Gå til innhold

Har du noen tips for å bli brunere om sommeren uten å være ufornuftig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså jeg bruker solkrem og begrenser tiden i solen. Men hva kan jeg gjøre for å bli brunere av vanlig sol uten at det gir rynker og kreft? 

Anonymkode: a691e...968

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, det er dessverre ikke så mye annet å gjøre enn de vanlige rådene. Høy solfaktor (over 30), ikke for lenge, unngå sola midt på dagen og tidlig ettermiddag, og ikke sol deg eller bli solbrent. Jeg fikk kreft i 30-årene fordi jeg hadde solt meg så mye. 

Anonymkode: 2df62...282

Skrevet

Og selvbruning da såklart 😊

Anonymkode: 2df62...282

• Liker 1
Skrevet

Det går ikke. Man kan ta disse høydose betakaroten, men det og har kreftrisiko (så høy at man avsluttet forskningsforsøk på menn). 

Anonymkode: c0a93...bc0

Skrevet

Selvbruning. Sophie Elsie, St.Tropez, Bondi Sands, Ida Warg og Sienna X sine tørker fort inn så du føler deg ikke klissete på huden etterpå. 

Skrevet

Selvbruning lukter forferdelig. Til å med sophie elises glød. Det smitter av på laken og føler meg skitten. Pluss all selvbruning ser for oransje ut det er ikke vanskelig å se om folk har selvbruning eller ekte farge. Foretrekker solarium.

Anonymkode: 980a8...e61

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Er det selvbruning?

Anonymkode: e9110...cd3

Sjekket du ut linken?

Du får svaret der, nemlig.

• Liker 1
Skrevet

Det mest fornuftige er å avstå fullstendig fra soling. Å sole seg brun = ødelegge huden sin. Brun hud = ødelagt hud som desperat prøver å redde seg selv. I vesten har vi fått inn med morsmelka at "brun hud er sunn hud", det stemmer selvsagt ikke. Det er en grunn til at de i eksempelvis Sør-Korea skyr solen som pesten. Sør-Korea er ledende i verden når det kommer til hudpleie og skjønnhet, fokus på ungdommelighet og så videre. De har skjønt for lenge siden at solen er noe av det verste du kan utsette huden din for. Det har ikke vi her i vesten skjønt enda (noen har heldigvis det). Og nei, du får ikke D-vitamin mangel av å ikke grille deg i sola om sommeren. Det er nok være ubeskyttet ute i stolen i 15-20 minutter, som oftest bare èn gang i uka. Da er behovet dekket i lang tid. Selv om du smører deg fra topp til tå med solkrem så vil uansett huden klare å produsere D-vitamin. 

Om du virkelig vil ha den brune looken; gå for selvbruning. Om du liker å være brun og syns det er pent; sol deg brun. Men husk hva det gjør mot huden din. 

Anonymkode: 9ab93...a0f

• Nyttig 1
Skrevet

Melanotan ☺️ 
Trenger ikke bruke mer enn et par doser, flere bruker på krukkevis men det er ikke nødvendig.

En kan ta to-tre sprøyter og ha god effekt.

Dette er lovlig i flere land, det meste av helsetilskudd i Norge er helt unødvendig med mindre en har mangler

Anonymkode: a54fa...0fd

Skrevet

Jeg blir lett brun, selv med solfaktor 30, såper går det i selvbruning. Da slipper jeg å svette i solen.

Anonymkode: 1167a...ba3

• 2 uker senere...
Skrevet

Ryddet for avsporing.
- Rhodiola, mod.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...