AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #1 Skrevet 19. februar 2022 Vi satte to pakker pinnekjøtt i et kjøleskap i kjeller som det må være noe galt med. Temperatur viser minus 2 grader. (Innstilt på 4 grader). Mulig temp kan ha variert, men det vet jeg ikke. Det er kun pinnekjøtt pakkene som stod inni. Men ble litt i stuss på om kjøttet er fortsatt godt å spise. Hva tenker dere? Kan vi ha pinnekjøttet til middag i morgen? Anonymkode: 3353c...fb8
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #2 Skrevet 19. februar 2022 Så temperaturen har vært lavere enn den skulle være? Det er da i hvert fall ikke noe problem. Anonymkode: a6914...448
Dolce Skrevet 19. februar 2022 #3 Skrevet 19. februar 2022 Hvis kjøttet ikke er tilberedt, kan det helt fint spises. Oppbevares jo i romtemperatur i butikkene.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #4 Skrevet 19. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så temperaturen har vært lavere enn den skulle være? Det er da i hvert fall ikke noe problem. Anonymkode: a6914...448 Ja. Men siden temp er like under frysepunkt, så er kjøttet noe frossent, men dersom temp kan ha svinget litt så kan det ha vært på pluss siden innimellom. Derfor ble jeg usikker. Fryst, tint, fryst osv. Men jeg vet jo ikke dette. Har sett før at temp har vært ustabil, men så virket det som plutselig at den var ok igjen. Nokså nytt AEG kjøleskap, men et rimelig ett. Vet ikke om problemet med temp kan skyldes lite innhold i kjøleskap delen. Anonymkode: 3353c...fb8
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #5 Skrevet 19. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja. Men siden temp er like under frysepunkt, så er kjøttet noe frossent, men dersom temp kan ha svinget litt så kan det ha vært på pluss siden innimellom. Derfor ble jeg usikker. Fryst, tint, fryst osv. Men jeg vet jo ikke dette. Har sett før at temp har vært ustabil, men så virket det som plutselig at den var ok igjen. Nokså nytt AEG kjøleskap, men et rimelig ett. Vet ikke om problemet med temp kan skyldes lite innhold i kjøleskap delen. Anonymkode: 3353c...fb8 Hvorfor tror du temperaturen svinger litt? Det høres mer ut som om det kan være varig lav temperatur pga lite innhold og at dere muligens ikke åpner døren så ofte. Pinnekjøttet kan uansett spises hvis det er fra en uåpnet pose med dato frem i tid. Ville kjøpt et termometer og lagt inne i kjøleskapet. Anonymkode: 812a9...cc6
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #6 Skrevet 19. februar 2022 Det er uansett ikke noe problem om noe fryser/tiner/fryser/tiner, med mindre 1) man fryser noe bevisst ned for å utsette nedbrytingsprosessene slik at produktet er holdbart lengre etter holdbarhetsdato i kjøleskap/romtemperatur. Da vil det å tine produktet føre til kortere holdbarhet. 2) det endrer form eller konsistens ved frysing/tining, som f.eks. frukt eller kaker Pinnekjøtt er holdbart i romtemperatur, kan like gjerne fryses, og endrer ikke konsistens. Anonymkode: 812a9...cc6
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #7 Skrevet 19. februar 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hvorfor tror du temperaturen svinger litt? Det høres mer ut som om det kan være varig lav temperatur pga lite innhold og at dere muligens ikke åpner døren så ofte. Pinnekjøttet kan uansett spises hvis det er fra en uåpnet pose med dato frem i tid. Ville kjøpt et termometer og lagt inne i kjøleskapet. Anonymkode: 812a9...cc6 Vi har termometer inni. Derfor jeg vet at det er minus 2 grader. Har sett tidligere på termometer at det har vært varmere og ustabilt på temp, men ikke sjekket termometer etter at pinnekjøttet ble lagt der i romjulen. Siden det tidligere har vært på pluss siden er jeg usikker på om det svinger. Dette er et kombiskap der vi bruker mest fryseren. Så det er sikkert grunnen til lav temp. Anonymkode: 3353c...fb8
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #8 Skrevet 19. februar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Vi har termometer inni. Derfor jeg vet at det er minus 2 grader. Har sett tidligere på termometer at det har vært varmere og ustabilt på temp, men ikke sjekket termometer etter at pinnekjøttet ble lagt der i romjulen. Siden det tidligere har vært på pluss siden er jeg usikker på om det svinger. Dette er et kombiskap der vi bruker mest fryseren. Så det er sikkert grunnen til lav temp. Anonymkode: 3353c...fb8 Men hvis holdbarheten i romtemperatur er frem i tid, så er det jo ikke noe problem. Med mindre det er varmere enn 25 grader... Anonymkode: 812a9...cc6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå