AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #1 Skrevet 18. februar 2022 Sikkert dumt spørsmål, men forstår ikke hvorfor det ikke skal være lov? Prisene mange steder er jo helt sinnsyke.. Noen som vet? Anonymkode: 9be08...0cd
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #2 Skrevet 18. februar 2022 Da selger de mindre Anonymkode: 5901c...a55 19 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #3 Skrevet 18. februar 2022 Fordi salg av drikke står for størsteparten av inntektsgrunnlaget. Anonymkode: fdcd7...472 34
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #4 Skrevet 18. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Sikkert dumt spørsmål, men forstår ikke hvorfor det ikke skal være lov? Prisene mange steder er jo helt sinnsyke.. Noen som vet? Anonymkode: 9be08...0cd Ja de er sinnsyke men de vil jo tjene penger så mye som mulig nå også etter to år med pandemi. Det er ikke tillatt fordi du trår inn på et spisested hvor de vil tjene penger på deg. Og lettest er og starte med noen drinker. Da har du tjent litt. Også mat osv osv.. Anonymkode: d91c9...044 4
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #5 Skrevet 18. februar 2022 Blir dårlig butikk for pubene om alle tar med egen drikke 😅 Anonymkode: 0c880...30b 34
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 Populært innlegg #6 Skrevet 18. februar 2022 Gud bedre ja, det er et ganske dumt spørsmål. Hvordan skal restauranten få betalt lønn til sine ansatte, husleie, strøm og andre utgifter hvis alle gjestene har med matpakke? Når det gjelder drikke spiller skjenkebevilling/alkoholloven inn. Hvis du synes det er for dyrt å dra på restaurant så spiser du hjemme. Det er ikke dyrt å spise ute i Norge, lønnsnivået tatt i betraktning, med mindre du skal opp på Michelin-nivå. Anonymkode: f1b95...a7d 45 6
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #8 Skrevet 18. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Sikkert dumt spørsmål, men forstår ikke hvorfor det ikke skal være lov? Prisene mange steder er jo helt sinnsyke.. Noen som vet? Anonymkode: 9be08...0cd Selvfølgelig kan man ikke ta med seg mat og drikke der det selges. De skal vaske opp og rydde etter deg. Dessuten så har også disse stedene et visst ansvar for hva du har i deg på et slikt sted. Bla iht om du har alkohol på flaska eller det skal oppstå matforgiftning ol feks. De har ansatte som skal ha lønn og driftsutgifter som skal betales. Og da blir det dårlig butikk Anonymkode: ed019...bb1 5
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #9 Skrevet 18. februar 2022 Du tenker at de skal rive i husleie, strøm og lønn mm sånn sat du har et sted å henge? Anonymkode: db662...6d5 20 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #10 Skrevet 18. februar 2022 Hadde du syntes at det var greit om du hadde leid en stor hytte og kjøpt inn masse mat og drikke fordi du og vennene dine skulle være der en uke og dele på utgiftene, men så når vennene dine kom hadde de med sin egen mat og drikke og derfor ville de heller ikke være med og betale for hytta eller strømmen, eller måkingen av veien opp til hytta? Anonymkode: 9b815...3af 10
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #11 Skrevet 18. februar 2022 Om du synes det er «sinnsyke» priser, så har du vel i utgangspunktet ikke råd til å gå på de stedene. Anonymkode: 2566a...686 12 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #12 Skrevet 18. februar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Sikkert dumt spørsmål, men forstår ikke hvorfor det ikke skal være lov? Prisene mange steder er jo helt sinnsyke.. Noen som vet? Anonymkode: 9be08...0cd Du har jo fått svar over, men jeg vil likevel skrive noe -HVORFOR vil du gå på restaurant om du ikke skal spise og drikke der? Da kan du7dere like gjerne sitte i en park, eller hjemme hos noen? jeg er helt enig i at mange steder er dyre, men mange er også ikke det. Jeg går innimellom å kjøper meg en kopp kaffe, selv om jeg kan drikke kaffe hjemme, det er jo for hyggens skyld -men går jeg på restaurant så er jeg jo der for å spise et måltid. Det er dyrt å drikke øl ute i Norge, det er jo riktig (og egentlig bittelitt trist, selv om det og er helt greit) -det er vel derfor nordmenn er kjent for å ha selskap, fest, vors, nach -hjemme. Må du drikke seks halvlitere, så drikk tre av dem hjemme -det er vel løsningen. Anonymkode: 803d2...716 8
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 18. februar 2022 #13 Skrevet 18. februar 2022 Fordi de skal tjene penger,
Djungelvrål Skrevet 18. februar 2022 #14 Skrevet 18. februar 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Sikkert dumt spørsmål, men forstår ikke hvorfor det ikke skal være lov? Prisene mange steder er jo helt sinnsyke.. Noen som vet? Anonymkode: 9be08...0cd Ja det er et dumt spørsmål 15 2
Perleugla Skrevet 18. februar 2022 #15 Skrevet 18. februar 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Sikkert dumt spørsmål, men forstår ikke hvorfor det ikke skal være lov? Prisene mange steder er jo helt sinnsyke.. Noen som vet? Anonymkode: 9be08...0cd Ja, det er et dumt spørsmål. Puber og restauranter skal tjene penger. Det gjør de ikke om du har med egen drikke. Hvis du vil drikke alkohol kjøpt på polet må du gå for take away eller lage maten selv. 3 1
Djungelvrål Skrevet 18. februar 2022 #16 Skrevet 18. februar 2022 Perleugla skrev (1 minutt siden): Ja, det er et dumt spørsmål. Puber og restauranter skal tjene penger. Det gjør de ikke om du har med egen drikke. Hvis du vil drikke alkohol kjøpt på polet må du gå for take away eller lage maten selv. Akkurat som de ska betale 250 kr i timen til ansatte om gjestene tar med mat og drikke selv??? Hva ska de leie inn kokker og servitører da for liksom? 😂 3 1
Morten1 Skrevet 18. februar 2022 #17 Skrevet 18. februar 2022 Synes faktisk ikke prisene på pub/restauranter er så høye jeg. Hvis man har drevet større bedrift selv så ser man hvor mye ting koster, er ikke bare lønn og husleie en skal dekke inn for å si det slikt. Normalt vil jeg si at ingen spørsmål er dumme, men denne gangen skal jeg gjøre unntak. 8
Djungelvrål Skrevet 18. februar 2022 #18 Skrevet 18. februar 2022 Morten1 skrev (3 minutter siden): Synes faktisk ikke prisene på pub/restauranter er så høye jeg. Hvis man har drevet større bedrift selv så ser man hvor mye ting koster, er ikke bare lønn og husleie en skal dekke inn for å si det slikt. Normalt vil jeg si at ingen spørsmål er dumme, men denne gangen skal jeg gjøre unntak. Syns ikke mat er så ille men syns det er kjipt å betale 125 kr for 1,5 dl hvitvin. Pleier alltid å drikke litt vin hjemme før vi ska ut å spise. Kan ikke ta hele fylla på byen. Ja jeg liker å drikke mer enn 1-2 glass når jeg først ska ut! 1
Brunhilde Skrevet 18. februar 2022 #19 Skrevet 18. februar 2022 Fordi loven sier det. Så enkelt er det faktisk. Alkohollovens § 8-9 (utdrag):̈ Sitat § 8-9 fastsetter imidlertid at det for enkelte typer lokaler, steder og sammenhenger som hovedregel kreves bevilling for servering av alkohol, selv om det skjer uten vederlag. På slike steder er det også forbudt å drikke alkohol, med mindre det skjer i samsvar med en gitt skjenkebevilling. Formålet med bevillingsplikten og drikkeforbudet er at alkohol ikke skal brukes i rom som allmennheten ferdes i, uten at det er underlagt den kontroll som bevillingssystemet medfører. 5 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #20 Skrevet 18. februar 2022 Man får ikke ta med seg mat og drikke til steder som selger mat og drikke, for da får de ikke solgt mat og drikke🤦🏻♀️ Får de ikke solgt mat og drikke får de ikke inntekt. Får de ikke inntekt kan de ikke betale leie og lønn. Kan de ikke betale leie og lønn går de konk. Og da finnes det ikke lenger steder du kan gå ut og nyte mat og drikke🤷🏻♀️ Og uansett hva du har hørt av lærere på barneskolen, JO DET FINNES DUMME SPØRSMÅL. Anonymkode: e493e...a0c 8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå