Gå til innhold

Få dama til å bruke mer høye hæler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg elsker når kvinner går med høye hæler. Men dama er ikke så glad i å gå mde det.

Har dere noen tips og råd til hvordan jeg gang få henne til å gå med høye hæler til hverdags?

Anonymkode: ea021...a4d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan fortelle at du liker det, og spørre hva du kan gjøre for henne som «kompensasjon»

Anonymkode: 78adc...71c

• Liker 8
Skrevet

"Hvordan få dama til å permanent ødelegge anklene sine for at jeg skal syns rompa hennes er pen"

Anonymkode: 513b5...32c

• Liker 25
  • Nyttig 5
Skrevet

Deg hadde jeg pælma ut døra. 

Anonymkode: eee36...049

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet

Jeg får så vondt i knærne av å gå med høye hæler. Så ingenting kan få meg til å gå med det i hverdagen. Jeg foretrekker å gå med joggesko, ha friske knær og helse til å gjøre det jeg liker best - gå tur i fjellet.

Anonymkode: e067b...788

• Liker 18
Gjest Letharia
Skrevet

Har ei venninne med kontorjobb, hvor det er en kleskode, kjole, skjørt og hæler. Dette begynte med at de mannlige lederne var så redd for hva kundene ville si om de ansatte. Venninna mi skal bytte jobb nå, fordi hun er redd for å få kroniske ryggplager slik som damene som har jobbet der i mange år har fått. 

"Å gå i høye hæler øker aktiveringen av nakkemuskulatur og muskulaturen i korsryggen hos friske kvinner, noe som kan føre til overbelastning og utmattelse i kroppen og nakkemusklene, konkluderer de." står det på NHI. 
https://nhi.no/livsstil/egenomsorg/hoye-haler-og-helseplager/

Vil anbefale deg å lese dette før du prakker dine tragiske ideer på den stakkars dama di.

Skrevet

Høye hæler og stayups hører hjemme i senga

Anonymkode: 8877d...031

• Liker 3
Skrevet (endret)

-Jeg vet at du ikke liker å gjøre dette, at det både er ubehagelig og lite bra for kroppen din, men jeg vil likevel at du skal gjøre dette fordi jeg synes det er sexy.

Nei, det finnes ingen måte du kan legge fram dette på som ikke får deg til å se ut som en overfladisk og egoistisk drittsekk når du faktisk vet at dette er noe hun helst ikke vil.

Endret av Daria
  • Liker 25
Skrevet

Om min mann hadde vasket badet og kjøkkenet (grundig) til hver helg, skiftet sengetøy, tatt klesvasken og laget middag 4 dager i uken + gått med all søppel og pantet flasker, hadde jeg kunnet gå med høye hæler 1 time pr dag :) 

Anonymkode: 51571...93d

• Liker 17
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg elsker når kvinner går med høye hæler. Men dama er ikke så glad i å gå mde det.

Har dere noen tips og råd til hvordan jeg gang få henne til å gå med høye hæler til hverdags?

Elsker høye hæler selv (er kvinne). Hva med å komplimentere henne når hun bruker de, fortelle henne at du liker skoene hennes?

Hvis man ikke er vant med å gå med hæler så må man øve seg for at det skal bli «greit» å gå med hæler siden det forskyver balanse osv sammenlignet med flate sko. En burde derfor begynne med sko med litt tykkere hæl, og heller ikke satse på å gå fra 0 til 12 cm helt i starten. Man må ikke ha veldig høye hæler for å få se elegant ut!

Det er også stor forskjell på høyhælte sko. Billige høyhælte sko er som regel helt jævlige å gå med. Kjøp derfor hæler av god kvalitet (tusenlappene flyr). Jeg kjøper også mine høyhælte sko i en størrelse større enn vanlige flate, fordi de ofte er smale (spisse) i tåa (har litt bred fot i tillegg), og etter å ha gått en hel kveld i hæler så hovner jeg litt opp under tåballen. Ingenting er verre enn høye hæler som er for små.

Anonymkode: 7a768...cdf

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Herregud så mange surmaga svar det var i denne tråden. Man blir ikke invalid av å gå med moderat høye hæler innimellom, og det ér lov å ønske at kvinner kan gå i noe annet enn joggedress og sneakers. 

• Liker 9
  • Hjerte 2
Skrevet

Vel, å måtte gå med det til hverdags, er kanskje å ønske litt for mye, men hvis det er en del av ditt tenningsmønster, så kan du jo foreslå det som noe hun kan gjøre hjemme som en del av et kanskje lengre forspill... men støtter hun over her, skal hun gå i høye hæler, så kjøp skikkelige sko som ikke dreper føttene, for det er ikke sikkert at hun kommer særlig i modus med verkende bein 🙂 

• Liker 1
Gjest Hottentått
Skrevet
Tripptrapp1 skrev (4 minutter siden):

Herregud så mange surmaga svar det var i denne tråden. Man blir ikke invalid av å gå med moderat høye hæler innimellom, og det ér lov å ønske at kvinner kan gå i noe annet enn joggedress og sneakers. 

Finnes vel en mellomting mellom joggedress og sneakers og høye hæler? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Kan du ikke bare fortelle henne hvor utrolig vakker og sexy du synes hun er i høye hæler og heller vise henne hvor stor pris du setter på det, og så kan hun selv velge om eller hvor mye hun vil gjøre det?

Å gå med det til hverdags, derimot... hvorfor i all verden skal hun gjøre det?

• Liker 4
Skrevet

Jeg er mann og synes det er harry og horete med høye hæler. Heldigvis er ikke kona fan heller.

Anonymkode: fc5b5...3cb

Skrevet
Tripptrapp1 skrev (8 minutter siden):

Det er en viss forskjell på å ha ønsker om antrekk og å ønske å påføre andre ubehag mot deres vilje for egen tilfredsstillelse.

Hvis kjæresten ga uttrykk for å synes høye hæler er sexy, jeg svarte at det synes jeg er vondt og ubehagelig å gå med og han svarte ok og lot det ligge, er det ikke umulig at jeg kunne ha gjort en sjelden gang allikevel for å glede ham. Hvis han hadde fortsatt å mase om det uten å bry seg om min motvilje, ville det aldri skjedd (men diskusjonen som hadde fulgt av masinga hans ville ikke blitt hyggelig).

• Liker 15
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Elsker høye hæler selv (er kvinne). Hva med å komplimentere henne når hun bruker de, fortelle henne at du liker skoene hennes?

Hvis man ikke er vant med å gå med hæler så må man øve seg for at det skal bli «greit» å gå med hæler siden det forskyver balanse osv sammenlignet med flate sko. En burde derfor begynne med sko med litt tykkere hæl, og heller ikke satse på å gå fra 0 til 12 cm helt i starten. Man må ikke ha veldig høye hæler for å få se elegant ut!

Det er også stor forskjell på høyhælte sko. Billige høyhælte sko er som regel helt jævlige å gå med. Kjøp derfor hæler av god kvalitet (tusenlappene flyr). Jeg kjøper også mine høyhælte sko i en størrelse større enn vanlige flate, fordi de ofte er smale (spisse) i tåa (har litt bred fot i tillegg), og etter å ha gått en hel kveld i hæler så hovner jeg litt opp under tåballen. Ingenting er verre enn høye hæler som er for små.

Anonymkode: 7a768...cdf

Tusen takk for et hjelpsomt svar

• Hjerte 1
Skrevet

Hva med å invitere til flere anledninger hvor slikt fottøy er naturlig? For eksempel middager på fine restauranter eller forestilling på teateret eller operaen. Så bør du selvfølgelig skryte uhemmet over hvor vakker og elegant hun er ved disse anledningene. Jo oftere hun går med høye hæler i en sånn kontekst, jo mer naturlig blir det å gå med høye hæler til hverdags. 

Anonymkode: 2fae5...1e2

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet

Men må hun med de, kan hun ikke bare ha de på seg i senga?

Anonymkode: ccf0b...7db

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...