Thomasine Skrevet 25. oktober 2005 #1 Skrevet 25. oktober 2005 Vi sitter å diskuterer hvorvidt vi skal skaffe oss et "matkort". Da tenker vi oss et minibankkort til en konto hvor det hver måned settes inn så så mye og at all mat skal handles herfra. Kanskje det blir lettere å finne ut hvor mye vi faktisk bruker på mat hver måned... :klø: Men, kan man ha flere minibankkort i samme bank? Eller må jeg opprette enda en konto i en ny bank? I tilfelle - noen anbefalinger på bank? Jeg har Fokus og Storebrand fra før. Fokus blir det vel slutt på - haugevis med gebyrer jeg ikke har i Storebrand iallefall...
Nella Skrevet 25. oktober 2005 #2 Skrevet 25. oktober 2005 Vi har matkort og det funker fint. Opprettet i Skandiabanken, men har nor fra før. Kjempegreit siden det ikke er gebyrer eller noe der. Må ha 15 000 på konto for å bestille kort tror jeg, men det er akkurat bare når du bestiller
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2005 #3 Skrevet 26. oktober 2005 Det er ikke noe krav til å ha penger på konto når du bestiller kort - iallefall ikke i skandiabanken. Jeg har nettopp etablert kundeforhold der selv, og bestilte kort før det var penger der - tror jeg..Men jeg har lønnsinngang på den kontoen, så det kan jo hende at jeg hadde akkurat fått lønn når jeg bestilte? Har ikke lest noe om at man må ha penger stående - og 15.000,- var jo veldig mye!!
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2005 #4 Skrevet 26. oktober 2005 Det er 15000,- stående på konto om man ikke har over en viss grense i årsinntekt. Husker ikke grensen nå.
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2005 #5 Skrevet 26. oktober 2005 Det er ikke noe problem å ha flere kontoer og kort i samme bank. Dersom det kun skal brukes til matinnkjøp kan Skandiabanken være grei nok, men dersom dere også skal betale felles regninger fra kontoen, er det en fordel at begge kan få disposisjonsrett på en konto, og det kan du ikke i Skandiabanken.
Thomasine Skrevet 26. oktober 2005 Forfatter #6 Skrevet 26. oktober 2005 Da har jeg bestilt en egen (ny) konto i banken vår og fikk faktisk 2 kort til denne kontoen!! Hvert sitt kort med hvert sitt navn til samme konto...
Gjest gjesta Skrevet 26. oktober 2005 #7 Skrevet 26. oktober 2005 Vi har såkalt matkort i Skandiabanken. Du kan få et kort som er registrert på innehaver av konto og samboer (folkeregistrert på samme adresse) Det med regningsbetaling er heller ingen problemer i Skandiabanken. Kontoen står på samboer, men jeg kan passordet så det er ingen problemer å logge seg inn og betale regninger.
Thomasine Skrevet 26. oktober 2005 Forfatter #8 Skrevet 26. oktober 2005 Felles regningskobto har vi hatt i 12 år, men først nå blir det felles "mat"-konto. Skal se om det blir lettere å ha kontroll på hvor mye vi faktisk bruker på en måned og kanskje til og med "jenke" oss om vi ser en måned at vi overstiger det normale beløpet vårt. Håpet er å vite hvor pengene forsvinner... Vi har nok inntekter i forhold til utgifter, allikevel er det skrapa rett før lønn nesten hver måned... Hvor forsvinner pengene???!!! :klø:
Gjest Gjest Skrevet 28. oktober 2005 #9 Skrevet 28. oktober 2005 Hvor forsvinner pengene???!!! :klø: ← Det har jeg lurt på også...
Gjest gjest1 Skrevet 28. oktober 2005 #10 Skrevet 28. oktober 2005 Ble inspirert av denne tråden jeg, trur jaggu vi må ordne oss en matkonto her hjemme og. Føler vi bruker alt for mye på mat, og kjøper mye "dyre" mat-ting enn hva jeg ville ha gjort alene med min studentøkonomi 1400,- i uka på mat er vel litt mye?
Gjest Gjesteline Skrevet 28. oktober 2005 #11 Skrevet 28. oktober 2005 1400,- i uka på mat er vel litt mye? ← Det spørs vel hvor mange dere er i familien? Vi er to voksne og ett barn. Vi kjører til Sverige to ganger i året og kjøper alt kjøtt vi trenger. Utenom det bruker vi rett i overkant av 2 000 i mnd på mat. For å være ærlig, skulle jeg ønske vi hadde råd til mer
Gjest gjest1 Skrevet 28. oktober 2005 #12 Skrevet 28. oktober 2005 Det spørs vel hvor mange dere er i familien? Vi er to voksne og ett barn. Vi kjører til Sverige to ganger i året og kjøper alt kjøtt vi trenger. Utenom det bruker vi rett i overkant av 2 000 i mnd på mat. For å være ærlig, skulle jeg ønske vi hadde råd til mer ← Vi er to stk vi, derfor jeg mener det er litt mye
Thomasine Skrevet 28. oktober 2005 Forfatter #13 Skrevet 28. oktober 2005 Det spørs vel hvor mange dere er i familien? Vi er to voksne og ett barn. Vi kjører til Sverige to ganger i året og kjøper alt kjøtt vi trenger. Utenom det bruker vi rett i overkant av 2 000 i mnd på mat. For å være ærlig, skulle jeg ønske vi hadde råd til mer ← Dere må ha en enorm fryser eller flere...? :klø: Handle kjøtt 2 ganger i året...? :klø: Vi er i Sverige omtrent hver 6-7 uke og når vi kommer hjem derfra har vi ikke mere plass...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå