Ruskesara Skrevet 19. februar 2022 #1 Skrevet 19. februar 2022 Hele familien har hatt korona og jeg var den siste som fikk det. Jeg er fremdeles syk, men det er det ingen som bryr seg om. Det er forventet at jeg gjør like mye som før; vaske, rydde, lage mat etc. Ungene forstår ikke at jeg er syk, og mannen har lite sympati. Fordi han ble frisk etter 2 dager og tror at jeg gjør meg mer syk enn jeg er. Hva kan jeg gjøre for å bli fortere frisk og få mer overskudd? Ja mannen er en dust her, men det får jeg ikke gjort noe med. 2
Gjest Warrior Skrevet 19. februar 2022 #2 Skrevet 19. februar 2022 Det er ikke så mye du kan gjøre for å bli bedre enn å ta tiden til hjelp. Du må lytte til kroppen din du. Er du syk så er du syk. Det kan du ikke få gjort noe med. Greit nok at små barn ikke forstår at du er syk men voksne folk rundt deg må bare godta det. Du må sette foten ned og ikke godta at mannen din skal bestemme at du er frisk nok til å gjøre alt. Du skal ta det med ro når du er syk og ikke stresse. Blir ikke fortere frisk uten godt med søvn, slappe av og lytte til kroppen.
Malin1990 Skrevet 20. februar 2022 #3 Skrevet 20. februar 2022 Jeg er også syk forsatt imenst andre ble fort friske. Det er ikke gøy og jeg venter bare på å bli frisk igjen, jeg lytter til kroppen min. Vi kan ikke gjøre noe mer enn det, og vi kan heller ikke kontrollere hvor mye menneskene rundt oss vil bry seg. Det beste er å prøve å ikke la det gå inn på deg. Gjør det du klarer og lytt til kroppen din. Be mannen din akseptere at du er syk og at han velger selv hvor mye han vil bry seg, men at han ikke skal plage deg ihvertfall. Du gjør ditt beste.
Anbefalte innlegg