Gå til innhold

Hvordan holder jeg meg unna korona?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg, mannen min og vår datter på 9 år skal på reise med Hurtigruten om en uke. Vi skal ta hele turen fra hjembyen vår Bergen, til Kirkenes, og tilbake hjem til Bergen. Jeg har gledet meg ekstremt masse til denne turen lenge nå, så det vil bli krise hvis en av oss får korona nå og må avlyse turen. Dette må ikke skje! Har dere noen tips til hvordan vi kan unngå smitte helt til turen er over? Kan dere f.eks. komme med noen tips til materiale med størst risiko for smitte hvis man tar på det og steder med størst risiko for smitte hvis man befinner seg der, sånn at jeg og familien kan unngå disse materialene og tingene?

Anonymkode: d8bdc...283

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Materiale? Hva mener du? 

Du kan ikke kontrollere dette. God håndhygiene og munnbind. Så får du bare krysse fingrene. 

Anonymkode: 0edcf...205

Skrevet

Bruk ffp2 masker, hold minst 2 meter avstand til andre, unngå folkemengder og lokaler med dårlig ventilasjon, vask hender, eventuelt bruk briller. 

Anonymkode: cbfe5...294

Skrevet

Smitte skjer mellom mennesker. Du får isolere hele familien hjemme frem til avreise, og sitte på lugaren hele turen, så går det kanskje bra. 

Eller du kan leve. Blir du syk så blir du syk, sånn er det bare nå. 

Anonymkode: 916d6...76f

• Liker 2
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Ved å holde deg hjemme. 

Skrevet

Det smitter mellom mennesker så hvis du vil unngå smitte må du ikke treffe andre. Hold dere hjemme, bestill mat på nett, ikke ha besøk. 

Anonymkode: 0d674...5ef

Skrevet

Hold kilometeren.

Anonymkode: 5a254...e6e

• Liker 1
Skrevet

Eneste er vel å isolere seg helt?

Anonymkode: 11df0...44d

Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Jeg, mannen min og vår datter på 9 år skal på reise med Hurtigruten om en uke. Vi skal ta hele turen fra hjembyen vår Bergen, til Kirkenes, og tilbake hjem til Bergen. Jeg har gledet meg ekstremt masse til denne turen lenge nå, så det vil bli krise hvis en av oss får korona nå og må avlyse turen. Dette må ikke skje! Har dere noen tips til hvordan vi kan unngå smitte helt til turen er over? Kan dere f.eks. komme med noen tips til materiale med størst risiko for smitte hvis man tar på det og steder med størst risiko for smitte hvis man befinner seg der, sånn at jeg og familien kan unngå disse materialene og tingene?

Anonymkode: d8bdc...283

du kan ikke kontrollere sykdom..

Eneste måten å forhindre det mest mulig på er at hele familien isolerer seg minst en uke før avreise (helst 10 dager). I disse dagene kan hverken du eller mannen bevege dere utenfor huset, og barn må tas ut av skolen. Mat på bestilles på døra, og hverken voksne eller barn kan være sosial med andre.

Det er den eneste metoden som har best sjans til og lykkes. 

• Opprett ny...