Gå til innhold

Skal man fortsatt varsle potensielle nærkontakter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har brått fått litt symptomer som gjør at jeg skal ta hurtigtest i morgen, og kom til å tenke på potensielle nærkontakter…er det fortsatt så man skal gi beskjed til de man regner som nærkontakter?

Jeg tenker selv at jeg vil varsle ved evnt positiv test, men greit å høre hva andre gjør tenkte jeg ☺️

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Litjepiiia skrev (40 minutter siden):

Jeg har brått fått litt symptomer som gjør at jeg skal ta hurtigtest i morgen, og kom til å tenke på potensielle nærkontakter…er det fortsatt så man skal gi beskjed til de man regner som nærkontakter?

Jeg tenker selv at jeg vil varsle ved evnt positiv test, men greit å høre hva andre gjør tenkte jeg ☺️

Ettersom jeg fikk info om i dag så et det slutt på alt, og dette skal anses som en vanlig forkjølelse.

• Nyttig 1
Skrevet

Så da trenger man ikke varsle helsepersonell man har vært nær heller? Skjønner jo nå hva folk mener når de sier pandemien er over 🤪

Skrevet

Du kan jo ta testen først.

Jeg føler jeg ikke har hatt annet enn sår hals og følt meg sliten i kroppen denne vinteren. Gitt opp testing, for det er bare negativt. Tror det rett og slett er en følge av for mye beskyttelse i fjor vinter, og nå blir det en langvarig haltende helseopplevelse frem til vår og varme.

• Liker 1
Skrevet

Jeg ringte likevel helsesykepleier som hadde vært på hjemmebesøk hos oss da vi senere testet positivt.. tenk på alle de nyfødte babyene hun skal hjem og besøke, og hvor slitsomt det er å være mamma til noe så smått og være syk/svimmel/sliten selv og ikke kunne gjøre annet for den nye babyen sin enn saltvann og nesesuger, og ikke vite hvor godt den tåler å bli syk... unner ikke noen andre det stresset. Men hun sa det var gått 4 dager, så hun så ikke noen vits for henne i å teste seg. Jaja si det til feks meg som ble syk og testet positivt 12 dager etter kontakt med smittet nærkontakt. Idiotisk, man trenger jo ikke gå inn for å bli smittet og smittsom, spesielt ikke når man har med en så sårbar gruppe å gjøre.

• Liker 5
Gjest Warrior
Skrevet

Jeg kommer i alle fall til å gi beskjed og håper nærkontakter gir beskjed til meg. Synes egentlig det er dårlig gjort å ikke gi beskjed når en vet de har korona og kan ha smittet noen, selv om man ikke må gi beskjed, men det er nå bare min mening. 

• Opprett ny...