AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #1 Skrevet 18. februar 2022 Jeg er en ganske nyskilt kvinne i 30-årene som ikke helt skjønner hva som skjer. Jeg har alltid vært heterofil og alltid blitt tiltrukket av menn. Jeg kan ikke huske å ha hatt en seksuell eller romantisk tiltrekning til en kvinne noen gang. For 6 måneder siden ble jeg overført til en annen avdeling der jeg jobber, mye grunnet pandemi og bemanningskrise på min nåværende arbeidsplass. Kvinnen som innlegget handler om hadde jobbet der i flere år allerede og vi samarbeider godt og fikk raskt en hyggelig tone. Vi jobber dog ikke sammen hver dag, men i snitt to ganger i uken vil jeg anslå. Men nå den siste tiden, kanskje omtrent siden juletider har en slags betatthet eller fascinasjon oppstått gradvis. I starten var den bare der såvidt, men nok at jeg gledet meg litt ekstra til å jobbe sammen med henne, komme med en morsom kommentar, være ekstra blid og skjerpet. Men i det siste har det eskalert. Nå føler jeg at jeg "mister" litt profesjonaliteten min rundt henne, at jeg rødmer og at jeg ikke klarer å være avslappet morsom eller omgjengelig lenger. Jeg tar meg i å stå opp 30 min tidligere enn jeg pleier for å få ordnet håret og sminken ytterligere, og jeg har til og med fått andre kollegaer til å bytte med meg når hun og jeg er satt opp på oppgaver og drøftingsmøter sammen(vi jobber en plass der det er likegyldig hvem som tar min plass så lenge vedkommende har samme stilling som meg) men likevel, jeg føler meg jo dum. Det er som at jeg trekker meg tilbake fordi jeg merker at det blir ubehagelig og overveldende med disse følelsene etter hvert. Spesielt om det kun er oss to eller oss to i en liten gruppe med andre. På fritiden tar jeg meg i å "dagdrømme" om henne når jeg går tur, når jeg trener og jeg går i seng en time tidligere enn jeg pleier for å "rekke" å dagdrømme om henne litt mer... Det høres jo helt absurd ut dette! Er jeg forelsket? Denne kvinnen er eldre enn alderen jeg alltid har hatt som maxalder for eventuelle mannlige kjærester og hun er ulik meg rent fysisk, bortsett fra at vi begge er gjennomsnittlige og normalvektige kroppslig. Sammenligner med meg selv siden jeg aldri har brukt såpass mye tid på en kvinne før på denne måten. Hva skjer? Anonymkode: 76b1b...7a0
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #2 Skrevet 19. februar 2022 Du er betatt vet du om det kan være gjensidig ? Anonymkode: dbd57...58c
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #3 Skrevet 19. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er en ganske nyskilt kvinne i 30-årene som ikke helt skjønner hva som skjer. Jeg har alltid vært heterofil og alltid blitt tiltrukket av menn. Jeg kan ikke huske å ha hatt en seksuell eller romantisk tiltrekning til en kvinne noen gang. For 6 måneder siden ble jeg overført til en annen avdeling der jeg jobber, mye grunnet pandemi og bemanningskrise på min nåværende arbeidsplass. Kvinnen som innlegget handler om hadde jobbet der i flere år allerede og vi samarbeider godt og fikk raskt en hyggelig tone. Vi jobber dog ikke sammen hver dag, men i snitt to ganger i uken vil jeg anslå. Men nå den siste tiden, kanskje omtrent siden juletider har en slags betatthet eller fascinasjon oppstått gradvis. I starten var den bare der såvidt, men nok at jeg gledet meg litt ekstra til å jobbe sammen med henne, komme med en morsom kommentar, være ekstra blid og skjerpet. Men i det siste har det eskalert. Nå føler jeg at jeg "mister" litt profesjonaliteten min rundt henne, at jeg rødmer og at jeg ikke klarer å være avslappet morsom eller omgjengelig lenger. Jeg tar meg i å stå opp 30 min tidligere enn jeg pleier for å få ordnet håret og sminken ytterligere, og jeg har til og med fått andre kollegaer til å bytte med meg når hun og jeg er satt opp på oppgaver og drøftingsmøter sammen(vi jobber en plass der det er likegyldig hvem som tar min plass så lenge vedkommende har samme stilling som meg) men likevel, jeg føler meg jo dum. Det er som at jeg trekker meg tilbake fordi jeg merker at det blir ubehagelig og overveldende med disse følelsene etter hvert. Spesielt om det kun er oss to eller oss to i en liten gruppe med andre. På fritiden tar jeg meg i å "dagdrømme" om henne når jeg går tur, når jeg trener og jeg går i seng en time tidligere enn jeg pleier for å "rekke" å dagdrømme om henne litt mer... Det høres jo helt absurd ut dette! Er jeg forelsket? Denne kvinnen er eldre enn alderen jeg alltid har hatt som maxalder for eventuelle mannlige kjærester og hun er ulik meg rent fysisk, bortsett fra at vi begge er gjennomsnittlige og normalvektige kroppslig. Sammenligner med meg selv siden jeg aldri har brukt såpass mye tid på en kvinne før på denne måten. Hva skjer? Anonymkode: 76b1b...7a0 Høres ut som en crush for å si det sånn. Det er sånn det startet for meg når jeg begynte å like en jente i klasserommet, nå er jeg bifil. Kan hende du bare synes hun er kul, men litt interessant at du velger å sminke deg for henne og dagdrømmer om hu😅 Anonymkode: 0c445...9fa
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #4 Skrevet 19. februar 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Du er betatt vet du om det kan være gjensidig ? Anonymkode: dbd57...58c Ingen anelse 🙈 Vet at hun har vært i kun seriøse forhold med menn, men at hun har vært i et kortere forhold med en kvinne også. Anonymkode: 76b1b...7a0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå