Gå til innhold

Syk med mange korona-symptomer men negativ test

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var nærkontakt for 7 dager siden. Mandag begynte jeg å føle meg litt dårlig, og utover uken har jeg hatt lett hodepine, snørrete nese, sår hals og slitenhet. Men koronatestene er negative. Er det mest sannsynlig noe annet enn korona nå da, etter så mange dager med symptomer? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Mrshopalot skrev (3 minutter siden):

Var nærkontakt for 7 dager siden. Mandag begynte jeg å føle meg litt dårlig, og utover uken har jeg hatt lett hodepine, snørrete nese, sår hals og slitenhet. Men koronatestene er negative. Er det mest sannsynlig noe annet enn korona nå da, etter så mange dager med symptomer? 

Glemte å nevnte feberfølelse 😕 

Skrevet

Jeg tror det er mest sannsynlig korona som ikke slår ut på testen, men det er bare min mening. Har du tatt både hurtigtester og pcr? Og er de tatt fra halsen? 

• Liker 1
Skrevet

eg fikk symptomer søndag, negativ test søndag kveld, svakt, svakt positiv test mandag morgen, tok så pcr, negativ mandag kveld, negativ tirsdag morgen. Pcr kom tilbake tirsdag ettermiddag - positiv

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Husk at det finnes andre sykdommer i luftveiene enn korona, som kan ha lignende symptomer. 

Skrevet

Jeg har har hatt hodepine, sår hals, hoste, fryser og slapp, lå strekk ut i 3 dager, er bedre på dag 6 men fremdeles litt syk. Var nærkontakt 7 dager før symptomene, alle rundt meg har corona. Både hurtigtester og pcr var negativ, så jeg har tydeligvis bare en vanlig forkjølelse🤷‍♀️😂

• Hjerte 1
Skrevet

Har du aldri hatt det slik andre vintersesonger? Det er ganske normalt å ha sår hals, litt feber og annen sykdomsfølelse en eller flere ganger iløpet av en vintersesong. 

Du føler deg litt dårlig. Du er "vintersyk". Betyr egentlig veldig lite hva det medisinske navnet er.

• Liker 2
Skrevet
MorTil2 skrev (17 minutter siden):

Har du aldri hatt det slik andre vintersesonger? Det er ganske normalt å ha sår hals, litt feber og annen sykdomsfølelse en eller flere ganger iløpet av en vintersesong. 

Du føler deg litt dårlig. Du er "vintersyk". Betyr egentlig veldig lite hva det medisinske navnet er.

Er jo ikke så rart man lurer på om man har korona i disse tider eller?

Skrevet
Athena79 skrev (2 timer siden):

Husk at det finnes andre sykdommer i luftveiene enn korona, som kan ha lignende symptomer. 

Det er det, men akkurat nå har omikron veldig stor spredning og den er mye mer smittsom enn andre typer luftveisvirus. Dette sammen med litt upålitelige tester og at TS nylig har vært nærkontakt gjør at jeg tror det er mest sannsynlig covid.

Skrevet
BethD skrev (1 time siden):

Er jo ikke så rart man lurer på om man har korona i disse tider eller?

Selvsagt er det ikke rart. Men har det egentlig noen betydning om man har covid, sesonginfluensa eller "bare" er sterkt forkjølet? Dette skal jo etter myndighetens utsagn nå være den nye normalen, og da må jo folk forholde seg til det som hva som helst annet.

Skrevet
MorTil2 skrev (4 minutter siden):

Selvsagt er det ikke rart. Men har det egentlig noen betydning om man har covid, sesonginfluensa eller "bare" er sterkt forkjølet? Dette skal jo etter myndighetens utsagn nå være den nye normalen, og da må jo folk forholde seg til det som hva som helst annet.

Såklart har det en betydning? 
For meg har det en stor betydning ifm jobb! Jeg har også en far som absolutt ikke burde få corona men jeg kan besøke han om jeg hAr en forkjølelse. 
Du skjønner vel det at selv om samfunnet er normalt igjen så er det ikke alle som Kan leve som normalt 

Skrevet
BethD skrev (21 timer siden):

Såklart har det en betydning? 
For meg har det en stor betydning ifm jobb! Jeg har også en far som absolutt ikke burde få corona men jeg kan besøke han om jeg hAr en forkjølelse. 
Du skjønner vel det at selv om samfunnet er normalt igjen så er det ikke alle som Kan leve som normalt 

Så din far vil tåle en "vanlig" forkjølelse, men helt uten å erfart det, så kan du vite at han ikke vil tåle en korona forkjølelse?

Det er slike låste forståelser av situasjonen som gjør gjenåpning og normalisering vanskelig. 

Da mine foreldre levde og ble eldre og svakere, hadde ihvertfall ikke jeg tatt sjansen på å smitte de med "vanlig" forkjølelse. For det som oppleves som mildt for meg, kunne lett medføre lungebetennelse for de.

Skrevet
MorTil2 skrev (Akkurat nå):

Så din far vil tåle en "vanlig" forkjølelse, men helt uten å erfart det, så kan du vite at han ikke vil tåle en korona forkjølelse?

Det er slike låste forståelser av situasjonen som gjør gjenåpning og normalisering vanskelig. 

Da mine foreldre levde og ble eldre og svakere, hadde ihvertfall ikke jeg tatt sjansen på å smitte de med "vanlig" forkjølelse. For det som oppleves som mildt for meg, kunne lett medføre lungebetennelse for de.

Ok 😌

• Opprett ny...