AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #1 Skrevet 19. februar 2022 Jeg er åpen for egentlig alle typer videreutdanning/mastere, de virker alle spennende på ulike måter, selv om anestesi virker ekstra interessant. Så vet jeg jo at det har det høyeste snittet. Er man safe med B i snitt fra bachelor eller er ikke det nødvendigvis høyt nok i Oslo og Bergen? Anonymkode: 95770...cbb
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #2 Skrevet 19. februar 2022 Du må ha C i snitt. Anonymkode: c1e72...353
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #3 Skrevet 19. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du må ha C i snitt. Anonymkode: c1e72...353 For å søke ja. Men man kommer garantert ikke inn med C, spesielt ikke i de store byene. Anonymkode: 95770...cbb
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #4 Skrevet 19. februar 2022 Skjønner ikke hvor dette "må ha c i snitt" kommer fra, ser flere messer om det her inne, det er bare tull. Det er kun noen få skoler som har det, er bare å sjekke litt rundt. Alle kan søke, er det ikke nok folk med karaktersnitt over c som kommer inn så tar de selvfølgelig inn under det også. Skolene lar ikke plasser stå tomme, det taper de penger på. Anonymkode: c13bb...1f9 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #5 Skrevet 19. februar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Skjønner ikke hvor dette "må ha c i snitt" kommer fra, ser flere messer om det her inne, det er bare tull. Det er kun noen få skoler som har det, er bare å sjekke litt rundt. Alle kan søke, er det ikke nok folk med karaktersnitt over c som kommer inn så tar de selvfølgelig inn under det også. Skolene lar ikke plasser stå tomme, det taper de penger på. Anonymkode: c13bb...1f9 Her jeg bor var det i fjor 107 søkere på 12 plasser. Kan love deg at ingen med c i snitt kom inn. Jeg gikk for 10 år syden. Jeg hadde 1,7 i snitt og ingen av oss hadde under 8 års ansiennitet. Anonymkode: 7dd74...fff
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #6 Skrevet 20. februar 2022 AnonymBruker skrev (19 timer siden): For å søke ja. Men man kommer garantert ikke inn med C, spesielt ikke i de store byene. Anonymkode: 95770...cbb Jeg hadde C i snitt, og gikk anestesi i en stor by. Til gjengjeld hadde jeg full pott på ekstrapoeng (annen høyere utdanning og antall år i praksis). Det er ikke mulig å ta opp fag fra sykepleien, men man kan dra opp poeng veldig mye ved å ta annen relevant utdanning på høyskolenivå. Anonymkode: c9a2e...657
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #7 Skrevet 20. februar 2022 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Her jeg bor var det i fjor 107 søkere på 12 plasser. Kan love deg at ingen med c i snitt kom inn. Jeg gikk for 10 år syden. Jeg hadde 1,7 i snitt og ingen av oss hadde under 8 års ansiennitet. Anonymkode: 7dd74...fff Du aner jo ikke hva folk har i snitt da. Jeg har rævva karakterer fra sykepleien, men var A-student på master (både eksamener og masteroppgaven) så alle tror jeg var det på bacheloren og. Sier jo ikke til noen av jeg hadde en svak D i snitt på grunnutdanningen. Gikk i en stor by, var rett over 90 søkere til 15 plasser det året jeg gikk. AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg hadde C i snitt, og gikk anestesi i en stor by. Til gjengjeld hadde jeg full pott på ekstrapoeng (annen høyere utdanning og antall år i praksis). Det er ikke mulig å ta opp fag fra sykepleien, men man kan dra opp poeng veldig mye ved å ta annen relevant utdanning på høyskolenivå. Anonymkode: c9a2e...657 Samme her, full pott på alt annet (annen utdanning, jobbet lenge), kom inn med D i snitt. Anonymkode: c13bb...1f9
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #8 Skrevet 20. februar 2022 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Skjønner ikke hvor dette "må ha c i snitt" kommer fra, ser flere messer om det her inne, det er bare tull. Det er kun noen få skoler som har det, er bare å sjekke litt rundt. Alle kan søke, er det ikke nok folk med karaktersnitt over c som kommer inn så tar de selvfølgelig inn under det også. Skolene lar ikke plasser stå tomme, det taper de penger på. Anonymkode: c13bb...1f9 virkelig? Anonymkode: 9bf80...5aa
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #9 Skrevet 20. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): virkelig? Anonymkode: 9bf80...5aa Virkelig hva da? Anonymkode: c13bb...1f9
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #10 Skrevet 20. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Virkelig hva da? Anonymkode: c13bb...1f9 At folk kan komme inn på master uten å fylle C kravet Anonymkode: 9bf80...5aa
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #11 Skrevet 20. februar 2022 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): At folk kan komme inn på master uten å fylle C kravet Anonymkode: 9bf80...5aa Ikke på master, men på videreutdanning. Flere skoler tilbyr fortsatt både master og videreutdanning i anestesi. På videreutdanning kan man komme inn på ekstrapoeng (praksis og annen relevant utdanning) uten å ha C i snitt. Deretter kan man få gode karakterer på videreutdanningen og så søke seg videre til master i anestesi. Da legger de sammen karakterene fra grunnutdanningen og videreutdanningen. Anonymkode: c9a2e...657
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #12 Skrevet 20. februar 2022 Dette lurer jeg også på! Ved forrige opptak til anestesi hos Oslo Met var poenggrensen på 4,33. Men jeg vet ikke hvordan man regner om karakterer fra bachelor til poeng:( Jeg satser på å få B i snitt på bachelorutdanningen og håper det vil holde. Anonymkode: 9f4b6...ae8
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #13 Skrevet 20. februar 2022 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Dette lurer jeg også på! Ved forrige opptak til anestesi hos Oslo Met var poenggrensen på 4,33. Men jeg vet ikke hvordan man regner om karakterer fra bachelor til poeng:( Jeg satser på å få B i snitt på bachelorutdanningen og håper det vil holde. Anonymkode: 9f4b6...ae8 Det står på nettsiden til Oslo Met hvordan du regner om. Ekstrapoeng fra praksis utover to obligatoriske år og annen høyere utdanning teller minst like mye som karakterer på grunnutdanningen. Anonymkode: c9a2e...657
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #14 Skrevet 20. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ikke på master, men på videreutdanning. Flere skoler tilbyr fortsatt både master og videreutdanning i anestesi. På videreutdanning kan man komme inn på ekstrapoeng (praksis og annen relevant utdanning) uten å ha C i snitt. Deretter kan man få gode karakterer på videreutdanningen og så søke seg videre til master i anestesi. Da legger de sammen karakterene fra grunnutdanningen og videreutdanningen. Anonymkode: c9a2e...657 Jo på master. Skjønner ikke hvorfor du er så bastant når jeg har sagt til deg at det ikke er slik? Jeg hadde D i snitt fra bachelor, kom likevel inn på master, ikke bare videreutdanning, og har gjennomført og bestått masteren med toppkarakter. Nå på vei mot doktorgrad, så joda, det går fint an uten C i snitt. Det er bare for ts (og andre) så sjekke kravene på alle aktuelle skoler. Anonymkode: c13bb...1f9 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #15 Skrevet 20. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jo på master. Skjønner ikke hvorfor du er så bastant når jeg har sagt til deg at det ikke er slik? Jeg hadde D i snitt fra bachelor, kom likevel inn på master, ikke bare videreutdanning, og har gjennomført og bestått masteren med toppkarakter. Nå på vei mot doktorgrad, så joda, det går fint an uten C i snitt. Det er bare for ts (og andre) så sjekke kravene på alle aktuelle skoler. Anonymkode: c13bb...1f9 Jeg har jo ikke sagt i mot deg, du blander meg med en annen. Poenget mitt er bare at hvis man ikke kommer inn på master i anestesi uten C i snitt kan man ta videreutdanning (forutsatt nok ekstrapoeng) og søke seg videre inn på master med snittet fra videreutdanningen. Anonymkode: c9a2e...657
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #16 Skrevet 20. februar 2022 Får man tittelen anestesisykepleier ved å ta videreutdanningen og ikke masteren? Anonymkode: 95770...cbb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå