AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #1 Del Skrevet 19. februar 2022 Hvor kan man gifte seg om man ikke ønsker å gifte seg i egen kommune man bor i. Hvem kontakter man? Anonymkode: 5d24f...4db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #2 Del Skrevet 19. februar 2022 Noen med erfaring? Anonymkode: 5d24f...4db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedda-78 Skrevet 19. februar 2022 #3 Del Skrevet 19. februar 2022 Det er relativt vanlig å gifte seg i en annen kommune enn den man bor i. F.eks. i kommunen man vokste opp i. Man tar vel kontakt med kirkekontoret hvis man vil gifte seg i kirka, eller HEF hvis man vil gifte seg human-etisk, eller kommunen dersom man vil gifte seg borgerlig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #4 Del Skrevet 19. februar 2022 Hedda-78 skrev (På 19.2.2022 den 16.05): Det er relativt vanlig å gifte seg i en annen kommune enn den man bor i. F.eks. i kommunen man vokste opp i. Man tar vel kontakt med kirkekontoret hvis man vil gifte seg i kirka, eller HEF hvis man vil gifte seg human-etisk, eller kommunen dersom man vil gifte seg borgerlig. Ekspander jeg vil ikke gifte meg på stedet jeg har oppvokst. Anonymkode: 5d24f...4db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #5 Del Skrevet 19. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 19.2.2022 den 16.08): jeg vil ikke gifte meg på stedet jeg har oppvokst. Anonymkode: 5d24f...4db Ekspander Så finn et annet sted? Verden er stor. Anonymkode: a34b6...2f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ullvott Skrevet 19. februar 2022 #6 Del Skrevet 19. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 19.2.2022 den 16.08): jeg vil ikke gifte meg på stedet jeg har oppvokst. Anonymkode: 5d24f...4db Ekspander For kirkelig vielse kan du kontakte den menigheten der du ønsker å gifte deg. For borgerlig vielse kan du kontakte akkurat hvilken kommune du vil. Du kan også gifte deg på en ambassade, eller hos Sysselmesteren på Svalbard, for den del. Hvis det er et sted dere synes er pent, koselig, fint, eller har en eller annen tilknytning til er det i grunnen mye å velge mellom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #7 Del Skrevet 19. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 19.2.2022 den 16.12): Så finn et annet sted? Verden er stor. Anonymkode: a34b6...2f9 Ekspander fungerer det? det er da mye styr med dokumenter? Anonymkode: 5d24f...4db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #8 Del Skrevet 19. februar 2022 Ullvott skrev (På 19.2.2022 den 16.13): For kirkelig vielse kan du kontakte den menigheten der du ønsker å gifte deg. For borgerlig vielse kan du kontakte akkurat hvilken kommune du vil. Du kan også gifte deg på en ambassade, eller hos Sysselmesteren på Svalbard, for den del. Hvis det er et sted dere synes er pent, koselig, fint, eller har en eller annen tilknytning til er det i grunnen mye å velge mellom. Ekspander tusen takk, veldig god informasjon. Det er lett å bli fanget når man leser i skatteetaten. Blir veldig regelrytter. Anonymkode: 5d24f...4db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #9 Del Skrevet 23. februar 2022 Sjømmanskirken, ikke alle har vigselsrett, men mange av de Anonymkode: 1bd21...981 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #10 Del Skrevet 26. februar 2022 Kan gifte seg i hvilken som helst kommune, men husk det kan være kostnader om man ikke bor i kommunen. Utlandet er en fin ting, mange gifter seg på en strand, fjell i skogen you name it. Anonymkode: d2e6c...38a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #11 Del Skrevet 26. februar 2022 jeg prøver å tenke ut løsninger hvem som vil vie oss. Jeg kjenner egentlig ingen. Anonymkode: 5d24f...4db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norja Skrevet 1. mars 2022 #12 Del Skrevet 1. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 26.2.2022 den 19.01): jeg prøver å tenke ut løsninger hvem som vil vie oss. Jeg kjenner egentlig ingen. Anonymkode: 5d24f...4db Ekspander Den som vier dere må ha vigselsrett, og "oneminutepriest.com" er ikke en greie i Norge. Hvis du Googler "hvem kan vie", så får du opp en del alternativer til livssyns- og trossamfunn du kan kontakte. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #13 Del Skrevet 10. april 2022 Vi valgte borgerlig av praktiske grunner, og der responstiden var særdeles raskt. Kirkelig vigsel ble responsen ikke god eller fraværende. Det kunne også blitt overkant av religiøst begivenhet. Anonymkode: 5d24f...4db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå