AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #1 Skrevet 18. februar 2022 Som overskriften sier: jeg skal reise på hyttetur.. men har ikke pakt fødebagen ... burde jeg det? Tar m helsekort .. merker man at fødselen nærmer seg eller er det slik at man bare plutselig får rier/ vannet går.. Anonymkode: a6b48...04b
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #2 Skrevet 18. februar 2022 Jeg hadde reist uten fødebag. Anonymkode: 5a65c...80d 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #3 Skrevet 18. februar 2022 Skader det å ta med? Anonymkode: 7b5b7...fb1 5 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #4 Skrevet 18. februar 2022 Jeg spør også, skader det å ta den med. Altså det er sjeldnere at det er som på film, at vannet går, og babyen er ute på 3 trykk. Men det er noen det går fort for, og da er det jo greit å ha den med. Anonymkode: 5ba9f...3f8 3
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #5 Skrevet 18. februar 2022 Gud hjelpes om du reiser uten, hvordan i alle dager skal du da klare å føde? 😱 Her går jeg med fødebagen på ryggen til enhver tid, har også en trillekoffert med, for listen min er sååå lang. ❤️ Anonymkode: 7e19f...4e3 4 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #6 Skrevet 18. februar 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Som overskriften sier: jeg skal reise på hyttetur.. men har ikke pakt fødebagen ... burde jeg det? Tar m helsekort .. merker man at fødselen nærmer seg eller er det slik at man bare plutselig får rier/ vannet går.. Anonymkode: a6b48...04b Begge deler. Fødselen kan komme snikende og gradvis, men også plutselig med vannavgang eller sterke rier. Hadde ikke dratt på hyttetur i uke 36 med mindre det lå nært sykehuset. Anonymkode: 7f44f...040 4
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #7 Skrevet 18. februar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Begge deler. Fødselen kan komme snikende og gradvis, men også plutselig med vannavgang eller sterke rier. Hadde ikke dratt på hyttetur i uke 36 med mindre det lå nært sykehuset. Anonymkode: 7f44f...040 Er 2 timer m bil... en time mer enn hva jeg må reise om jeg er hjemme+ at hvis jeg drar så har jeg «privatsjåfør» .. hvis jeg blir hjemme så må jeg bestille taxi, da kjæresten min må dra.. utfordring m å pakke nå er at jeg er litt tiltaksløs etter 8 timer på jobb, middag og hundelufting..ikke alle klærne er vasket ( glemte helt ut dette i går) og jeg har ikke bestemt meg for hvilke babyklær som blir med... Anonymkode: a6b48...04b
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #8 Skrevet 18. februar 2022 Ta den med for sikkerhets skyld! Du trenger kun litt klær til baby+ bilstol. Toalettsaker og klær til deg selv har du vel med uansett på hytta?! ☺️ Anonymkode: 32ac8...34c 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #9 Skrevet 18. februar 2022 Det går helt fint å reise uten. Kos deg på tur! Anonymkode: 579cd...650
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #10 Skrevet 18. februar 2022 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Som overskriften sier: jeg skal reise på hyttetur.. men har ikke pakt fødebagen ... burde jeg det? Tar m helsekort .. merker man at fødselen nærmer seg eller er det slik at man bare plutselig får rier/ vannet går.. Anonymkode: a6b48...04b Har du med helsekort og klær til deg selv har du jo med på turen så er alt du trenger på sykehuset om du trenger det Anonymkode: eb8f0...79b 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #11 Skrevet 18. februar 2022 Her starta fødsel da jeg var på jobb. Ble sendt i ambulanse til sykehuset 1,5 time unna. Hadde ikke med noen fødebag, og det var vel det minste problemet. Samboer ordna det jeg trengte når ungen var komt. Anonymkode: 9ab14...dea 3
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #12 Skrevet 18. februar 2022 Tenker du trenger jo ikke pakke fødebagen nå, men du kan jo ta med noen av de viktigste tingene i en pose i den bagen du uannsett pakker for hytteturen? Feks et par babyklesplagg osv Putt eventuelt også oppi en ekstra joggebukse og litt ekstra undertøy. Toalettsaker osv har du jo allerede med Anonymkode: 2ca1b...3d8 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #13 Skrevet 18. februar 2022 Det er vel også ganske uvanlig å føde i uke 36, iallfall om du er førstegangs og det ikke er noe spesielt med svangerskapet (risiko av noe slag) Anonymkode: 2ca1b...3d8
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #14 Skrevet 18. februar 2022 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Som overskriften sier: jeg skal reise på hyttetur.. men har ikke pakt fødebagen ... burde jeg det? Tar m helsekort .. merker man at fødselen nærmer seg eller er det slik at man bare plutselig får rier/ vannet går.. Anonymkode: a6b48...04b Jeg ville absolutt tatt med fødebag en du skal opp på fjellet og nå er det allerede pangstart på vinterferien og du kan føde i trafikken på fjellet på hytta Ta med deg det du vil takke deg selv. Og spesielt heøsekortene. Det er bedre og være føre var som dem sier. Kanskje er det noen antrekk du vil ha på babyen det første døgnet. Ting du vil ha med for og skape minner. Er den ikke med så vil du angre ekstremt. Anonymkode: 549c0...0fd 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #15 Skrevet 18. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er vel også ganske uvanlig å føde i uke 36, iallfall om du er førstegangs og det ikke er noe spesielt med svangerskapet (risiko av noe slag) Anonymkode: 2ca1b...3d8 Man skal aldri si aldri. Noen føder før det å. Man kan aldri vite så. Hu bør heller ha den med for sikkerhets skyld. Anonymkode: 549c0...0fd 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #16 Skrevet 18. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg ville absolutt tatt med fødebag en du skal opp på fjellet og nå er det allerede pangstart på vinterferien og du kan føde i trafikken på fjellet på hytta Ta med deg det du vil takke deg selv. Og spesielt heøsekortene. Det er bedre og være føre var som dem sier. Kanskje er det noen antrekk du vil ha på babyen det første døgnet. Ting du vil ha med for og skape minner. Er den ikke med så vil du angre ekstremt. Anonymkode: 549c0...0fd Husk at det kan oppstå noe som fremkaller fødselen. Babyen kan plutselig få en komplikasjon en blødning snora som setter seg fast. Setefødsel. Er ikke for og skremme deg men det r for at du skal være føre var. Og Heller har den med hvis det skulle skje. Du er bare tre uker. Unna. Men alt i alt. Nyt tiden. Spis og drikk og sooooo for guds skyld. Det vil du savne så inderlig når. Du. Har fått barn. Nyt nyt nyyyyt søvn. Det er dt beste syntes jeg ❤️ Anonymkode: 549c0...0fd
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #17 Skrevet 18. februar 2022 Jeg fødte i uke 36. Følte meg brått veldig uvel mens jeg var på besøk hos en venninne, tok bussen til sykehuset for sjekk og fikk beskjed om at jeg hadde 5 cm åpning, mannen kom til sykehuset rett fra jobb og rakk ikke innom hjem. Baby født 2t senere. Savnet ikke fødebaggen et sekund og tror ikke vi tenkte på den en gang før dagen etter. Men for oss var det enkelt for mannen å kjøre hjem 10 min og hente den. Hadde vi bodd langt unna sykehus ville det jo vært praktisk å ha noen skift og sånn. Men alt vi trengte der og da, fra tannbørste til sykehusskjorte fikk vi jo. Anonymkode: 0ac1f...06f 5
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #18 Skrevet 18. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er vel også ganske uvanlig å føde i uke 36, iallfall om du er førstegangs og det ikke er noe spesielt med svangerskapet (risiko av noe slag) Anonymkode: 2ca1b...3d8 Takk:) var det jeg lurte på... Anonymkode: a6b48...04b
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #19 Skrevet 18. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg fødte i uke 36. Følte meg brått veldig uvel mens jeg var på besøk hos en venninne, tok bussen til sykehuset for sjekk og fikk beskjed om at jeg hadde 5 cm åpning, mannen kom til sykehuset rett fra jobb og rakk ikke innom hjem. Baby født 2t senere. Savnet ikke fødebaggen et sekund og tror ikke vi tenkte på den en gang før dagen etter. Men for oss var det enkelt for mannen å kjøre hjem 10 min og hente den. Hadde vi bodd langt unna sykehus ville det jo vært praktisk å ha noen skift og sånn. Men alt vi trengte der og da, fra tannbørste til sykehusskjorte fikk vi jo. Anonymkode: 0ac1f...06f Så greit å vite Anonymkode: a6b48...04b
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #20 Skrevet 18. februar 2022 Jeg var på hyttetur i uke 36 med første. Hadde kun med helsekortet, falt meg ikke inn å ta med fødebagen. Hadde ikke begynt å vaske klær eller noen ting. Anonymkode: f9a1a...b66
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå