Pikaboo Skrevet 19. februar 2022 #21 Del Skrevet 19. februar 2022 Hadde lagt med bilde hvis jeg søkte digitalt via Finn osv, men ikke hvis jeg leverte direkte i brevform. Det er rart synes jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #22 Del Skrevet 19. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er arbeidsgiver og CV uten bilde går rett i søpla. Jeg må vite hvordan vedkommende ser ut for å unngå kulturkrasj på arbeidsplassen Anonymkode: ce9dc...67a Jeg ønsker ikke å jobbe for sånne arbeidsgivere Anonymkode: 79acc...4c4 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #23 Del Skrevet 19. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er arbeidsgiver og CV uten bilde går rett i søpla. Jeg må vite hvordan vedkommende ser ut for å unngå kulturkrasj på arbeidsplassen Anonymkode: ce9dc...67a Så du vil ha bilde for å kunne diskriminere og utøve rasisme? Fantastisk. Da jeg var med på å ansette noen på arbeidsplassen, hjalp det med bilder for å knytte et ansikt til CVen og huske de forskjellige kandidatene. Jeg foretrakk det. Anonymkode: edd5e...26d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #24 Del Skrevet 19. februar 2022 Jeg jobber som rekrutterer, ser hundrevis av cver hver uke. I mange tilfeller så slår det negativt ut med bilde, jeg har flere ganger lagt bort cven pga bildet til vedkommende. Mange legger ved veldig upassende bilder. Jeg klarer bare ikke ta folk seriøst når de bruker sånne bilder. Hvis du har et meget proffesjonelt bilde der du smiler avslappet så er ok. Men sånn generelt ville jeg sagt nei! Anonymkode: e7567...241 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #25 Del Skrevet 19. februar 2022 3 hours ago, AnonymBruker said: Hva mener du her? Anonymkode: 11296...84d Et bilde sier ofte mye om personen. Ønsker en gjeng som er sammensatt som kan ta en øl sammen eller spise pølser Anonymkode: ce9dc...67a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #26 Del Skrevet 19. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Et bilde sier ofte mye om personen. Ønsker en gjeng som er sammensatt som kan ta en øl sammen eller spise pølser Anonymkode: ce9dc...67a Mucho rasisto... Anonymkode: 79acc...4c4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ejlisi Skrevet 19. februar 2022 #27 Del Skrevet 19. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Passbilde? Du vet hvordan de fleste ser ut på passbildene sine? 😀 Anonymkode: 79acc...4c4 Mener vel ikke passbilde som bilde i passet? I denne sammenhengen tenker jeg at passbilde er et profesjonelt bilde i halvfigur med god belysning og riktig antrukket. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bålkaffe Skrevet 19. februar 2022 #28 Del Skrevet 19. februar 2022 Har søkt endel jobber oppgjennom. De jeg kom inn til intervju på, har sagt at CV'en med bildet på var det som trakk blikket deres til CV'en min i første omgang, den skilte seg ut fra de andre. Bildet jeg har på CV'en er et profesjonelt bilde, med skjorte, lett sminke(hverdagslig) og en penskjorte med nøytral bakgrunn, sånn at jeg er det som er blikkfanget i bildet. Et lett smil. Det er bildet som ofte har ført til at CV'en min har blitt lest og deretter blitt funnet interessant for stillingen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #29 Del Skrevet 19. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Kanskje ikke passbilde siden man ikke får lov til å smile 😂 Anonymkode: 5b100...38a AnonymBruker skrev (3 timer siden): Passbilde? Du vet hvordan de fleste ser ut på passbildene sine? 😀 Anonymkode: 79acc...4c4 Du legger jo ikke inn et festbilde eller en random selfie! Du ordner deg et fint passbilde. Du finner tilogmed apper som lager passbilder i dag. Hvis du ønsker å smile så gjør du det! Hvis ikke, så er det greit det også. Det er 1000 ganger bedre enn "hverdagsbilder". Anonymkode: 41afc...f11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #30 Del Skrevet 19. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg jobber som rekrutterer, ser hundrevis av cver hver uke. I mange tilfeller så slår det negativt ut med bilde, jeg har flere ganger lagt bort cven pga bildet til vedkommende. Mange legger ved veldig upassende bilder. Jeg klarer bare ikke ta folk seriøst når de bruker sånne bilder. Hvis du har et meget proffesjonelt bilde der du smiler avslappet så er ok. Men sånn generelt ville jeg sagt nei! Anonymkode: e7567...241 Men det er derfor du lager deg et ordentlig passbilde for å legge inn på CV'n. Et ordentlig passbilde er utelukkende positivt, og veier deg faktisk opp istedenfor. Men enig i at randomme hverdagsbilder kan bikke ned. Anonymkode: 41afc...f11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #31 Del Skrevet 19. februar 2022 Pikaboo skrev (5 timer siden): Hadde lagt med bilde hvis jeg søkte digitalt via Finn osv, men ikke hvis jeg leverte direkte i brevform. Det er rart synes jeg. Det er vel ingen som leverer brev fysisk lenger?!? 😅 Anonymkode: a35ba...2ad 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knirke Skrevet 19. februar 2022 #32 Del Skrevet 19. februar 2022 (endret) 3 hours ago, AnonymBruker said: Du legger jo ikke inn et festbilde eller en random selfie! Du ordner deg et fint passbilde. Du finner tilogmed apper som lager passbilder i dag. Hvis du ønsker å smile så gjør du det! Hvis ikke, så er det greit det også. Det er 1000 ganger bedre enn "hverdagsbilder". Anonymkode: 41afc...f11 Jeg tror vedkommende mener faktiske passbilder, dvs de du tar på politistasjonen der du må vise begge ørene og ikke smile. De fleste ser sure ut på passbilder, spesielt om man lider av "angry resting face". Et passbilde skriker ikke akkurat "Ansett meg!" I en jobbsøknad funker det mye bedre å ha et godt lyssatt bilde, gjerne tatt av fotograf, der man smiler. Det er milevis av forskjell på dét, og på selfies med utringning, partysminke og duckface. Endret 19. februar 2022 av Knirke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #33 Del Skrevet 19. februar 2022 Har utelukkende fått positiv tilbakemelding på at jeg har bilde på cv-en. Har samme bilde som jeg har på LinkedIn, med andre ord et profesjonelt, men fint bilde. Anonymkode: 70830...695 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #34 Del Skrevet 20. februar 2022 Det er delte meninger her også. Så jeg er fortsatt usikker. Men jeg kan jo prøve med bilde på et par søknader. Anonymkode: 428ee...018 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå