AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #1 Skrevet 18. februar 2022 Jeg utredes for alvorlig sykdom, men foreløpig ingen diagnose. Jeg har valgt å orientere min mor og min søster, siden de bor nær meg og jeg ønsker meg støtte. Min bror bor langt unna og vi har et dårlig forhold, sist vi snakket sammen var for to år siden. Min mor har imidlertid han som sin favoritt og mener at jeg også må orientere ham, ellers er det utestenging og slemt. Nå angrer jeg på at jeg har fortalt om sykdommen i det hele tatt, og føler meg sviktet og alene. Jeg har ikke lyst til å fortelle min bror om mine personlige problemer, men om jeg ikke gjør det vil ikke min mor snakke med meg mer. Bør jeg fortelle ham? Jeg rives mellom å ønske å være «snill» og please mamma og å bli sint fordi jeg må da selv få velge hvem jeg vil snakke med dette om, det er tross en veldig vanskelig situasjon for meg. Jeg er over 30 år, bare så det er sagt… Anonymkode: 4ea55...def
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #2 Skrevet 18. februar 2022 Forklar henne at det er personlig for deg, og du ikke er klar for å dele det. Ha samtidig forståelse for at det kan være hun vil han skal vite det slik at hun selv har noen å snakke med om det, det er ikke lett å se noen rundt seg være alvorlig syk heller. Anonymkode: e7de6...1c8 12
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #3 Skrevet 18. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Forklar henne at det er personlig for deg, og du ikke er klar for å dele det. Ha samtidig forståelse for at det kan være hun vil han skal vite det slik at hun selv har noen å snakke med om det, det er ikke lett å se noen rundt seg være alvorlig syk heller. Anonymkode: e7de6...1c8 Men hun kan snakke med søsteren min? Jeg sa at det var personlig, da sa hun at jeg var en mobber. Anonymkode: 4ea55...def 3
Pølsevann Skrevet 18. februar 2022 #4 Skrevet 18. februar 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Men hun kan snakke med søsteren min? Jeg sa at det var personlig, da sa hun at jeg var en mobber. Anonymkode: 4ea55...def Din helse, din beslutning hvem som skal vite noe. Moren din bør jo skjønne at det er veldig merkelig å ringe broren din som du ikke har snakka med på 2 år for å fortelle om eb utredning. Det hadde nok også han synes. Jeg hadde faktisk vært så hard mot moren min å sagt at dersom hun ikke respekterte dine grenser så ville jeg ikke delt noe mer med henne fremover. 10 4
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #5 Skrevet 18. februar 2022 Pølsevann skrev (3 minutter siden): Moren din bør jo skjønne at det er veldig merkelig å ringe broren din som du ikke har snakka med på 2 år for å fortelle om eb utredning. Jeg sa at hun ikke fikk lov å fortelle det videre til andre, heller ikke ham. Tror det var sårt, hun snakker veldig mye med han på telefonen og forteller han alt. Hun mener at innad i familien finnes ingen hemmeligheter - men jeg får ikke vite noe om ham, så det går visst bare en vei. Anonymkode: 4ea55...def 3
Nymerïa Skrevet 18. februar 2022 #6 Skrevet 18. februar 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg har ikke lyst til å fortelle min bror om mine personlige problemer, men om jeg ikke gjør det vil ikke min mor snakke med meg mer. Bør jeg fortelle ham? Nei, du bestemmer hva du gjør med dine helseopplysninger. Hvis moren din ikke vil snakke mer med deg på grunn av dette så er det hennes tap. Det er så mange rare familieforhold det skrives om på KG i dag, dette er ikke noe unntak. 6
Mezzosoprena Skrevet 18. februar 2022 #7 Skrevet 18. februar 2022 Du bestemmer selv hvem som skal vite, og hva du vil fortelle hvem rundt din egen helse. Din mor er fullstendig urimelig. SIER hun virkelig at hun ikke vil snakke med deg mer, hvis du ikke forteller det til broren din?? 7
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #8 Skrevet 18. februar 2022 NymeriaRhoynar skrev (13 minutter siden): Nei, du bestemmer hva du gjør med dine helseopplysninger. Hvis moren din ikke vil snakke mer med deg på grunn av dette så er det hennes tap. Det er så mange rare familieforhold det skrives om på KG i dag, dette er ikke noe unntak. Jeg forsøker å se for meg en virkelighet hvor jeg overkjører mitt barns tillit og ønske rundt private helseopplysninger for å gjøre meg selv interessant hos et menneske nevnte barn ikke har kontakt med. Jeg forstår det ikke 🤷🏼♀️ Anonymkode: 4533c...99a 8
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #9 Skrevet 18. februar 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg forsøker å se for meg en virkelighet hvor jeg overkjører mitt barns tillit og ønske rundt private helseopplysninger for å gjøre meg selv interessant hos et menneske nevnte barn ikke har kontakt med. Jeg forstår det ikke 🤷🏼♀️ Anonymkode: 4533c...99a Det viktigste for henne er at han er inkludert og oppdatert. Hun har alltid likt ham best. Anonymkode: 4ea55...def
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #10 Skrevet 18. februar 2022 Huff, en dobbel lei situasjon. Det er lov å være litt egoist også når sånt skjer. Et merkelig ultimatum fra din mor. Men kan hun få lov å fortelle ham hvis du ikke vil selv? Eller at du bare ringer (eller tekster?) ham og sier at dette blir en kort samtale som du bare tar fordi moren deres presser deg til det, at du ikke vil prate noe mer om det og du bare forteller og sier hade. Anonymkode: 76094...bcd
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #11 Skrevet 18. februar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Men kan hun få lov å fortelle ham hvis du ikke vil selv? Nei. Det jeg har sagt til henne og som jeg mener er at jeg kan fortelle ham det neste gang vi snakker sammen om det faller seg naturlig. Skulle han sende meg en sms eller ringe for å høre hvordan jeg har det, kan jeg fortelle, ellers ikke. Han har ikke ringt meg eller sendt en slik sms på femten år. Vi snakker kun i familieselskap, maks en gang i året. Nå er det litt over to år siden sist kontakt. Anonymkode: 4ea55...def 3
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #12 Skrevet 18. februar 2022 Teatrica skrev (31 minutter siden): SIER hun virkelig at hun ikke vil snakke med deg mer, hvis du ikke forteller det til broren din?? Ja, fordi da er jeg en mobber. Anonymkode: 4ea55...def
Kittykat Skrevet 18. februar 2022 #13 Skrevet 18. februar 2022 Det er din helse og du som bestemmer hvem som skal vite de forskjellige tingene rundt din helse. At din mor ikke vil snakke med deg hvis du ikke forteller dette til broren din, vitner om at hun rett og slett er barnslig og egoistisk. Hvis du ikke vil si noe til bror ennå, med bakgrunn av at dere ikke har et så godt forhold, så gjør du ikke det. Du er i din fulle rett til det. Og så får du bare la din mor være så sur som hun vil og ikke snakke med deg hvis det går så langt. Jeg håper du i allefall har støtte i din søster da. 3
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #14 Skrevet 18. februar 2022 Kittykat skrev (2 minutter siden): Jeg håper du i allefall har støtte i din søster da. Nei, hun sier bare at det sikkert ikke er noe og snakker om andre ting, selv om blodprøver og biopsi viser sykdom. Skjønner at det er krevende å høre om sykdom, så prøver å holde mest mulig for meg selv. Anonymkode: 4ea55...def
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #15 Skrevet 18. februar 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ja, fordi da er jeg en mobber. Anonymkode: 4ea55...def Dersom det ikke er mye her du utelater må jeg bare si; Dama må lese seg opp på hva mobbing er. Og utpressing 😡 Anonymkode: 4533c...99a
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #16 Skrevet 18. februar 2022 Er det verdt å få et dårlig forhold til moren din, bare fordi du er barnslig og ikke vil at broren din skal få vite noe? Kan ikke se at det er noen krise at moren din forteller det til broren din. Anonymkode: 898ed...ce8
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 18. februar 2022 #17 Skrevet 18. februar 2022 Nei, det er helt opp til deg hvem du ønsker å dele med.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #18 Skrevet 18. februar 2022 Om du utredes for alvorlig sykdom og din mor truer med å ikke snakke med deg mer for du ikke vil fortelle broren din det, blir jeg bekymret. Moren din høres ikke helt god ut. Anonymkode: e10e7...3d9 9
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #19 Skrevet 18. februar 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Er det verdt å få et dårlig forhold til moren din, bare fordi du er barnslig og ikke vil at broren din skal få vite noe? Kan ikke se at det er noen krise at moren din forteller det til broren din. Anonymkode: 898ed...ce8 Hva skal han med den informasjonen, tenker du? For det forstår ikke jeg. Anonymkode: 4ea55...def 4
Pølsevann Skrevet 18. februar 2022 #20 Skrevet 18. februar 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Ja, fordi da er jeg en mobber. Anonymkode: 4ea55...def Er det noen som er mobber i denne situasjonen er det din mor. Vis henne denne tråden du ;) 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå