AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #1 Skrevet 18. februar 2022 Min venninne testet positivt i går. Hun spurte om jeg kunne kjøpe nesespray og halstabletter til henne. Det gjorde jeg. Tenke at hvis hun trengte noe mere så ga hun beskjed om det med det samme jeg var på butikken. Men nå ringte hun og sa at hun hadde lyst på cola og spurte om jeg ville kjøpe det. Hun bor en liten kjøretur unna meg og må kjøre gjennom bom for å handle for henne. Hun viste at sjansen for at hun ble smittet var stor, så hun burde vel ha handlet inn på forhånd? Eller bare jeg som tenker sånn og gjør det? Anonymkode: 035dc...602 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #2 Skrevet 18. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Min venninne testet positivt i går. Hun spurte om jeg kunne kjøpe nesespray og halstabletter til henne. Det gjorde jeg. Tenke at hvis hun trengte noe mere så ga hun beskjed om det med det samme jeg var på butikken. Men nå ringte hun og sa at hun hadde lyst på cola og spurte om jeg ville kjøpe det. Hun bor en liten kjøretur unna meg og må kjøre gjennom bom for å handle for henne. Hun viste at sjansen for at hun ble smittet var stor, så hun burde vel ha handlet inn på forhånd? Eller bare jeg som tenker sånn og gjør det? Anonymkode: 035dc...602 Da sier du bare «jeg kan kjøpe i morgen når jeg likevel er på butikken. Nå har jeg ikke tid. Det er kanskje bedre om du bestiller og får det levert hjem?» og så er problemet borte, heller enn å lure på hvordan hun er ulik deg, og boost egen selvtilit med å tenke at din ulikhet er bedre enn hennes. Selvsagt er hun ulik deg. Alle er ulike. Jeg har ikke ting hjemme fordi jeg «kan blir smittet» like lite som jeg har ting hjemme fordi jeg hver vinter jo kan få influensa. Butikkene leverer om det pågår over mange dager. Er du veldig syk spiser du ikke. Er du ikke veldig syk så går du gjerne på butikken selv. Anonymkode: eb0dd...588 18
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #3 Skrevet 18. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da sier du bare «jeg kan kjøpe i morgen når jeg likevel er på butikken. Nå har jeg ikke tid. Det er kanskje bedre om du bestiller og får det levert hjem?» og så er problemet borte, heller enn å lure på hvordan hun er ulik deg, og boost egen selvtilit med å tenke at din ulikhet er bedre enn hennes. Selvsagt er hun ulik deg. Alle er ulike. Jeg har ikke ting hjemme fordi jeg «kan blir smittet» like lite som jeg har ting hjemme fordi jeg hver vinter jo kan få influensa. Butikkene leverer om det pågår over mange dager. Er du veldig syk spiser du ikke. Er du ikke veldig syk så går du gjerne på butikken selv. Anonymkode: eb0dd...588 Jeg skal egentlig ikke på butikken i morgen. Har handlet inn for helgen i går. Jeg testet positivt på Søndag og var tilbake på jobb i dag og er veldig sliten. Men jeg stiller selvfølgelig opp for henne Anonymkode: 035dc...602
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #4 Skrevet 18. februar 2022 1) hun kan handle selv om hun er smittet 2) hun kan handle på nett om hun er for syk Anonymkode: b9a7f...d0f 12
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #5 Skrevet 18. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg skal egentlig ikke på butikken i morgen. Har handlet inn for helgen i går. Jeg testet positivt på Søndag og var tilbake på jobb i dag og er veldig sliten. Men jeg stiller selvfølgelig opp for henne Anonymkode: 035dc...602 Men da går du og handler for henne da…. hvorfor stille spørsmål her da? Med mindre du sier at du er sliten og at du får se hva du orker i morgen Anonymkode: 5b579...02e 4
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #6 Skrevet 18. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): 1) hun kan handle selv om hun er smittet 2) hun kan handle på nett om hun er for syk Anonymkode: b9a7f...d0f Absolutt, hun kan handle selv, så ingen grunn for TS å gå ut å slave når hun selv er sliten etter sykdom. Anonymkode: 5b579...02e 3
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #7 Skrevet 18. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Absolutt, hun kan handle selv, så ingen grunn for TS å gå ut å slave når hun selv er sliten etter sykdom. Anonymkode: 5b579...02e Hæ? Kan man gå på butikken med korona? Anonymkode: 5ae0a...70f
Gjest theTitanic Skrevet 18. februar 2022 #8 Skrevet 18. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg skal egentlig ikke på butikken i morgen. Har handlet inn for helgen i går. Jeg testet positivt på Søndag og var tilbake på jobb i dag og er veldig sliten. Men jeg stiller selvfølgelig opp for henne Anonymkode: 035dc...602 Dette er ikke å stille opp, men tull. Hun må ikke ha en cola akkurat nå. Ta det neste gang du skal i butikken og det passer deg. Jeg hadde ikke giddet å dra I butikken for å kjøpe bare 1 artikkel til meg selv en gang.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #9 Skrevet 18. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hæ? Kan man gå på butikken med korona? Anonymkode: 5ae0a...70f Har du levd under en stein? Alle regler er opphevet. Anonymkode: 0af72...6b5 13
n_97 Skrevet 18. februar 2022 #10 Skrevet 18. februar 2022 Cola er ikke livsnødvendig. Du har stilt opp, si det som det er. "Beklager men jeg er veldig sliten, så har ikke planlagt å gå på butikken i helgen". 4
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #11 Skrevet 18. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Absolutt, hun kan handle selv, så ingen grunn for TS å gå ut å slave når hun selv er sliten etter sykdom. Anonymkode: 5b579...02e Mulig det er lov å handle dersom man er korona-syk. Men nå har vi en runde her i huset og ingen av oss hadde vært i stand til å reise på butikken de to første dagene. Til det har formen vært altfor dårlig. Anonymkode: 38f49...d7d 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #12 Skrevet 18. februar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Har du levd under en stein? Alle regler er opphevet. Anonymkode: 0af72...6b5 Dårlig stil og ikke følge anbefalinger om 4 dager isolasjon. Anonymkode: 95613...807 13 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #13 Skrevet 18. februar 2022 Hun kan faktisk være så dårlig at hun ikke klarer å komme seg i butikken. Samtidig er ikke cola noe man må ha. Hadde bare sagt nei. Jeg ble syk tidlig i pandemien. Da fikk en venninne en handleliste som gjorde at jeg klarte meg i mange dager. Veldig takknemlig for at hun stilte opp. Anonymkode: d781e...bd1 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #14 Skrevet 18. februar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hun kan faktisk være så dårlig at hun ikke klarer å komme seg i butikken. Samtidig er ikke cola noe man må ha. Hadde bare sagt nei. Jeg ble syk tidlig i pandemien. Da fikk en venninne en handleliste som gjorde at jeg klarte meg i mange dager. Veldig takknemlig for at hun stilte opp. Anonymkode: d781e...bd1 Det er det jeg mener. Jeg handlet for henne i går. Anonymkode: 035dc...602 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #15 Skrevet 18. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): 1) hun kan handle selv om hun er smittet 2) hun kan handle på nett om hun er for syk Anonymkode: b9a7f...d0f Og derfor har man ikke venner👀👀👀 Anonymkode: d9d14...19f 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #16 Skrevet 18. februar 2022 16 minutter siden, AnonymBruker said: Dårlig stil og ikke følge anbefalinger om 4 dager isolasjon. Anonymkode: 95613...807 Anbefaling ja, ikke krav. Anonymkode: 5882e...8aa 3
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #17 Skrevet 18. februar 2022 Skjønner ikke at noen eventuelt drar på butikker og lignende når man er smittsom. Mange blir faktisk veldig dårlig. Selvom det er lov, håper jeg de fleste venter til man er frisk. Pandemien kommer til å fortsette en god stund. Til sommeren kan det roe seg, men høsten blomstrer det nok raskt opp igjen. Snillt av deg å handle for henne. Men du må også tenke på deg selv og hva du orker. Bare si du ikke orker, at du fortsatt er mye sliten. Hun vet jo ikke det om du ikke forteller henne det:) Anonymkode: 1d66a...f49 6 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #18 Skrevet 18. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har du levd under en stein? Alle regler er opphevet. Anonymkode: 0af72...6b5 Er fullstendig oppdatert på reglene, men fhi anbefaler at man holder seg hjemme i 4 dager. Jeg hadde ikke vært så egoistisk at jeg hadde valset rundt i butikken og smittet mine medmennesker. Anonymkode: 5ae0a...70f 5 2 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #19 Skrevet 18. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Anbefaling ja, ikke krav. Anonymkode: 5882e...8aa Men det er lov å bruke hodet. Det håper jeg de fleste som er smittet gjør. Anonymkode: a1c1c...a8f 7 3 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #20 Skrevet 19. februar 2022 Jeg skrev til henne nå at det er dumt av meg å kjøre gjennom bom for å kjøpe en brus til henne. Fikk til svar at da kunne jeg bare glemme det og hun kan drikke vann. Virket litt som om hun ble litt sur Anonymkode: 035dc...602 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå