AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #1 Del Skrevet 18. februar 2022 Hei! Hva var deres bryllupsbudsjett og klarte dere å holde det? Noen gode tips til hvor du kan spare inn penger i bryllup? Mitt budsjett ser slik ut foreløpig: Lokale/ mat: 45 000 Alkohol: 20 000 Fotograf: 20 000 Blomster: 5000 Pynt: 5000 Bartender: 2000 Brudekjole: 10 000 Dress: 10 000 Kjoler til forlovere/ brudepike: 5000 Frisør: 4000 Ringer: 8000 Kake: 5000 Gjerne kom med konkrete eksempel på ditt budsjett til bryllup 🙂 Anonymkode: 3d67a...149 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #2 Del Skrevet 18. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hei! Hva var deres bryllupsbudsjett og klarte dere å holde det? Noen gode tips til hvor du kan spare inn penger i bryllup? Mitt budsjett ser slik ut foreløpig: Lokale/ mat: 45 000 Alkohol: 20 000 Fotograf: 20 000 Blomster: 5000 Pynt: 5000 Bartender: 2000 Brudekjole: 10 000 Dress: 10 000 Kjoler til forlovere/ brudepike: 5000 Frisør: 4000 Ringer: 8000 Kake: 5000 Gjerne kom med konkrete eksempel på ditt budsjett til bryllup 🙂 Anonymkode: 3d67a...149 Har dere råd til å bruke rundt 150.000(!!!) på et bryllup, tror jeg ikke det er noe poeng å spare på så veldig mye. Anonymkode: 8e230...080 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #3 Del Skrevet 18. februar 2022 Ser jo raust og fint ut dette, store summer på punkter som gir slingrinsmonn. Tillegg hos oss ble rengjøring av lokalet og gaver til de som hjalp oss med servering/ mat men du kan vel inkludere det i mat/ lokaler. Skal dere ha underholdning? Typ DJ, band el. Anonymkode: d4d32...a1b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #4 Del Skrevet 18. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har dere råd til å bruke rundt 150.000(!!!) på et bryllup, tror jeg ikke det er noe poeng å spare på så veldig mye. Anonymkode: 8e230...080 Vi har virkelig ikke veldig god råd, vi har helt vanlige jobber og tjener kanskje rundt 900 000 i året til sammen 🙂 vi har huslån og billån og barn. Jeg skulle gjerne brukt mindre penger på bryllup, men ser ikke helt hvor jeg kan spare (det blir rundt 60 gjester). Jeg ønsker derfor tips til hvordan bryllupet kan komme på mindre enn 150 000 kr. Anonymkode: 3d67a...149 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #5 Del Skrevet 18. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ser jo raust og fint ut dette, store summer på punkter som gir slingrinsmonn. Tillegg hos oss ble rengjøring av lokalet og gaver til de som hjalp oss med servering/ mat men du kan vel inkludere det i mat/ lokaler. Skal dere ha underholdning? Typ DJ, band el. Anonymkode: d4d32...a1b Lokalet vi skal leie har kuvertpris, som inkluderer både servitører og rengjøring. Det er derfor ingen vi kjenner som serverer. Vi tenkte å bare ha musikk fra Spotify og spørre en venn om han kan være toastmaster 🙂 Anonymkode: 3d67a...149 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #6 Del Skrevet 18. februar 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Vi har virkelig ikke veldig god råd, vi har helt vanlige jobber og tjener kanskje rundt 900 000 i året til sammen 🙂 vi har huslån og billån og barn. Jeg skulle gjerne brukt mindre penger på bryllup, men ser ikke helt hvor jeg kan spare (det blir rundt 60 gjester). Jeg ønsker derfor tips til hvordan bryllupet kan komme på mindre enn 150 000 kr. Anonymkode: 3d67a...149 Det er jo noen ting du kan kutte ned på her og allikevel få en flott fest, feks kjoler, dress, fotograf og ringer Men ellers tror jeg vi er ganske likt. Vi tenker rundt 100 000kr totalt. Mat, drikke og lokale er de store utgiftene uansett. Vi har ikke helt oversikt over alle utgifter ennå fordi vi vet ikke hvor mange som kan komme og ikke alt er ferdig bestilt før vi vet det, men foreløpig cirkabeløp ved rundt 80 gjester er Leie av lokale og partytelt hele helga: 18000kr Mat: 37000kr (kokk kommer og lager mat på grill) Servitører: ikke fått pris på dette fra cateringen ennå, men vi tror rundt 10000kr? Alkohol: Vi kjøper inn dette selv, tenker det sikkert blir 80 flasker vin og 10 brett øl kanskje? 20000kr høres jo kanskje riktig ut da 🤷 Nå går det jo an å handle litt i Sverige igjen, og om man handler på Vinmonopolet kan man som regel returnere det som ikke åpnes. Vi skal kun ha vin og øl, og noe likør til kaffen bare, orker ikke fyllefest. Kjøper også inn noe god eplemost og noe annet alkoholfritt. Kake: 2500kr (bestiller bryllupskake fra bakehuset, og så settes de bakeglade i familien i arbeid for flere kaker) Blomster: 2000kr kanskje? (skal bare ha en sånn fin bukett/oppsats, og ellers kjøpe diverse 3 for 2 buketter på mester grønn å pynte med). Pynt: 1000kr (har funnet mye brukt på finn + litt kreativ bruk av billige materialer) Vi skulle egentlig giftet oss for to år siden, så ringer har vi kjøpt for lenge siden, tror de kostet rundt 5000kr for begge, kjøpte når det var tilbud i gullsmeden (det er vel det rundt nå). Brudekjole kjøpte jeg brukt for 2000kr. Har ikke bestilt frisør ennå, men tenker å kun bestille oppsett av hår da jeg ikke orker å bli sminket og dullet på av andre 😆 Skal ikke kjøpe kjole til forlover og mannen bruker finstasen han har fra før. Hvis man har bunad, bruk den! Vi har fotograf i familien som ordner bilder, så slipper tenke på det. Anonymkode: de302...292 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #7 Del Skrevet 19. februar 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det er jo noen ting du kan kutte ned på her og allikevel få en flott fest, feks kjoler, dress, fotograf og ringer Men ellers tror jeg vi er ganske likt. Vi tenker rundt 100 000kr totalt. Mat, drikke og lokale er de store utgiftene uansett. Vi har ikke helt oversikt over alle utgifter ennå fordi vi vet ikke hvor mange som kan komme og ikke alt er ferdig bestilt før vi vet det, men foreløpig cirkabeløp ved rundt 80 gjester er Leie av lokale og partytelt hele helga: 18000kr Mat: 37000kr (kokk kommer og lager mat på grill) Servitører: ikke fått pris på dette fra cateringen ennå, men vi tror rundt 10000kr? Alkohol: Vi kjøper inn dette selv, tenker det sikkert blir 80 flasker vin og 10 brett øl kanskje? 20000kr høres jo kanskje riktig ut da 🤷 Nå går det jo an å handle litt i Sverige igjen, og om man handler på Vinmonopolet kan man som regel returnere det som ikke åpnes. Vi skal kun ha vin og øl, og noe likør til kaffen bare, orker ikke fyllefest. Kjøper også inn noe god eplemost og noe annet alkoholfritt. Kake: 2500kr (bestiller bryllupskake fra bakehuset, og så settes de bakeglade i familien i arbeid for flere kaker) Blomster: 2000kr kanskje? (skal bare ha en sånn fin bukett/oppsats, og ellers kjøpe diverse 3 for 2 buketter på mester grønn å pynte med). Pynt: 1000kr (har funnet mye brukt på finn + litt kreativ bruk av billige materialer) Vi skulle egentlig giftet oss for to år siden, så ringer har vi kjøpt for lenge siden, tror de kostet rundt 5000kr for begge, kjøpte når det var tilbud i gullsmeden (det er vel det rundt nå). Brudekjole kjøpte jeg brukt for 2000kr. Har ikke bestilt frisør ennå, men tenker å kun bestille oppsett av hår da jeg ikke orker å bli sminket og dullet på av andre 😆 Skal ikke kjøpe kjole til forlover og mannen bruker finstasen han har fra før. Hvis man har bunad, bruk den! Vi har fotograf i familien som ordner bilder, så slipper tenke på det. Anonymkode: de302...292 Tusen takk for grundig svar, setter stor pris på det 💛 Her var det flere gode tips! Det jeg definitivt skal ta til meg er å kjøpe blomster på tilbud 3 for 2 og lage buketter selv, samt å lete etter pynt på Finn! Vi bor dessverre på Vestlandet, så tror ikke vi tjener så mye på å handle drikke i Sverige hvis vi må ta hele kjøreturen og sove på hotell osv.. TS Anonymkode: 3d67a...149 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #8 Del Skrevet 19. februar 2022 14 hours ago, AnonymBruker said: Vi har virkelig ikke veldig god råd, vi har helt vanlige jobber og tjener kanskje rundt 900 000 i året til sammen 🙂 vi har huslån og billån og barn. Jeg skulle gjerne brukt mindre penger på bryllup, men ser ikke helt hvor jeg kan spare (det blir rundt 60 gjester). Jeg ønsker derfor tips til hvordan bryllupet kan komme på mindre enn 150 000 kr. Anonymkode: 3d67a...149 Hvis dere ikke har råd til bryllup med 60 gjester, er det faktisk et helt reelt og godt alternativ å gifte seg i en kjole og dress man har fra før og invitere de nærmeste på enkel servering. Hvis dere absolutt må ha 60 gjester, kan du fremdeles slette det meste etter de første to punktene dine. Pynt med markblomster i vaser dere har fra før, bartender trengs ikke, bruk kjole og dress dere har fra før eller kjøp brukt, samme for brudepiker, bak kake selv, fiks håret selv, ringene blir så dyre eller billige dere vil. Anonymkode: f8b19...5f4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 19. februar 2022 #9 Del Skrevet 19. februar 2022 (endret) Jeg skal koke i bryllup nå til sommeren og budsjettet vårt er lite og menyen er tilpasset økonomien. Blir bra mat og drikke allikevel. Bruden skal ikke ha noe kostbar kjole på da, og brudgommen bruker en dress han har fra før av. Endret 19. februar 2022 av O.G. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #10 Del Skrevet 19. februar 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvis dere ikke har råd til bryllup med 60 gjester, er det faktisk et helt reelt og godt alternativ å gifte seg i en kjole og dress man har fra før og invitere de nærmeste på enkel servering. Hvis dere absolutt må ha 60 gjester, kan du fremdeles slette det meste etter de første to punktene dine. Pynt med markblomster i vaser dere har fra før, bartender trengs ikke, bruk kjole og dress dere har fra før eller kjøp brukt, samme for brudepiker, bak kake selv, fiks håret selv, ringene blir så dyre eller billige dere vil. Anonymkode: f8b19...5f4 Tusen takk for tips 😊 Er ikke et alternativ å kutte ned på gjestelisten, men ellers mange gode tips her! Har vel råd til bryllup til den prisen, men alltid kjekt å kutte ned om man klarer, og å ha mer penger til andre ting (for eksempel renovering). Anonymkode: 3d67a...149 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå