AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #1 Del Skrevet 19. februar 2022 https://www.dagbladet.no/nyheter/mistet-jobben-sa-feil-i-20-ar/75395643 "Men underveis i prekenen var det noen i kirken som bet seg merke i måten Arango ordla seg. Hadde ikke Den katolske kirke vitterlig instruert at alle pastorer skal si «jeg døper deg»? Arango hadde nemlig endret ett ord mens han døpte mennesker, og trodde det gikk helt fint. Nå viser det seg at han trodde feil. Det betyr at samtlige barn og voksne døpt av pastor Andres Arango egentlig ikke er døpt. Ikke ifølge katolsk tro, i alle fall. Det betyr også at de døpt av Arango, som har konfirmert eller giftet seg, ikke er konfirmert eller gift på rett måte. Dåpen ligger til grunn for alt senere i livet, ifølge katolsk tro. Det betyr at de som er døpt av Arango må døpes på nytt, konfirmeres på nytt og giftes på nytt." --------------------------------------------------------------------------------------------- Herregud. Milde Moses. Herre min skaper. Gud bedre. WTF!? Dette minner for meg om hjernevasking, når alle dåper utført de siste 20 år er ugyldige, på grunn av at presten sa "vi", og ikke "jeg". Tror man virkelig at den guden man ber til ville sagt, nei, dere får ikke lov til å feire kjærligheten, fordi at presten sa vi, ikke jeg. Burde jo bli massesøksmål mot den katolske kirken, siden så mange mennesker har levd så mange år i "synd". Forstår meg bare ikke på religion. Anonymkode: 2e545...067 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurven Skrevet 19. februar 2022 #2 Del Skrevet 19. februar 2022 Det er noe av det dummeste jeg har hørt, men sånn går det når man lager for firkantete regler. Tror ikke Gud bryr seg så mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #3 Del Skrevet 19. februar 2022 Viktig å si nøyaktig de riktige ordene når man skal kaste besvergelser og trolldommer. Jammen bra han ikke uheldigvis lagde en stor ildkule eller fikk ungene til å eksplodere eller noe sånt. Kan være at jeg blander forskjellige magiske fantasier her. Anonymkode: 2f657...e94 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #4 Del Skrevet 19. februar 2022 Synes synd på de som døde i barndommen og som ikke kommer til himmelen pga prestens feil. Får håpe at disse barna klarer å trives i Helvete. Anonymkode: 1c1b2...f76 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #5 Del Skrevet 19. februar 2022 GALSKAP!!! Her har vi den katolske kirke i et nøtteskall. Anonymkode: e13b2...e2c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #6 Del Skrevet 19. februar 2022 Tenk på alle som nå brenner i helvete pga denne presten 😨 Anonymkode: a5fa9...422 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #7 Del Skrevet 19. februar 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Tenk på alle som nå brenner i helvete pga denne presten 😨 Anonymkode: a5fa9...422 Tenn et lys for Skybert 🕯️ Anonymkode: 2f657...e94 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #8 Del Skrevet 19. februar 2022 1 hour ago, lurven said: Det er noe av det dummeste jeg har hørt, men sånn går det når man lager for firkantete regler. Tror ikke Gud bryr seg så mye. Eventuelt er Gud en som sender barn til helvete kun fordi han later som han ikke forstod at presten mente å døpe barna. Anonymkode: 5e5c8...d14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #9 Del Skrevet 19. februar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Eventuelt er Gud en som sender barn til helvete kun fordi han later som han ikke forstod at presten mente å døpe barna. Anonymkode: 5e5c8...d14 Gud har sendt millioner til helvete for mindre forseelser enn det der Anonymkode: a5fa9...422 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #10 Del Skrevet 19. februar 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Gud har sendt millioner til helvete for mindre forseelser enn det der Anonymkode: a5fa9...422 Bibelens Gud elsker folkemord. Historiens største sadist. Anonymkode: 2f657...e94 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #11 Del Skrevet 19. februar 2022 Må si meg enig i at dette er et ganske spesielt tilfelle, men som katolikk selv har jeg fordypet meg litt mer i troen, og kan berolige alle med at for det første er katolisismen i utgangspunktet er veldig fleksibel med dåpen som ritual, og man trenger ikke nødvendigvis å bli døpt med vann for å bli døpt - for eksempel når det gjelder personer som har ønske om å bli døpt, men ikke blir det rent fysisk før de dør. Det er ikke akkurat slik at han-der-oppe møter en med en tykk lovbok, og kommer frem til at helvete blir resultatet fordi man brøt andre ledd i §1683 da man tenkte urene tanker om naboen natten før 17-årsdagen. Det er noe som kalles kjærlighet, og hvis man tenker seg at noen av menneskene som er blitt døpt av denne presten, dør før ritualet gjentas, skal jeg vedde sjelen min på at dåpen er gyldig. For det andre er det - så vidt jeg husker, så jeg garanterer ikke for opplysningene - også slik at dåpen kan utføres av hvem som helst hvis man ikke har tilgang til en prest i en situasjon der det står om livet, slik at dåpen er like gyldig om det er Berit eller Ola som utfører den dersom Morten holder på å dø. Og for det tredje - små barn kommer ikke til helvete, her snakker man om et sted man kommer til fordi man ønsker det, slik for eksempel en viss Adolf gikk inn for dette til tross for at det ikke offisielt er en eneste person som er bekreftet der-nede. Skulle Adolf og Stalin ha kost seg der-oppe, kunne man ha diskutert begrepet rettferdighet, så jeg antar at de har det godt og varmt der-nede sammen med Dr. Mengele og andre hyggelige individer. Hva som skjer med barn som dør før de rekker å bli døpt, som barn som blir abortert, har jeg diskutert med flere, og dette er ikke noe man har kommet til enighet om et klart svar på fra kirkens side, men en sannsynlig mulighet er at disse barna, som aldri fikk muligheten til å leve, først får en periode der de kan bli kjent med ham-der-oppe før de kommer dit-opp, men jeg ser på det som fullstendig usannsynlig at han-der-oppe ville vende ryggen til en liten sjel som aldri har gjort noe vondt. Den katolske kirke kan virke veldig streng med sine ritualer og regler, men det er takket være dette regelverket at man har en samlet verdenskirke i motsetning til for eksempel den norske kirke, der noen prester og biskoper mener noe, andre mener noe annet, og det blir fullt kaos, eller liberale frikirker, der kaoset ikke blir mindre når man skal fortolke ting ut fra sin personlige synsvinkel - hvis presten skal vie ektepar i Adams drakt (dette forekommer i enkelte frikirker i U.S.A.), mister seremonien litt av verdigheten. Kirken har gjort mange menneskelige feil gjennom tidene, noe den med rette har blitt kritisert for, men mennesker er nå mennesker - utvelgelsen av Judas som disippel er et eksempel på dette; sett med menneskelige øyne var dette ikke det beste valget, og man kan spørre seg hvorfor man velger inkompetente politikere til å styre noe så viktig som et helt land, noe man dessverre også gjør i Norge; ingen er perfekt, men det er en fordel å se seg selv i speilet før man kaster den første steinen. Anonymkode: abd0e...262 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #12 Del Skrevet 19. februar 2022 Kirken har funnet opp religionen sin. Så den største feilen den katolske kirke gjorde var nok å finne opp den katolske tro? Anonymkode: 69d18...9b4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #13 Del Skrevet 19. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Synes synd på de som døde i barndommen og som ikke kommer til himmelen pga prestens feil. Får håpe at disse barna klarer å trives i Helvete. Anonymkode: 1c1b2...f76 🤣🤣 Anonymkode: 1648d...44d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå