AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #1 Del Skrevet 19. februar 2022 ? Anonymkode: 36145...64e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rogadame Skrevet 19. februar 2022 #2 Del Skrevet 19. februar 2022 Vi kommer til helvete i ALLE religioner. 😈 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #3 Del Skrevet 19. februar 2022 Det finnes ikke én kristendom. Forskjellig kristne menigheter og til og med forskjellige kristne enkeltpersoner over hele verden har veldig forskjellige meninger om dette. Anonymkode: 6d5e2...e64 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #4 Del Skrevet 19. februar 2022 Ja Anonymkode: d0bce...f85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommer2464 Skrevet 19. februar 2022 #5 Del Skrevet 19. februar 2022 (endret) AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Ja Anonymkode: d0bce...f85 Men hvordan er det rettferdig? Jeg spør deg hvis du er kristen da. Endret 19. februar 2022 av Sommer2464 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 19. februar 2022 #6 Del Skrevet 19. februar 2022 Sommer2464 skrev (1 minutt siden): Men hvordan er det rettferdig? Jeg spør deg hvis du er kristen da. De eneste som muligens kommer til helvete , er alle de som går å truer andre med å komme til helvete , uansett religion . 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gibralfaro Skrevet 19. februar 2022 #7 Del Skrevet 19. februar 2022 (endret) Nei, for det eksisterer ikke hverken noen himmel eller helvete. Det de omtalte om himmel og helvete i virkelig gamle dager var ikke et sted hvor man havnet etter døden, men skjebnen som fanget de dersom de ikke levde et liv i harmoni, med kjærlighet. Himmel var det livet (mentale tilstanden) man fikk dersom man levde sitt liv i harmoni, med kjærlighet og omtenksomhet for seg selv og andre. Dersom man ikke gjorde det, så kunne man få mentale forstyrrelser, som man kan få den dag i dag, og da kom man til helvete, som var beskrivelsen av personens mentale tilstand. Alternativt så ble det brukt for å tekke uskikkelige barn, og eventuelle voksne, som kriminelle, og annet avskum i samfunnet. Det er mine teorier, som agnostisk ateist. Endret 19. februar 2022 av Gibralfaro Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommer2464 Skrevet 19. februar 2022 #8 Del Skrevet 19. februar 2022 NiceOrNothing skrev (2 minutter siden): De eneste som muligens kommer til helvete , er alle de som går å truer andre med å komme til helvete , uansett religion . Isåfall kommer folka i en amerikansk kirke ved navn Strongsville Christian church muligens til helvete fordi de truer andre med helvete det står f.e.k.s på nettstedet deres liars go to hell. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 19. februar 2022 #9 Del Skrevet 19. februar 2022 Sommer2464 skrev (1 minutt siden): Isåfall kommer folka i en amerikansk kirke ved navn Strongsville Christian church muligens til helvete fordi de truer andre med helvete det står f.e.k.s på nettstedet deres liars go to hell. Ja, alle sånne ekstreme avleggere som truer andre med helvete , kommer selv til helvete . Bra religioner gjør folk god , ikke redd . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #10 Del Skrevet 19. februar 2022 Jepp. Alle som ikke tror på nøyaktig riktig Gud kommer til å brennes sakte over helvetes flammer i all evighet. Anonymkode: 98044...7c8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 19. februar 2022 #11 Del Skrevet 19. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jepp. Alle som ikke tror på nøyaktig riktig Gud kommer til å brennes sakte over helvetes flammer i all evighet. Anonymkode: 98044...7c8 😂😂😂👆 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest rampenissen72 Skrevet 19. februar 2022 #12 Del Skrevet 19. februar 2022 De fleste ateister får, som alle andre, angst på dødsleiet, og ber om tilgivelse for synden sin (å ikke tro), og vipps = himmelen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #13 Del Skrevet 19. februar 2022 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Det finnes ikke én kristendom. Forskjellig kristne menigheter og til og med forskjellige kristne enkeltpersoner over hele verden har veldig forskjellige meninger om dette. Anonymkode: 6d5e2...e64 Kristendom er å tro på det evangeliet Jesus kom med. Og da er veien til himmelen gjennom Jesus. Anonymkode: 4d422...15f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isambard Skrevet 19. februar 2022 #14 Del Skrevet 19. februar 2022 (endret) Det er mange kristne i verden som tror det, men de fleste kristne i Norge tror ikke at helvete er evig tortur. En vanlig oppfatning blant kristne er de som ikke tror på Gud opphører å eksistere etter døden. Det baserer jeg på min fortid som kristen. Helvete omtales som "Gehenna" på originalspråket. Det var en plass utenfor byen hvor man brant søppel, og hvor det dermed var en "evig ild". Det kan tolkes som et bilde på at syndere blir tilintetgjort, akkurat som man ble kvitt søppel. Det blir også kalt "den andre død" eller "fortapelse" i bibelen, noe som mest tyder på at man forsvinner. Andre steder i Bibelen ser det ut som om helvete er evig tortur. Bibelen er en samling med bøker som har blitt til over flere tusen år. Den er ikke konsistent og man kan finne støtte for hva man vil. Endret 19. februar 2022 av Isambard Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #15 Del Skrevet 19. februar 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Kristendom er å tro på det evangeliet Jesus kom med. Og da er veien til himmelen gjennom Jesus. Anonymkode: 4d422...15f Åja, så dermed mener du at alle kristne er helt enige om hva som er kristen lære og verdier, eller hva? Anonymkode: 6d5e2...e64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #16 Del Skrevet 19. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Åja, så dermed mener du at alle kristne er helt enige om hva som er kristen lære og verdier, eller hva? Anonymkode: 6d5e2...e64 Det finnes sikkert de som lager sin egen religion og kaller seg kristne. Men kristendom er jo nettopp å tro på Jesus som sin frelser. Tror man ikke på dette er man jo ikke kristen, men har en annen tro. Anonymkode: 4d422...15f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #17 Del Skrevet 19. februar 2022 rampenissen72 skrev (38 minutter siden): De fleste ateister får, som alle andre, angst på dødsleiet, og ber om tilgivelse for synden sin (å ikke tro), og vipps = himmelen. De får ikke tilgivelse når de har benektet Gud hele livet og brukt all sin tid på å spre hat om og latterliggjøre Han og Hans følgere. Disse ateistene vil havne i helvete, som ikke er en varm plass, men fravær av Gud. Altså vil de ikke få evig liv, men forbli døde. Anonymkode: 3d8a1...437 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #18 Del Skrevet 19. februar 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det finnes sikkert de som lager sin egen religion og kaller seg kristne. Men kristendom er jo nettopp å tro på Jesus som sin frelser. Tror man ikke på dette er man jo ikke kristen, men har en annen tro. Anonymkode: 4d422...15f Jeg tror jeg misforstod. Jeg trodde at du siterte meg fordi du var uenig i det jeg sa, men jeg ser nå at du ville bare komme med en irrelevant opplysning som ikke hadde noe med det jeg sa å gjøre. Beklager det. Anonymkode: 6d5e2...e64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fuglemor Skrevet 19. februar 2022 #19 Del Skrevet 19. februar 2022 Sommer2464 skrev (1 time siden): Men hvordan er det rettferdig? Jeg spør deg hvis du er kristen da. Det er rettferdig ifølge de kristne. De som ikke følger kristendommen, kommer til helvetet. Folk som ikke følger islam kommer til helvetet. Folk som ikke følger loven i Norge, blir satt i fengsel. Og det er rettferdig, selvom det ikke oppleves slik for de som ikke er enig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #20 Del Skrevet 19. februar 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg tror jeg misforstod. Jeg trodde at du siterte meg fordi du var uenig i det jeg sa, men jeg ser nå at du ville bare komme med en irrelevant opplysning som ikke hadde noe med det jeg sa å gjøre. Beklager det. Anonymkode: 6d5e2...e64 Ok 😅 For å svare: nei, alle kristne er ikke enige. Noen tror på helvete, andre ikke. Men felles for alle kristne er at de tror at veien til himmelen er gjennom Jesus. Anonymkode: 4d422...15f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå