Malin1990 Skrevet 18. februar 2022 #1 Skrevet 18. februar 2022 Jeg har ikke lenger feber og dårlig almenntilstand. Det er kun nysing sjeldent gang og tett nese, tørr hals. Men det som er gale er utmattelse. Jeg går litt og gjør ting men så blir jeg utmattet med en gang. Føler jeg svimer av og må gå å legge meg flat igjen. Noen ganger holder jeg ut lenger før utmattelsen kommer, og tror jeg er på bedringen vei, men så slår utmattelsen hardt inn plutselig. Noen ganger så hardt at jeg ikke klarer å bruke telefon eller se tv. Jeg er redd. Hvor lenge kan dette vare? Noen som vet? Orker ikke sykemelde meg mer. 1 2
Justlooking Skrevet 19. februar 2022 #2 Skrevet 19. februar 2022 Malin1990 skrev (1 time siden): Jeg har ikke lenger feber og dårlig almenntilstand. Det er kun nysing sjeldent gang og tett nese, tørr hals. Men det som er gale er utmattelse. Jeg går litt og gjør ting men så blir jeg utmattet med en gang. Føler jeg svimer av og må gå å legge meg flat igjen. Noen ganger holder jeg ut lenger før utmattelsen kommer, og tror jeg er på bedringen vei, men så slår utmattelsen hardt inn plutselig. Noen ganger så hardt at jeg ikke klarer å bruke telefon eller se tv. Jeg er redd. Hvor lenge kan dette vare? Noen som vet? Orker ikke sykemelde meg mer. Dette er helt vanlig etter en infeksjon og kan sitte lege i. Du må bare gå på jobb men ellers ta det rolig fremover.
Malin1990 Skrevet 19. februar 2022 Forfatter #3 Skrevet 19. februar 2022 Justlooking skrev (3 minutter siden): Dette er helt vanlig etter en infeksjon og kan sitte lege i. Du må bare gå på jobb men ellers ta det rolig fremover. Men jeg jobber i barnehage. Da funker ikke denne tilstanden dessverre 😞 2
NorthernLight Skrevet 19. februar 2022 #4 Skrevet 19. februar 2022 Malin1990 skrev (2 timer siden): Jeg har ikke lenger feber og dårlig almenntilstand. Det er kun nysing sjeldent gang og tett nese, tørr hals. Men det som er gale er utmattelse. Jeg går litt og gjør ting men så blir jeg utmattet med en gang. Føler jeg svimer av og må gå å legge meg flat igjen. Noen ganger holder jeg ut lenger før utmattelsen kommer, og tror jeg er på bedringen vei, men så slår utmattelsen hardt inn plutselig. Noen ganger så hardt at jeg ikke klarer å bruke telefon eller se tv. Jeg er redd. Hvor lenge kan dette vare? Noen som vet? Orker ikke sykemelde meg mer. Du trenger nok å hvile. Ikke push deg selv for hardt.. Helsa er viktig… kontakt lege hvis du ikke har gjort det.. 6
Bendie Skrevet 19. februar 2022 #5 Skrevet 19. februar 2022 Malin1990 skrev (12 timer siden): Men jeg jobber i barnehage. Da funker ikke denne tilstanden dessverre 😞 Jeg mener du ikke skal jobbe. Ta tiden til hjelp. Ingen er tjent med at du presser deg tilbake på jobb og risikerer langvarig forløp aller minst deg selv. God bedring. 7
enkefru Skrevet 19. februar 2022 #6 Skrevet 19. februar 2022 Helt vanlig at en trenger lang restitusjon etter virusinfeksjon som virker på hele kroppen, du må ta den tiden du trenger - forleng ev sykemelding 1
Maskopi Skrevet 19. februar 2022 #7 Skrevet 19. februar 2022 Det kan ta lang tid, min 11-åring er enda utmattet i perioder og han hadde det i oktober. 1 2
Anbefalte innlegg