man fortjener bedre osv. Anonymkode: 498fc...2b2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå