Gå til innhold

Lysekrone


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Har fått veldig lyst på en lysekrone (i glass, forholdsvis enkel. Noe annet vil se merkelig ut i en bitteliten leilighet....). Jeg har hatt lyst på det siden før det sto om det i siste nummer av Bonytt, altså :sjenert: men nå har jeg fått blod på tann. Hvor kjøper man det uten at det koster flesk? Ikke IKEA, har sett hva de har. Surfet litt på finn og der fant jeg et firma som importerer fra Tsjekkia, men hvordan vet jeg om de er seriøse? Hva slags strømstyrke har de i Tsjekkia? Av de som var i Bonytt likte jeg godt de som var laget av en glasskunstner, men jeg tror det er veldig utenfor mitt prisområde.

Noen som har noen erfaringer om kjøp av lysekroner? Er de f.eks. vanskelig å rengjøre? Hadde tenkt å ha den på kjøkkenet og da kan kanskje bli mye matfett på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har to og kjøpte begge i Tsjekkia. Samme strømstyrke og pæreholder i Tsjekkia som her, så det er bare å koble den til.

Er egentlig greit å rengjøre dem, men kan bli litt sølete. Enten kjøper du lysekronevask på spruteflaske hos lampebutikken og følger bruksanvisningen (husker ikke i hodet)...eller du kan fylle litt salmiakk og ditto mer vann på ei spruteflaske og spraye på og etterspraye med rent vann.

Den ene krona vår er i stål og den andre i messing. Det som har skjedd her er at den i messing har begynt å irre, sikkert pga. vannet. Den i stål er like fin.

Har du en god kjøkkenventilator, så skal det ikke bli noe særlig matfett i rommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes lyeskroner i vanlige lampebutikker. Jeg kjøpte mine i en butikk i Storgt. i Oslo - husker ikke navnet i farta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...