AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #1 Skrevet 19. februar 2022 Vi har en bolig med 3 soverom og kun 1 toalett. 😶 Ser oss om etter større bolig, men lurer på om det vil lønne seg å få satt inn et ekstra toalett før salg? 🤔 Har et vaskerom vegg i vegg med eksisterende toalett, men vaskerommet bør totalrehabiliteres dersom vi skal sette inn toalett der. Hvor mye mer er folk villige til å betale for en bolig med 1 toalett vs. en tilsvarende bolig med 2 toalett? Eller burde vi heller få en rørlegger på befaring for å sjekke om det faktisk er mulig å sette inn et ekstra toalett, og få megler til å nevne at det er mulig om kjøper skulle ønske det? 🤷♀️ Anonymkode: 4e293...5b5
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #2 Skrevet 19. februar 2022 Jeg hadde ikke kjøpt et hus med ett toalett i det hele tatt, med mindre jeg var enslig. Anonymkode: 8c451...416 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #3 Skrevet 19. februar 2022 Vet ikke om man kan sette en spesifikk sum på det men jeg tror nok heller at man vil få mange flere potensielle kjøpere om det er 2 toaletter enn 1. Det skulle vært et veldig fint hus ellers og jeg skulle visst at det gikk an å sette inn ekstra toalett/pusse opp vaskerommet med toalett om jeg skulle kjøpt et sånt hus da 2 bad eller bad + toalettrom er viktig for meg. Anonymkode: e26d4...6b4 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #4 Skrevet 19. februar 2022 Tror ikke det har så mye innvirkning på pris. Pris har mer med den totale standarden, beliggenhet, byggeår og helheten. Anonymkode: 620bc...0a6 1
Nokia Skrevet 19. februar 2022 #5 Skrevet 19. februar 2022 Det har MYE å si! Mange som velger bort en bolig med kun ett toalett. Jeg ville nok oppgradert det vaskerommet til et bad med vaskemuligheter, det hadde betydd mye for salget. 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #6 Skrevet 19. februar 2022 Et ekstra toalett ville jeg ikke betalt så mye ekstra for. Et ekstra fullverdig bad derimot vil nok være attraktivt. Men kostnaden med å skaffe det er nok større enn fortjenesten. Anonymkode: 5b6b5...d15 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #7 Skrevet 19. februar 2022 Jeg ville aldri bodd uten to bad. Men har heller ingenting i mot å betale for å få det fikset. Så om ser var et vaskerom eller annen mulighet tett på der rørene går så ville jeg bare sett for meg mulighetene. Anonymkode: 71233...b82
Spell Skrevet 19. februar 2022 #8 Skrevet 19. februar 2022 Det lønner seg veldig sjeldent å gjøre så stor oppussing rett før salg! Med mindre du får billig hjelp fra fagpersoner i familie/vennekrets, så får du igjen mindre penger enn du brukte. Ja, boligen blir mer verdt, men det koster veldig mye å pusse opp våtrom! Om du skal lage et nytt bad/toalett, så er det fordi du er redd for ikke å få solgt i det hele tatt. Om det er mulighet for å lage nytt bad på vaskerommet, så opplyser man heller om dette, og så får evt kjøpere se an kostnaden på det. Så lenge det finnes et annet bad i boligen, så kan man fint bo der mens det lages nytt bad. Vi skal pusse opp våtrom om noen år, og lurer på om vi kanskje bør tenkte på å få til et separat toalett i tillegg til baderom m. toalett. Dette må da bli vegg i vegg. Slik det er nå, så har vi separat toalett, og vaskerom med dusjkabinett. Eldgammelt, men håper vi overlever noen år slik. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå