AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #1 Skrevet 19. februar 2022 Har sittet mest på hjemmekontor i 2 år nå. Merker at jeg generelt sett er mye mindre opptatt av jobben min enn det jeg var før korona. Er det bare jeg som har det slik? Anonymkode: b18b2...bd5
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #2 Skrevet 19. februar 2022 Nei. Er ikke en dårlig ansatt Anonymkode: 8f23a...d10
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #3 Skrevet 19. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har sittet mest på hjemmekontor i 2 år nå. Merker at jeg generelt sett er mye mindre opptatt av jobben min enn det jeg var før korona. Er det bare jeg som har det slik? Anonymkode: b18b2...bd5 Vil tro mange har det slik. Hos oss er til enhver tid 50% sykmeldt. Overhørt ledelsen og det er snakk om nedleggelser av avdelinger, så man får ryddet i rekkene , for det er ikke bærekraftig i det hele tatt slik det er nå. Anonymkode: 21c43...9f8
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #4 Skrevet 19. februar 2022 Har jobbet mer, men innenfor samme tid og pga hjemmekontor så har jeg fått mye mer fritid. Så ja, jobben er en mindre del av livet, har fått frigjort så mye tid til andre ting. Anonymkode: bfd07...fe4 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #5 Skrevet 19. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nei. Er ikke en dårlig ansatt Anonymkode: 8f23a...d10 Har jo ikke noe med det å gjøre. Anonymkode: bfd07...fe4
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #6 Skrevet 19. februar 2022 Ja men det er fordi jeg ikke har trives på jobb og ikke pga korona, unntatt at vi ikke får hjemmekontor fordi sjefen ikke liker det..Bare en uke igjen så flytter jeg og skifter jobb 😁👍 Anonymkode: 25ef1...11a 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #7 Skrevet 19. februar 2022 Perioder med hjemmekontor de siste to årene har gjort at jeg har blitt bevisst på flere ting. Det ene er hvor mye bedre helsen min har vært i disse periodene. Mindre stress, mindre migrene og mindre muskelplager. Jeg har generelt hatt bedre livskvalitet. Det andre er hvor viktig fleksibilitet og fritid egentlig er for meg. Jeg "kaster bort" ganske mange timer i løpet av en uke på å reise til jobb, tid som kan brukes til ting som gjør at jeg får et bedre liv. Det tredje er hvor mye bedre jeg jobber hjemmefra. Effektiviteten har definitivt økt. Nå som jeg er tilbake på kontoret igjen har den sunket kraftig. Dette fører igjen til stress, migrene, muskelplager og gir meg mindre fritid.. Siden ledelsen vår er ekstremt negative til delvis hjemmekontor, så innser jeg at jeg må bytte beite. Hadde nok ikke innsett dette uten korona, så det har sånn sett vært en velsignelse. Anonymkode: 41c30...50a 3 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #8 Skrevet 19. februar 2022 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Perioder med hjemmekontor de siste to årene har gjort at jeg har blitt bevisst på flere ting. Det ene er hvor mye bedre helsen min har vært i disse periodene. Mindre stress, mindre migrene og mindre muskelplager. Jeg har generelt hatt bedre livskvalitet. Det andre er hvor viktig fleksibilitet og fritid egentlig er for meg. Jeg "kaster bort" ganske mange timer i løpet av en uke på å reise til jobb, tid som kan brukes til ting som gjør at jeg får et bedre liv. Det tredje er hvor mye bedre jeg jobber hjemmefra. Effektiviteten har definitivt økt. Nå som jeg er tilbake på kontoret igjen har den sunket kraftig. Dette fører igjen til stress, migrene, muskelplager og gir meg mindre fritid.. Siden ledelsen vår er ekstremt negative til delvis hjemmekontor, så innser jeg at jeg må bytte beite. Hadde nok ikke innsett dette uten korona, så det har sånn sett vært en velsignelse. Anonymkode: 41c30...50a Dette. 🙌🏻 Jeg har jobbet MYE fra hjemmekontor under korona, og MYE mer effektivt. Nå som jeg er tilbake på kontoret er jeg langt mindre effektiv pga. stadige avbrytelser og forstyrrelser, jeg har mindre fritid og mer nakke-og skuldersmerter, som igjen forårsaker hodepine. Jeg ble jobbsøker i det sekundet jeg fikk beskjed om at det er slutt på delvis hjemmekontor. Anonymkode: 7e3d1...88d 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #9 Skrevet 20. februar 2022 22 hours ago, AnonymBruker said: Dette. 🙌🏻 Jeg har jobbet MYE fra hjemmekontor under korona, og MYE mer effektivt. Nå som jeg er tilbake på kontoret er jeg langt mindre effektiv pga. stadige avbrytelser og forstyrrelser, jeg har mindre fritid og mer nakke-og skuldersmerter, som igjen forårsaker hodepine. Jeg ble jobbsøker i det sekundet jeg fikk beskjed om at det er slutt på delvis hjemmekontor. Anonymkode: 7e3d1...88d "Godt" å høre at det er flere av oss! Skulle ønske det var forståelse for at vi er ulike, og at det ikke bare er meningene til de med stort behov for fysisk oppmøte som blir vektlagt... Anonymkode: 41c30...50a 1
Cata Skrevet 20. februar 2022 #10 Skrevet 20. februar 2022 Nei, men det skal innrømmes at jeg ikke har så mye å sammenlikne med siden jeg byttet jobb i koronaperioden. Man er jo alltid mer "på" i en ny jobb når det er mye nytt som skal læres enn man er i en jobb man har hatt i årevis og kjenner ut og inn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå