AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #1 Del Skrevet 19. februar 2022 Jeg er hjemme på dag 5 med korona. Skal tilbake på jobb på mandag og jeg gruer meg sånn. Ikke til selve jobben men det å komme meg dit.. Jeg må ta bussen. Jeg hoster og snørrer enda og jeg er livredd for å få hosteanfall på bussen. Jeg har alltid vært sånn. Har hatt episoder hvor jeg har følt at nå besvimer jeg pga angst på bussen når jeg kjenner jeg må hoste, uavhengig av om jeg er forkjølet eller bare får et rusk i halseb. Jeg føler at alle kommer til å skjønne at jeg har vært syk og alle kommer til å tenke at jeg er en egoist som sitter på bussen og hoster. De har jo sagt at restsymptomer er greit så lenge man er feberfri. Jeg har ingen andre muligheter enn å ta bussen til jobb. Har pastiller klar i veska i tilfelle det blir krise. Noen andre som har det sånn? Anonymkode: 03a44...f78 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #2 Del Skrevet 19. februar 2022 Jeg har ofte hatt lange perioder med hoste sittende igjen etter sykdom. Hosten ble spesielt trigget av temperaturforandringer - husker en gang jeg sto ute i kulden og ventet på bussen. Da den kom og åpnet dørene så var varmen som slo mot meg nok til at jeg fikk hosteanfall. Jeg kan hoste til jeg brekker meg og kaster opp, det er helt grusomt. Anonymkode: 6633e...ddd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #3 Del Skrevet 19. februar 2022 Det er ikke, ts, farlig å være redd. Det er bare ubehagelig. Det jeg gjør og anbefaler andre er å tenke tanker helt ut. Ok. Du drar på jobb. Du får et skikkelig hosteanfall på bussen, ved siden av en sur gammal dame. Forestill deg at hun kjefter deg huden full. Går bra det. Du har noe å fortelle folka på jobb som dere kan bonde over - gal gammal dame er morsomt. Eller kanskje du svimer av. Så stopper bussen, det ringes ambulanse. Går bra det og. Igjen - noe å fortelle i festlige lag. La deg selv tenke worst-case så oppdager du at de alle er MYE mindre skumle enn alternativet. Som er å mygle hjemme og la livet gå fra å leve til å eksistere. For det er skikkelig nifst. Anonymkode: d3484...f75 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #4 Del Skrevet 19. februar 2022 Du har pastiller klar i tilfelle krise? Kan du ikke bare spise pastiller hele tiden da, før det blir "krise"? Det er ingen som forbyr deg å spise pastiller hele tiden når du er forkjølet/har symptomer på det. Hvis det er så at du synes det demper hosten, så spis dem før du går på bussen og mens du sitter der uansett. Ta med en flaske med drikke også. Det roer en kløende hals. Eventuelt kan du vel ringe legen og si at du trenger en uke til med sykmelding, fordi du har så sterke symptomer ennå. Ingen har sagt at man MÅ på jobb hvis man faktisk er dårlig, bare fordi koronadagene er satt til fem nå. Anonymkode: 1e51a...490 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #5 Del Skrevet 19. februar 2022 Bruk munnbind Anonymkode: 691d6...b71 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lady T Skrevet 21. februar 2022 #6 Del Skrevet 21. februar 2022 Ville hatt tyggis eller suget på en halstablett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg