AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #1 Skrevet 19. februar 2022 Barnet mitt er 6,5 måneder og jeg ammer henne. Hun har begynt å smake på mat, men er ikke veldig interessert. Jeg trives veldig godt med ammingen og ønsker ikke å slutte, men samboeren min mener at vi må trappe ned og har nå tatt henne med inn på soverommet han bruker og jeg får ikke komme inn. Jeg er lei meg og savner henne, jeg har sovet sammen med henne siden hun ble født, mens han har valgt å sove på gjesterommet. Vet ikke hva jeg skal gjøre eller si for å få fortsette å amme. Det føles som om han er sjalu på at han ikke kan gi henne dette, da han helt siden hun ble født har mast om at hun må få morsmelkserstatning i stedet. Han sier at vi må slutte fordi hun skal bli selvstendig. Jeg har virkelig kjempet for å fullamme til 6 måneder og vet ikke om jeg orker å kjempe lengre selv om jeg absolutt ikke vil slutte. Noen som har råd? Hvor mye kan han egentlig bestemme om dette? Anonymkode: fabd9...3ea 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #2 Skrevet 19. februar 2022 Ungen er bare et halvt år og er fortsatt bare babyen. Ingen grunn til å slutte å amme ennå Anonymkode: ef96a...54e 34
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #3 Skrevet 19. februar 2022 Unnskyld meg, men samboeren din er helt idiot. Bli selvstendig? Det blir hun når hun flytter hjemmefra. Nekter deg å komme inn på rommet der hun er? Jeg har ikke ord! Da får dere heller sove på samme rom alle tre. Fortsett som du har gjort og stå på ditt. Så lenge du har mulighet til å amme, er det det beste for babyen. Kanskje helsesykepleier klarer å banke litt vett inn i skallen hans hvis han ikke hører på deg? Anonymkode: 74d9d...b81 43 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #4 Skrevet 19. februar 2022 Så klart skal du amme barnet ditt! Anonymkode: 505fb...f5e 9
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #5 Skrevet 19. februar 2022 Trollolol. Anonymkode: a778f...9bc 9 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #6 Skrevet 19. februar 2022 Menn kan bli sjalu på forholdet mellom mor og barn, det er ikke helt unaturlig at far kan føle seg tilsidesatt.. Men at han tar barnet inn på eget rom og at du ikke får komme inn.. Det er ikke normalt og rett og slett creapy. Jeg hadde tatt babyen og gått ut døra ganske kjapt.. Og å gjøre en seks måneder gammel baby "selvstendig" er en syk tankegang. Jeg håper dette er en trolletråd som så mye annet. Anonymkode: 22c3a...518 26
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #7 Skrevet 19. februar 2022 Hvis dette er sant må du forlate og hive ut denne mannen for han er syk i hodet. Ingen normale og stabile mennesker gjør sånt mot familien sin. Anonymkode: 3a83a...d8a 20
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #8 Skrevet 19. februar 2022 Han høres helt syk ut i hodet sitt. Sikker på at han ikke er psykopat? Sliter dere også på andre arenaer? Herregud, dette må være tull, for dette er psyko! 😅 Anonymkode: e8e9f...ed3 14
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #9 Skrevet 19. februar 2022 Han høres helt sykt egoistisk ut. Hjelpes! Anonymkode: 837fc...873 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #10 Skrevet 19. februar 2022 Dårlig far og dårlig partner. Anonymkode: f35c0...c86 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #11 Skrevet 19. februar 2022 Ring politiet og krisesenter! For babyens skyld MÅ du komme deg unna den kontrollerende psykopaten! Dette kan ende stygt! Anonymkode: 2442f...b89 10 3
Pippi Lotta Skrevet 19. februar 2022 #12 Skrevet 19. februar 2022 Er dette sant så trenger mannen rådgivning, det høres ikke ut som han har forståelse for hva barnet trenger. Ta kontakt med helsesøster og forklar problemet. Hjelper det ikke å få rådgivning så er du nødt til å gå!!!! Det er ikke greit å la et barn vokse opp med noe slikt! 4
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #13 Skrevet 19. februar 2022 Selvstendighet kommer lettest når trygghetsfølelsen er godt forankret, og når man har lært hvordan man best klarer seg selv. Å få næring basert på morsmelken fra et annet pattedyr har ingenting med den saken å gjøre. At andre vil at mor skal slutte å amme handler bare om at de selv vil gi mat og omsorg til babyen, det handler sjeldent om barnets beste. (Unntaket er helsepersonell i de tilfeller der mor får større plager av ammingen enn at fordelene ved amming oppveies, f.eks. gjentatte brystbetennelser eller psykiske problemer.) En seks mnd gammel baby har uansett alt for mye å lære enda til at selvstendighet skal være et tema. Så ja, det handler nok heller om at han føler seg utenfor/tilsidesatt. Helt vanlig og egentlig naturlig. Men han kan da jammen meg være moden nok til å si at det er det som er problemet. Jeg tror det kan være en fordel om han er med til helsesykepleier en gang(eller to, eller tre....). Hvis du får ham med deg, da? Anonymkode: c9f81...f8e 5
Madameovary Skrevet 19. februar 2022 #14 Skrevet 19. februar 2022 (endret) AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Selvstendighet kommer lettest når trygghetsfølelsen er godt forankret, og når man har lært hvordan man best klarer seg selv. Å få næring basert på morsmelken fra et annet pattedyr har ingenting med den saken å gjøre. At andre vil at mor skal slutte å amme handler bare om at de selv vil gi mat og omsorg til babyen, det handler sjeldent om barnets beste. (Unntaket er helsepersonell i de tilfeller der mor får større plager av ammingen enn at fordelene ved amming oppveies, f.eks. gjentatte brystbetennelser eller psykiske problemer.) En seks mnd gammel baby har uansett alt for mye å lære enda til at selvstendighet skal være et tema. Så ja, det handler nok heller om at han føler seg utenfor/tilsidesatt. Helt vanlig og egentlig naturlig. Men han kan da jammen meg være moden nok til å si at det er det som er problemet. Jeg tror det kan være en fordel om han er med til helsesykepleier en gang(eller to, eller tre....). Hvis du får ham med deg, da? Anonymkode: c9f81... Endret 19. februar 2022 av Madameovary
jaromei Skrevet 19. februar 2022 #15 Skrevet 19. februar 2022 Wtf.. hadde mannen min gjort noe sånt, hadde jeg gått fra ham. Du holder ikke en baby vekk fra næring og trygghet hos mor... Be han ta hodet ut av ræva og lese på ammehjelpen! 7 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #16 Skrevet 19. februar 2022 Ring og be om veiledning på helsestasjonen, be om å få snakke med helsesykepleier og forklar at dere trenger veiledning, og hvorfor. Da får de tid til å forberede seg og du får avtale raskt. Ta mannen din med til helsestasjonen og forklar problemstillingen mens (helst to) helsesykepleierne hører på. Så skal du se det blir endringer. Anonymkode: b2537...8d4 6
Miss91 Skrevet 19. februar 2022 #17 Skrevet 19. februar 2022 Da hadde jeg klikka, helt uaktuelt at han bestemmer sånn. 4
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #18 Skrevet 19. februar 2022 Pakk og reis til foreldre/ familie eller venner. Dette er ikke bra for hverken deg eller barnet. Anonymkode: 7cad9...dfd 7
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #19 Skrevet 19. februar 2022 «Vet ikke hva jeg skal gjøre eller si for å få fortsette å amme.» Klippet ut dette, for det er direkte sykt. Bestemmer han alt annet også? Anonymkode: 24bef...35d 4
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #20 Skrevet 19. februar 2022 WTF?! Her må du få han til å skjønne at dette er en gal måte å gjøre det på. Helst med helsepersonell. Når han føler han har makt og myndighet til å gjøre dette med deg - så bekymrer det meg veldig hva annet han føler han har makt og myndighet til å gjøre mot deg. Han setter SINE behov før barnets behov. Det er et stort rødt flagg. Anonymkode: ed93b...e80 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå