AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #1 Skrevet 19. februar 2022 Noen erfaringer? Samboer fikk påvist covid nå. Testet meg og jeg er negativ enn så lenge. Tok vaksine nummer 1 og 2 under graviditeten. Nummer 2 fikk jeg en uke før fødsel. Nå er jeg bekymret for baby på tre uker. Jeg fullammer.. noen erfaringer? Anonymkode: 02804...6e6
Kvinne87Rogaland Skrevet 19. februar 2022 #2 Skrevet 19. februar 2022 Siden du har tatt vaksiner under graviditeten har du overført antistoffer til fosteret. Babyen er derfor født beskyttet mot korona. Dette går nok helt fint 😊 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #3 Skrevet 19. februar 2022 Jeg ville holdt avstand til samboer for å minimere mulighet for smitte. Har selv baby i hus og storesøster fikk covid for noen uker siden, men ingen av oss andre ble smittet selv om vi ikke holdt avstand. Er veldig overrasket over at jeg ikke ble smittet. Er ikke vaksinert. Anonymkode: 31483...3f1 1
mingus Skrevet 19. februar 2022 #4 Skrevet 19. februar 2022 Babyen her på 3 uker ble smittet tidligere i uken, har brukt saltvannspray og nesesuger 2 ganger på henne, og sjekket temperaturen morgen og kveld et par dager. Alt gikk veldig greit bortsett fra litt snotten nese i litt over 2 dager. God bedring til din og ❤️
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #5 Skrevet 19. februar 2022 Det går fint! Mitt barn fikk covid ved 2 måneder og det var bare høy feber. Ved RS ved 3 Måneder var det innleggelse. Anonymkode: 32c68...d67
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #6 Skrevet 23. februar 2022 Kan baby på 1 mnd få Paracet eventuelt om feber skal oppstå? Han har sovet mer i natt, og på dagen idag. Nå har jeg og covid, så jeg regner med at han blir smittet og Anonymkode: 02804...6e6
jaromei Skrevet 23. februar 2022 #7 Skrevet 23. februar 2022 Jeg har forstått det som at det anbefales å ta kontakt med lege/legevakt hvis en baby under 3 mnd får feber, uansett om man vet årsak. Ville tatt kontakt med lege FØR jeg eventuelt hadde gitt paracet. Det går nok mest sannsynlig bra, men jeg forstår at det er skummelt med sykdom og en så liten baby. Jeg fikk baby i høst, omtrent samtidig som storebroren begynte i barnehagen. Babyen ble syk første gang når han var 2 uker gammel (og mange ganger siden det), men det har stort sett gått veldig fint. Ikke korona ennå, men forventer det veldig snart. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå