AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #1 Skrevet 19. februar 2022 Etter jeg byttet jobb for 5 år siden, har jeg bare tatt imot den lønnen jeg får, uten å reflektere over den. Vet at jeg fikk noen lokale tillegg i starten, men tror de har blitt spist opp ved nye lønnsoppgjør. For nå har jeg utbetalt akkurat det som er minstekrav, i forhold til tariff og erfaring. Er det sånn at lokale tillegg kan forsvinne i den årlige lønnsutviklingen? Anonymkode: 6c48f...be1
Hengebuksvinet Skrevet 19. februar 2022 #2 Skrevet 19. februar 2022 Alle bør sjekke lønn. På min arbeidsplass viste det seg at flere har fått for lite betalt gjennom flere år. (Virker som lærere bare stoler på at andre fikser dette for dem).
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #3 Skrevet 19. februar 2022 Lokale tillegg som du allerede har fått kan ikke bli tatt bort. Jeg følger nøye med på lønnslippene mine. Det som irriterer meg er at vi var med på ufrivillig sammenslåing med en annen kommune, og de lå lavere enn oss i lønn, da mistet vi økning i lokale tillegg i to år for de skulle opp på vårt nivå. Nå er vi nærme å bli skilt igjen, for dette var visst ikke gull og grønne skoger alikevel. Lærerene i den andre kommune jubler nok uansett, de har hatt et kjempeløft økonomisk, bare ikke vi. Anonymkode: 82d3c...b97
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #4 Skrevet 19. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Lokale tillegg som du allerede har fått kan ikke bli tatt bort. Jeg følger nøye med på lønnslippene mine. Det som irriterer meg er at vi var med på ufrivillig sammenslåing med en annen kommune, og de lå lavere enn oss i lønn, da mistet vi økning i lokale tillegg i to år for de skulle opp på vårt nivå. Nå er vi nærme å bli skilt igjen, for dette var visst ikke gull og grønne skoger alikevel. Lærerene i den andre kommune jubler nok uansett, de har hatt et kjempeløft økonomisk, bare ikke vi. Anonymkode: 82d3c...b97 Tror kanskje det er det som har skjedd her også. Men får det uansett ikke til å stemme at jeg nå ligger helt på minimum. Men da har jeg altså noe å hente på å sjekke opp i dette? Anonymkode: 6c48f...be1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #5 Skrevet 19. februar 2022 Jeg synes det er bra at det finnes ansatte som ikke bare tenker lønn, lønn og lønn. Ufyselig hvor illojale noen ansatte er. Kudos til deg som er likegyldig til dette Anonymkode: ce231...57c
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #6 Skrevet 19. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Etter jeg byttet jobb for 5 år siden, har jeg bare tatt imot den lønnen jeg får, uten å reflektere over den. Vet at jeg fikk noen lokale tillegg i starten, men tror de har blitt spist opp ved nye lønnsoppgjør. For nå har jeg utbetalt akkurat det som er minstekrav, i forhold til tariff og erfaring. Er det sånn at lokale tillegg kan forsvinne i den årlige lønnsutviklingen? Anonymkode: 6c48f...be1 Ja. Før var dette vanlig. Man fikk ett tillegg, på feks 1%. Når det så ble et generell lønnsøkning på feks 2.5%, så fikk man kun 1.5%, fordi man hadde jo allerede fått 1%... Men slik er det ikke lenger. Ihvertfall ikke på min skole. Nå skal ting legges oppå. (Og det skulle jo bare mangle!) Anonymkode: 9bfa9...a2b
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #7 Skrevet 20. februar 2022 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Jeg synes det er bra at det finnes ansatte som ikke bare tenker lønn, lønn og lønn. Ufyselig hvor illojale noen ansatte er. Kudos til deg som er likegyldig til dette Anonymkode: ce231...57c Er det illojalt å se til at man får den lønnen man har krav på? 😅 men for all del, hvis du har lyst til å jobbe for minstelønn mens du kunne fått en del tusen mer.... Anonymkode: 3ac6c...d15
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå