AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #1 Skrevet 18. februar 2022 Jeg har to små barn og mann med covid. Jobber på sykehjem. Negativ test selv og ingen symptomer. Fikk klar beskjed av jobbe å bare stille opp selv om de var syke. Jeg jobber som vikar og er redd å få sparken. Synes dere det er litt kleint gjort av jobben? Barnet har høy feber Anonymkode: 64803...1aa
pia mater Skrevet 18. februar 2022 #2 Skrevet 18. februar 2022 Følg reglene som gjelder nå, test ved symptomer og følg smittevern på arbeidsplassen. Mange på jobben min har barn og ektefelle hjemme med covid men kommer på jobb som vanlig (kommunehelsetjenesten). Går ikke an at alle holder seg hjemme selv om de har covid i hus, da er det ingen til å komme på jobb for tiden.
minister-mio Skrevet 18. februar 2022 #3 Skrevet 18. februar 2022 De følger gjeldende regler, ikke kleint
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #4 Skrevet 18. februar 2022 Just now, pia mater said: Følg reglene som gjelder nå, test ved symptomer og følg smittevern på arbeidsplassen. Mange på jobben min har barn og ektefelle hjemme med covid men kommer på jobb som vanlig (kommunehelsetjenesten). Går ikke an at alle holder seg hjemme selv om de har covid i hus, da er det ingen til å komme på jobb for tiden. Skjønner. Bare føler på meg at jeg får covif snart og,og smitter jo evt pasienter Anonymkode: 64803...1aa
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #5 Skrevet 18. februar 2022 Du må følge de nye reglene og det jobb sier. Men hvis barnet er syk, og bf ikke kan ta seg av det, så må du bruke syk barn dager. Anonymkode: e922e...3f8 1
pia mater Skrevet 18. februar 2022 #6 Skrevet 18. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Skjønner. Bare føler på meg at jeg får covif snart og,og smitter jo evt pasienter Anonymkode: 64803...1aa Så lenge pasientene er vaksinert, du er vaksinert, og du bruker munnbind og god håndhygiene er nok risikoen ganske liten.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #7 Skrevet 18. februar 2022 Dette tenker jeg sjefen din skal få lov å bestemme og ta ansvaret for. Men kanskje lurt å bruke munnbind om du må jobbe? Anonymkode: 1f852...5a9
neon_sun Skrevet 18. februar 2022 #8 Skrevet 18. februar 2022 Skjønner deg veldig godt, ts. Jeg kjenner på mye av det samme. Her er 2 av 4 smittet og jeg jobber som sykepleier. Har flere pasienter som er uvsksinerte og dårlige somatisk. Det føles veldig rart, men samtidig virker det som om det er flere som har korona enn som ikke har det nå, så det er uansett en enorm sjanse for smitte nå. Du kan vel iallefall ta på deg munnbind i nærkontakt med pasientene? Ellers er det i grunnen ikke noe annet å gjøre enn å håpe på det beste. Jeg tester meg hver morgen, da føler jeg meg litt tryggere på at jeg ikke smitter iallefall.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #9 Skrevet 18. februar 2022 Her hvor jeg jobber (på sykehus med kreftpasienter) så må vi teste oss daglig i 9 døgn om noen i husstanden er smittet. Rart om dere ikke har noe opplegg rundt dette? Vi får tester på jobb ved behov.. Anonymkode: 9c681...d0e
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #10 Skrevet 18. februar 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Her hvor jeg jobber (på sykehus med kreftpasienter) så må vi teste oss daglig i 9 døgn om noen i husstanden er smittet. Rart om dere ikke har noe opplegg rundt dette? Vi får tester på jobb ved behov.. Anonymkode: 9c681...d0e Så lenge jeg ikke har symptomer og er feberfri.. så var det bare å komme på jobb Anonymkode: 64803...1aa
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #11 Skrevet 18. februar 2022 I henhold til reglene skal du jobbe. Hvorfor lage dine egne regler? Jeg har en mann som jobber på sykehus med mange pasienter med høy risiko (nyresvikt, diabetes, immunsvikt +++), og det er ikke snakk om å være hjemme hvis noen i familien har covid der. Ikke nå lenger. Hvis folk skal gjøre det, vil det ikke være nok ansatte igjen på jobb. Anonymkode: 01a0c...e08
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå