annev Skrevet 18. februar 2022 #1 Del Skrevet 18. februar 2022 Er det mulig??fått barnemark,trodde ikke voksne fikk det. I følge legen kan jeg ha blitt smitta av uren mat.men når jeg Google lever barnemark kun i menneskekroppen.hvordan kan hun da si av at jeg kan ha fått det av uvaska mat som grønnsaker eller frukt??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #2 Del Skrevet 18. februar 2022 Kan og få fra katter Anonymkode: 5f71c...b4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #3 Del Skrevet 18. februar 2022 Er kjempe smittsomt da Ikke vert i kontakt med barn? Om du har mark fra katten er det nok ikke samme mark. Man blir lett kvitt de da Anonymkode: 12b32...a4d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 18. februar 2022 #4 Del Skrevet 18. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kan og få fra katter Anonymkode: 5f71c...b4c Nja, det er vel sjelden, spesielt siden mennesket er den eneste verten. Helst spolorm og bendelorm som kan smitte fra katt. TS - du kan ha vært uheldig og spist noe som har fått markegg på seg. Barnemark smitter gjerne ved at barnet som er smittet klør seg, får egg under neglene og så har du det gående. Barnemark kan også smitte via sengetøy. KJøp en markkur på apoteket, vask alt sengetøy på 60 grader og vær nøye med håndhygiene, så blir du fort kvitt det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #5 Del Skrevet 18. februar 2022 Hvis et barn har barnemark og klør seg i rumpa (noe det gjør, fordi det kan klø), eller evt bare ikke vasker seg godt nok under neglene etter dobesøk, så vil det ha egg under neglene. Hva enn det barnet tar på etterpå vil da få egg på seg. Så noen timer eller dager senere kommer du og åpner samme døra. Du får egg på hendene. Du spiser. Egg blir med inn i munnen din. Egg fraktes til tynntarmen og egget klekker. Larven lever lykkelig i tynntarmen til den fraktes til tykktarmen. Der lever den lykkelig og parer seg masse. Så kryper den ut av endetarmen din på natta. Legger masse egg rundt endetarmsåpningen. Dette klør. Så mens du sover klør du deg i rumpa. Du får egg under neglene. (Barnemark legger egg ved endetarmsåpningen. Egga klekker i menneskets tynntarmen. Larven lever litt der. Blir så voksen og kjønnsmoden i menneskets tykktarm. Kryper ut på natta og legger egg. Egga fraktes inn i menneskets munn og ender i tynntarmen. Osv) Og så fortsetter sagaen. "The circle of [barnemarkens] life". Anonymkode: 2b3ff...916 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #6 Del Skrevet 18. februar 2022 Voksne kan få det. Jeg har hatt det som voksen, ble smittet av et ungt søsken. Tok kuren og det var vekke på et blunk Anonymkode: aebda...ed2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #7 Del Skrevet 18. februar 2022 Det er forøvrig uhorvelig vanlig. Fhi foretok en test for ti år siden. Da hadde 40%(!) av 5åringene barnemark. De aller fleste var helt uten symptomer. Anonymkode: 2b3ff...916 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annev Skrevet 18. februar 2022 Forfatter #8 Del Skrevet 18. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvis et barn har barnemark og klør seg i rumpa (noe det gjør, fordi det kan klø), eller evt bare ikke vasker seg godt nok under neglene etter dobesøk, så vil det ha egg under neglene. Hva enn det barnet tar på etterpå vil da få egg på seg. Så noen timer eller dager senere kommer du og åpner samme døra. Du får egg på hendene. Du spiser. Egg blir med inn i munnen din. Egg fraktes til tynntarmen og egget klekker. Larven lever lykkelig i tynntarmen til den fraktes til tykktarmen. Der lever den lykkelig og parer seg masse. Så kryper den ut av endetarmen din på natta. Legger masse egg rundt endetarmsåpningen. Dette klør. Så mens du sover klør du deg i rumpa. Du får egg under neglene. (Barnemark legger egg ved endetarmsåpningen. Egga klekker i menneskets tynntarmen. Larven lever litt der. Blir så voksen og kjønnsmoden i menneskets tykktarm. Kryper ut på natta og legger egg. Egga fraktes inn i menneskets munn og ender i tynntarmen. Osv) Og så fortsetter sagaen. "The circle of [barnemarkens] life". Anonymkode: 2b3ff...916 Æsj æsj,får en helt ekkel følelse inni meg ved å vite alt dette,men har fått medisin... Kan da egentlig fått det feks ved å ta på en handlevogn,hvis den er blitt tatt på av noen som har det🤣 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosatoast Skrevet 18. februar 2022 #9 Del Skrevet 18. februar 2022 Ganske "normalt" å få det uavhengig om man er barn eller ikke, det heter "småmark", men er mest kjent som "barnemark". Jeg har hatt det i voksen alder, tok tablettene jeg skulle og det var borte. Forstår at det er ubehagelig, men det er ubehagelig å ha småmark. Noen får det også enklere enn andre, hvis du har barn så burde barna dine også ta kuren, for da har nok de også mark. Mannen din og. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annev Skrevet 18. februar 2022 Forfatter #10 Del Skrevet 18. februar 2022 Brunhilde skrev (4 minutter siden): Nja, det er vel sjelden, spesielt siden mennesket er den eneste verten. Helst spolorm og bendelorm som kan smitte fra katt. TS - du kan ha vært uheldig og spist noe som har fått markegg på seg. Barnemark smitter gjerne ved at barnet som er smittet klør seg, får egg under neglene og så har du det gående. Barnemark kan også smitte via sengetøy. KJøp en markkur på apoteket, vask alt sengetøy på 60 grader og vær nøye med håndhygiene, så blir du fort kvitt det. Har fått tabletter,hun ville tro det var det fordi det stemte med symptomer, jeg klør intens ,og kun om natta🤣 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosatoast Skrevet 18. februar 2022 #11 Del Skrevet 18. februar 2022 annev skrev (Akkurat nå): Æsj æsj,får en helt ekkel følelse inni meg ved å vite alt dette,men har fått medisin... Kan da egentlig fått det feks ved å ta på en handlevogn,hvis den er blitt tatt på av noen som har det🤣 Nå er man generelt renslige her i Norge, jeg hadde vært mer skeptisk på å ta på handlevogner f.eks i USA. Der er det såpass mange mennesker, og alltid mye sykdom. Her til lands er vi få borgere, og har en ypperst høy hygiene både i ute og hjemme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annev Skrevet 18. februar 2022 Forfatter #12 Del Skrevet 18. februar 2022 Rosatoast skrev (1 minutt siden): Ganske "normalt" å få det uavhengig om man er barn eller ikke, det heter "småmark", men er mest kjent som "barnemark". Jeg har hatt det i voksen alder, tok tablettene jeg skulle og det var borte. Forstår at det er ubehagelig, men det er ubehagelig å ha småmark. Noen får det også enklere enn andre, hvis du har barn så burde barna dine også ta kuren, for da har nok de også mark. Mannen din og. Har ikke små barn,en voksen som bor hjemme .tar kuren begge to. Kan ikke forstå hvor jeg har fått det fra😁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annev Skrevet 18. februar 2022 Forfatter #13 Del Skrevet 18. februar 2022 Rosatoast skrev (1 minutt siden): Nå er man generelt renslige her i Norge, jeg hadde vært mer skeptisk på å ta på handlevogner f.eks i USA. Der er det såpass mange mennesker, og alltid mye sykdom. Her til lands er vi få borgere, og har en ypperst høy hygiene både i ute og hjemme. Men hvor i slutten verden har jeg fått det fra??🤣 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 18. februar 2022 #14 Del Skrevet 18. februar 2022 annev skrev (Akkurat nå): Men hvor i slutten verden har jeg fått det fra??🤣 Det tror jeg bare du må slå deg til ro med at du ikke vil finne ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annev Skrevet 18. februar 2022 Forfatter #15 Del Skrevet 18. februar 2022 Brunhilde skrev (Akkurat nå): Det tror jeg bare du må slå deg til ro med at du ikke vil finne ut. Hei ha, ja mulig det.ikke sett noe synlig mark,men hun trodde det kunne være det på pga kun kløe om natten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #16 Del Skrevet 18. februar 2022 annev skrev (4 minutter siden): Æsj æsj,får en helt ekkel følelse inni meg ved å vite alt dette,men har fått medisin... Kan da egentlig fått det feks ved å ta på en handlevogn,hvis den er blitt tatt på av noen som har det🤣 Ja.😊 Det er helt ufarlig. Bare ekkelt. Husk å ta en tablett nå, og en igjen om to uker eller hva må pakningsvedlegget på vermoxen sier. 😊 (Men tenk på hvordan det må ha vært i gamle dager, da de klødde både i rumpa og på hodet, og kanskje hadde skabb i tillegg... -det er jo ikke rart vikingene var litt gretne... 🤪😂) Anonymkode: 2b3ff...916 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annev Skrevet 18. februar 2022 Forfatter #17 Del Skrevet 18. februar 2022 Rosatoast skrev (6 minutter siden): Ganske "normalt" å få det uavhengig om man er barn eller ikke, det heter "småmark", men er mest kjent som "barnemark". Jeg har hatt det i voksen alder, tok tablettene jeg skulle og det var borte. Forstår at det er ubehagelig, men det er ubehagelig å ha småmark. Noen får det også enklere enn andre, hvis du har barn så burde barna dine også ta kuren, for da har nok de også mark. Mannen din og. Legen mente jeg kunne få det av uvaska mat som grønnsaker eller frukt,men nr jeg Google så står det ikke noe om det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #18 Del Skrevet 18. februar 2022 annev skrev (Akkurat nå): Hei ha, ja mulig det.ikke sett noe synlig mark,men hun trodde det kunne være det på pga kun kløe om natten. De kryper inn og ut på natta. Så ikke lette å se på seg selv. Men man har ikke vært skikkelig mamma før man står med hodelykt og pinsett og plukker marker ut av sitt barns endetarm midt på natta. 😂😂 Anonymkode: 2b3ff...916 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annev Skrevet 18. februar 2022 Forfatter #19 Del Skrevet 18. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja.😊 Det er helt ufarlig. Bare ekkelt. Husk å ta en tablett nå, og en igjen om to uker eller hva må pakningsvedlegget på vermoxen sier. 😊 (Men tenk på hvordan det må ha vært i gamle dager, da de klødde både i rumpa og på hodet, og kanskje hadde skabb i tillegg... -det er jo ikke rart vikingene var litt gretne... 🤪😂) Anonymkode: 2b3ff...916 Vet i gamle dager stakk de løk inn i rompehullet på barn,og det tok vist knekken på det 🤣🤣 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annev Skrevet 18. februar 2022 Forfatter #20 Del Skrevet 18. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): De kryper inn og ut på natta. Så ikke lette å se på seg selv. Men man har ikke vært skikkelig mamma før man står med hodelykt og pinsett og plukker marker ut av sitt barns endetarm midt på natta. 😂😂 Anonymkode: 2b3ff...916 Da har jeg vært ei dårlig en 🤣🤣🤣🤣 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå