Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Femåringen hørtes litt nasal ut, og siden det går litt corona tok vi en hurtigtest som ble positiv. Baby har småhostet og sovet dårlig liggende de siste nettene og det slår meg at det kan være sår hals som er problemet. Skal jeg bare anta at baby har corona eller ville dere testet? Og tar dere da bare i munnen? Baby er 6 mnd.

Anonymkode: adc2d...bba

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Femåringen hørtes litt nasal ut, og siden det går litt corona tok vi en hurtigtest som ble positiv. Baby har småhostet og sovet dårlig liggende de siste nettene og det slår meg at det kan være sår hals som er problemet. Skal jeg bare anta at baby har corona eller ville dere testet? Og tar dere da bare i munnen? Baby er 6 mnd.

Man tester ikke i munnen? Det er klin umulig å teste bak i svelget på en baby. Vi tar kun i nesen og den skal ikke langt inn. Ja, ta en test. 

Anonymkode: 5b7b2...7be

• Liker 3
Skrevet

ja test baby men husk at på baby må du bare gå rett innforbi i nesen og være obs på at skilleveggen i midten av nesen er skjør.

Anonymkode: 1996d...006

Skrevet

Ser ingen grunn til å teste.

Anonymkode: d37b9...c62

• Liker 3
Skrevet

Min var bittelitt snørrete, så jeg testet ved å ta pinnen på innsiden av kinnet og dyppe den i litt snørr. Det har jo ingen praktisk betydning så det er egentlig helt unødvendig å teste. 

Anonymkode: 3aabb...648

Skrevet

Hvorfor skal du teste babyen?

Anonymkode: 5a8b0...660

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.2.2022 den 12.44):

Hva får du ut av å teste babyen?

Anonymkode: 09cea...a67

• Liker 3
Skrevet

Jeg lirket testen forsiktig ned i halsen, og veldig forsiktig i nesen da baby sov. Hun merket det ikke. 

Jeg synes det var greit å vite om hun har hatt korona, tilfelle det dukker opp eventuelle senvirkninger (Jeg tror ikke det skjer, men man vet aldri). 

Anonymkode: ed796...6f9

Skrevet

Bruk nesesuger. Test snørret. 

IKKE STIKK PINNEN I NESA! STAKKARS BABY! 

Anonymkode: 8757f...130

• Liker 3
Skrevet

Babyen her reagerte lite på hurtigtest i nesa, gråt ikke. Og hun misliker virkelig nesesuger og saltvannsdråper, så det har vi droppet med mindre hun ikke får til å spise uten. 

Jeg tenker også at det er ikke nødvendig nå, hvis babyen protesterer. Men hvis man gjerne vil vite om det var covid, kan det også være helt uproblematisk å ta en test. 

Anonymkode: 698b6...358

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...