Gå til innhold

Burde man ikke være forelska etter et halvt år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Teit overskrift men, la gå..

Møttes for et halvt års tid siden. Treffes hver helg, noen langhelger med mulighet for hjemmekontor også. 

Pratet om forelskelse i dag. Jeg var litt usikker på hans følelser.. Han sier han bruker litt tid på å bli forelsket. Og ved spørsmål om han er forelska i meg er svaret 'tja'. Det er en prosess hvor han begynner å bli forelsket kanskje, og merker han vil bli det mer og mer. Så han mener han vil komme dit,  men akkurat nå er han litt 'bob bob'. Beskrev det til og med til å være 50% forelsket.

Jeg sitter igjen og er litt skremt.. Burde man ikke ha de rette følelsen etter et halvt år? Han mener han har de rette følelsene, og er ikke bekymret. Men jeg finner det urovekkende og skummelt at han er 50% forelska.. 

Overreagerer jeg? Hva tenker du?

Anonymkode: ae81c...c46

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke kastet bort 6 måneder på noen hvor man ikke vet hvor man har de. Enten så vet du tidlig at du vil eller ikke vil være med meg og jeg gir ingen et halvtår med kjæresteskap uten å være kjærester

Anonymkode: 67648...5b5

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde ikke kastet bort 6 måneder på noen hvor man ikke vet hvor man har de. Enten så vet du tidlig at du vil eller ikke vil være med meg og jeg gir ingen et halvtår med kjæresteskap uten å være kjærester

Anonymkode: 67648...5b5

Man kan jo ikke bestemme på forhånd hvor lang tid datingen skal være vel? Er det sånn at du dater noen, så sier du «innen 7 uker skal vi enten være kjærester eller så kan du stikke» liksom? 

Anonymkode: f73d1...1ac

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Man kan jo ikke bestemme på forhånd hvor lang tid datingen skal være vel? Er det sånn at du dater noen, så sier du «innen 7 uker skal vi enten være kjærester eller så kan du stikke» liksom? 

Nei, men hvis man lar det skure og gå så risikerer man jo at man har et slags knullekompisopplegg med alle kjærestefordeler men uten fremtid, i stedet for noe seriøst og varig. 

Anonymkode: 8af96...459

• Liker 5
Skrevet

Ett halvt år? Da er du ventepølse.

Han var ikke redd for å si det engang....

• Liker 8
Skrevet

Vi er kjærester, og han vil satse. Han er sikkert på at følelsene kommer, og han kjenner han stadig blir mer forelska... Men, at han pdd etter 6 måneder altså er kanskje litt forelska, tja, 50% ca..

Jeg er litt skremt og usikker.. Jeg er forelska og kjenner meg litt redd å satse på noen som kanskje ikke føler det samme..

Ts

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Man er jo forelsket selv om man ikke er kjærester. Dating/forelskelse, så etterhvert kjærester.

Anonymkode: d0ada...746

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Så han har blitt kjæreste med en han aldri har vært ordentlig intressert i? Og aldri forelsket i?

Merkelig opplegg.

• Liker 5
Skrevet

Bør lyse noen gule varsellamper.

Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt en prat med han og sagt at du vil avvente eller sette forholdet på pause en god stund. Kanskje rundt halvåret. Et halvt år går fort og da rekker du selv å finne ut av dine følelser og han av sine. Hvis han da ikke føler noe mer savn eller sommerfugler så er saken klar. 
Jeg måtte si samme til min mann som jeg idag er gift med på 18 ende året. Han sa han ikke visste helt og da sa jeg at det var best med en lang pause så fikk vi finne ut av det. Jeg tok aldri kontakt i denne tiden . Følte jeg trang til det så snakket jeg heller med en venninne. Etter ca 4 mnd hadde forelskelsen min roet seg og jeg hadde nesten begynt glemme han litt. Da tikket det inn en melding sent en kveld nesten 5 mnd senere. Han ringte meg og jeg var blid og hyggelig men mer reservert nå. Også fordi mine følelser hadde svalnet litt. Og plutselig var rollene snudd litt. Han ringte nesten hver kveld, veldig hyggelige samtaler. Jeg hadde det litt travelt med andre planer så han måtte vente nesten 1 måned før vi treftes. Da merket jeg at han var forelsket. Han vekket mine følelser sakte men sikkert og et drøyt år senere var vår datter født, så gikk det slag i slag med småbarn og hus etc og vi er sjelevenner bare fordi vi ga hverandre litt tid❤️

Anonymkode: 4d888...b06

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Forelskelse er bare hormoner som går over. Om dette er en person man vil kunne elske og dele livet med et mer relevant. 

Anonymkode: 21894...6fb

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Vi er kjærester, og han vil satse. Han er sikkert på at følelsene kommer, og han kjenner han stadig blir mer forelska... Men, at han pdd etter 6 måneder altså er kanskje litt forelska, tja, 50% ca..

Jeg er litt skremt og usikker.. Jeg er forelska og kjenner meg litt redd å satse på noen som kanskje ikke føler det samme..

Ts

Nei. Etter 6 måneder er han kanskje litt forelska, tja, 50%?

Denne tror jeg du må kvitte deg med, dessverre. Jeg er en mann og jeg har sett nok av andre menn som holder på sånn. De vil bare ha en "dame", ikke noe mer. 

Jeg beklager å si det, men du er ikke en kjæreste for han. Slå opp først som sist. 

Anonymkode: fc610...118

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Nei. Etter 6 måneder er han kanskje litt forelska, tja, 50%?

Denne tror jeg du må kvitte deg med, dessverre. Jeg er en mann og jeg har sett nok av andre menn som holder på sånn. De vil bare ha en "dame", ikke noe mer. 

Jeg beklager å si det, men du er ikke en kjæreste for han. Slå opp først som sist. 

Ja det er vel litt det jeg frykter.. at han ønsket seg en kjæreste, og jeg var tilgjengelig så da ble det med det.. Men at han kanskje ikke helt har de følelsene han burde.

Samtidig sier han at han kjenner seg selv om det er slik han er alltid. Han sier han tenker på meg flere ganger gjennom dagen, er ivrig på å møtes, han ser en fremtid, savner meg litt ukedagene, samtidig som han ikke har noe behov for særlig kontakt utenom når vi treffes. Han planlegger og ønsker å lage planer frem i tid. Men at det tar lang tid før han blir forelsket, sånn har det alltid vært mener han. Men at han er veldig glad i meg, har følelser for meg og for han er dette normalt. 

Jeg tenker jo litt slik at hvis det klaffer så kjenner man sommerfugler ganske kjapt? Altså ikke første uken slik nødvendigvis, eller at det går fra en dag til en annen. Jeg er enig at det er en prosess som bygger seg opp.. men jeg vet i hvertfall om jeg er forelsket i personen ila noen måneder... 

At han etter et halvt år definerer seg som 50% forelsket og stadig stigende er litt snodig synes jeg..  og trist. 

Hilsen TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja det er vel litt det jeg frykter.. at han ønsket seg en kjæreste, og jeg var tilgjengelig så da ble det med det.. Men at han kanskje ikke helt har de følelsene han burde.

Samtidig sier han at han kjenner seg selv om det er slik han er alltid. Han sier han tenker på meg flere ganger gjennom dagen, er ivrig på å møtes, han ser en fremtid, savner meg litt ukedagene, samtidig som han ikke har noe behov for særlig kontakt utenom når vi treffes. Han planlegger og ønsker å lage planer frem i tid. Men at det tar lang tid før han blir forelsket, sånn har det alltid vært mener han. Men at han er veldig glad i meg, har følelser for meg og for han er dette normalt. 

Jeg tenker jo litt slik at hvis det klaffer så kjenner man sommerfugler ganske kjapt? Altså ikke første uken slik nødvendigvis, eller at det går fra en dag til en annen. Jeg er enig at det er en prosess som bygger seg opp.. men jeg vet i hvertfall om jeg er forelsket i personen ila noen måneder... 

At han etter et halvt år definerer seg som 50% forelsket og stadig stigende er litt snodig synes jeg..  og trist. 

Hilsen TS

Hmm. Det kan hende han har rett og at han bare er sånn. Men da må du jo spørre deg om du er komfortabel med det. At det alltid er du som føler mest, liksom? Du som savner han mest. Det blir en skjevhet der, tenker jeg da.

Anonymkode: 8af96...459

• Liker 1
Gjest Dævendøtte
Skrevet

Broren min er en fyr som ikke blir forelska. Derimot blir damene bergtatt av ham, uten at han ser det for en dritt. 

Han har vært i lange og gode forhold, men den ville forelskelsen har han aldri kjent på.

Han elsker partneren sin, respekterer, er lojal og en fantastisk mann og pappa, ikke minst! 

Stabil og trofast, han lar seg generelt ikke rive med av følelser. Så er han som min bror, har du ikke så mye å frykte. Bortsett fra at han ikke bruker og føler ordet "forelska". 

Jeg derimot 😅

Skrevet
Dævendøtte skrev (3 minutter siden):

Broren min er en fyr som ikke blir forelska. Derimot blir damene bergtatt av ham, uten at han ser det for en dritt. 

Han har vært i lange og gode forhold, men den ville forelskelsen har han aldri kjent på.

Han elsker partneren sin, respekterer, er lojal og en fantastisk mann og pappa, ikke minst! 

Stabil og trofast, han lar seg generelt ikke rive med av følelser. Så er han som min bror, har du ikke så mye å frykte. Bortsett fra at han ikke bruker og føler ordet "forelska". 

Jeg derimot 😅

Takk, det var litt godt å lese. Han kan høres litt ut som din bror. Men jeg tror min kjæreste kan bli litt forelska, men at det skjer veldig sakte. Gradvis oppbygging sammen med at han blir trygg og mer kjent med et menneske sier han. 

Han er generelt veldig lite driftet av følelser. Han lar seg sjeldent rive med, og forstår ikke alltid følelsesladet argumenter. Han er veldig fakta basert og elsker å lese bøker, tilegne seg kunnskap og forskning. Vet mye om masse, og baserer ting på objektivitet. 

Samtidig blir han litt revet med med at han gjerne er lengre hos meg når han vet han må opp grytidlig dagen etter, eller ser på reiser og opplevelser for oss fremover i tid. Men generelt hvis vi prater om noe så er han veldig opptatt av faktiske hendelser og hva som faktisk har skjedd. Litt teit sånn med hvis jeg f.eks hadde sagt at noe var urettferdig eller vanskelig så viser han til at det ikke er urettferdig fordi..... eller om jeg hadde en kjip dag på jobben så er han ikke flinkest til å prate, men mer praktisk anlagt til å prøve å finne en løsning for meg.

Men ellers er han en fantastisk kjæreste, kjærlig gavmild og omtenksom. Jeg tviler ikke på hans trofasthet eller engasjement. Han er kjekk, snill og opplever at han ønsker meg i livet fremover.. Men ja, at han ikke er så forelska da..

Gjest Dævendøtte
Skrevet

Synes det høres ut som han er fornøyd jeg, veldig godt fornøyd :)

Tror du kan slappe av og ikke tenke så mye på dette, han virker som en fin fyr du kan stole på. 

Skrevet

Jeg er kvinne, og er litt sånn. Det kan ta meg 6 mnd før jeg blir forelsket. Men jeg må jo virkelig like personen, og tenne på personen, skal jeg gå inn i forhold med vedkommende. Og følelsene kommer ganske gradvis. Og dette er nok fordi jeg trenger å føle meg veldig trygg før jeg kan føle noe. Men selv om det tar tid, så kan jeg og bli veldig forelsket, og elske noen utrolig høyt.

Anonymkode: 67efa...3f4

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg er eller var i nesten samme situasjon, møtte noen i høst, full klaff, trodde jeg, ble betatt, begynte å få følelser, spurte om han var forelsket da det var dit det gikk for meg. Han sa nei. Det knuste inni meg og gjorde etter litt mer dating at vi gjorde det slutt/pause fordi det gjorde meg utrygg. Hva var vi da liksom? Han mente vi var sammen, men jeg følte at han ikke hadde behov for meg på samme måte gjorde det ubalansert og jeg fikk vondt i hjertet. Da vi gjorde det slutt ville han ha pause til å kjenne på følelsene, men jeg tør ikke håpe og jeg kommer ikke til å vente.

Anonymkode: 17921...149

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Hilsen TS

Det kan hende at han bare er forferdelig dårlig på følelser.

Men det at det tar lang tid før han blir forelsket får varselsbjellene mine til å ringe. Man møter ikke en person og tenker at man blir forelsket i den personen og etter et halvt års tid er man 50% forelsket. Den forstår jeg ikke. 

Jeg tror du bør komme deg vekk, og jo raskere jo bedre. Tenk på hva han skriver:
Har ikke noe behov for særlig kontakt utenom når dere treffes.
Når jeg møtte dama så ville jeg snakke med henne hele tiden. Vennene mine har vært like. Snap, SMS, Facebook. Det gikk meldinger hele tiden.

Jeg er selv en mann som sliter med å utrykke følelser, men det får da finnes grenser.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er kvinne, og er litt sånn. Det kan ta meg 6 mnd før jeg blir forelsket. Men jeg må jo virkelig like personen, og tenne på personen, skal jeg gå inn i forhold med vedkommende. Og følelsene kommer ganske gradvis. Og dette er nok fordi jeg trenger å føle meg veldig trygg før jeg kan føle noe. Men selv om det tar tid, så kan jeg og bli veldig forelsket, og elske noen utrolig høyt.

Anonymkode: 67efa...3f4

Alle må bruke den tiden de trenger, men sier du at du er 50% forelsket etter seks måneder?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...