Zip zorp zorp Skrevet 18. februar 2022 #1 Skrevet 18. februar 2022 Noen som har erfaringer og bytte studie etter 1 år til noe annet? Året er snart ferdig og jeg er usikker på om utdanningen er noe jeg vil gjøre resten av livet, Jeg hater det ikke, men det er ikke kjempegøy heller. Burde jeg bare fullføre graden for sikkerhet før jeg eventuelt bytter noe annet eller er det lurt å bare bytte nå?
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #2 Skrevet 18. februar 2022 Bare bytt, du bruker unødvendig tid og penger om du ikke gjør det. Mulig du kan bruke emnene som frie emner i en ny grad. Anonymkode: 32a0f...78e
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #3 Skrevet 20. februar 2022 Hva er alternativet? Å bytte til noe annet uten å vite om det er noe du er mer motivert for er ikke nødvendigvis så lurt. Kanskje ender du opp med å bryte der også. Hva med å jobbe en stund? Man bør være motivert for høyere utdanning, ellers blir det fort vanskelig å henge med. Anonymkode: 2a4a7...48e
Zip zorp zorp Skrevet 20. februar 2022 Forfatter #4 Skrevet 20. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 18.2.2022 den 20.52): Bare bytt, du bruker unødvendig tid og penger om du ikke gjør det. Mulig du kan bruke emnene som frie emner i en ny grad. Anonymkode: 32a0f...78e Takk for svar, men er dessverre for spesifikt for at jeg kan bruke det til noe annet. Men ser på poenget med å bytte nå. Problemet er at jeg ikke er sikker på om det jeg eventuelt bytter til er noe som jeg vil trives mer med.
Zip zorp zorp Skrevet 20. februar 2022 Forfatter #5 Skrevet 20. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hva er alternativet? Å bytte til noe annet uten å vite om det er noe du er mer motivert for er ikke nødvendigvis så lurt. Kanskje ender du opp med å bryte der også. Hva med å jobbe en stund? Man bør være motivert for høyere utdanning, ellers blir det fort vanskelig å henge med. Anonymkode: 2a4a7...48e Akkurat er det jeg er redd for. Om jeg ender opp med å bytte for å så like det mindre så vil jeg nok angre på å bytte. Med å jobbe tenker du med å jobbe med det jeg studerer nå? Jobbet en stund før jeg begynte å studere så føler jeg ikke kan ta flere jobbe-år dessverre
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #6 Skrevet 20. februar 2022 Bytt elle ta en pause. Angrer på at jeg ikke gjorde det. Anonymkode: 7672d...451
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #7 Skrevet 20. februar 2022 Hvis du har noe annet i tankene ville jeg prøvd meg på det, og søkt permisjon fra nåværende studie. Da kan du fortsette på nåværende studie neste år dersom det nye studiet ikke er noe du trives bedre med. Anonymkode: 53373...33c
Zip zorp zorp Skrevet 20. februar 2022 Forfatter #8 Skrevet 20. februar 2022 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Bytt elle ta en pause. Angrer på at jeg ikke gjorde det. Anonymkode: 7672d...451 Takk for svar! Ååå vurderer det, men hadde bare vært så kjipt å byttet dersom jeg hadde angret. Da har jeg no tapt dette året her
Zip zorp zorp Skrevet 20. februar 2022 Forfatter #9 Skrevet 20. februar 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Hvis du har noe annet i tankene ville jeg prøvd meg på det, og søkt permisjon fra nåværende studie. Da kan du fortsette på nåværende studie neste år dersom det nye studiet ikke er noe du trives bedre med. Anonymkode: 53373...33c Takk, det er en god tanke! Har vurdert litt på dette, men litt usikker hva mulighetene var
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå