Gå til innhold

Prisforskjell på bolig med 1 toalett vs. 2?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en bolig med 3 soverom og kun 1 toalett. 😶 Ser oss om etter større bolig, men lurer på om det vil lønne seg å få satt inn et ekstra toalett før salg? 🤔 Har et vaskerom vegg i vegg med eksisterende toalett, men vaskerommet bør totalrehabiliteres dersom vi skal sette inn toalett der.

Hvor mye mer er folk villige til å betale for en bolig med 1 toalett vs. en tilsvarende bolig med 2 toalett? Eller burde vi heller få en rørlegger på befaring for å sjekke om det faktisk er mulig å sette inn et ekstra toalett, og få megler til å nevne at det er mulig om kjøper skulle ønske det? 🤷‍♀️

Anonymkode: 4e293...5b5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke kjøpt et hus med ett toalett i det hele tatt, med mindre jeg var enslig. 

Anonymkode: 8c451...416

• Liker 1
Skrevet

Vet ikke om man kan sette en spesifikk sum på det men jeg tror nok heller at man vil få mange flere potensielle kjøpere om det er 2 toaletter enn 1. Det skulle vært et veldig fint hus ellers og jeg skulle visst at det gikk an å sette inn ekstra toalett/pusse opp vaskerommet med toalett om jeg skulle kjøpt et sånt hus da 2 bad eller bad + toalettrom er viktig for meg. 

Anonymkode: e26d4...6b4

• Liker 1
Skrevet

Tror ikke det har så mye innvirkning på pris. Pris har mer med den totale standarden, beliggenhet, byggeår og helheten.

Anonymkode: 620bc...0a6

• Liker 1
Skrevet

Det har MYE å si! Mange som velger bort en bolig med kun ett toalett. Jeg ville nok oppgradert det vaskerommet til et bad med vaskemuligheter, det hadde betydd mye for salget. 

• Liker 1
Skrevet

Et ekstra toalett ville jeg ikke betalt så mye ekstra for. Et ekstra fullverdig bad derimot vil nok være attraktivt. Men kostnaden med å skaffe det er nok større enn fortjenesten.

Anonymkode: 5b6b5...d15

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville aldri bodd uten to bad. Men har heller ingenting i mot å betale for å få det fikset. Så om ser var et vaskerom eller annen mulighet tett på der rørene går så ville jeg bare sett for meg mulighetene. 

Anonymkode: 71233...b82

Skrevet

Det lønner seg veldig sjeldent å gjøre så stor oppussing rett før salg! Med mindre du får billig hjelp fra fagpersoner i familie/vennekrets, så får du igjen mindre penger enn du brukte. Ja, boligen blir mer verdt, men det koster veldig mye å pusse opp våtrom! 

Om du skal lage et nytt bad/toalett, så er det fordi du er redd for ikke å få solgt i det hele tatt. 

Om det er mulighet for å lage nytt bad på vaskerommet, så opplyser man heller om dette, og så får evt kjøpere se an kostnaden på det. Så lenge det finnes et annet bad i boligen, så kan man fint bo der mens det lages nytt bad. 

Vi skal pusse opp våtrom om noen år, og lurer på om vi kanskje bør tenkte på å få til et separat toalett i tillegg til baderom m. toalett. Dette må da bli vegg i vegg. Slik det er nå, så har vi separat toalett, og vaskerom med dusjkabinett. Eldgammelt, men håper vi overlever noen år slik. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...