AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #1 Skrevet 18. februar 2022 Jeg mistet passet, iallfall så trodde jeg hadde den hjemme, men så finner jeg ikke den. Jeg klarer ikke å huske hva jeg brukte den til sist, og jeg har hatt den på samme plass hele tiden. Dessverre ble forrige pass jeg hadde for vel 9 år siden frastjålet. Men står jo ikke at den ble frastjålet, men mistet i hjemmet, det stemmer ikke. Nå fikk jeg varslel med konsekvens om ytterligere tap av pass. Da sier dem at jeg vil komme situasjon at jeg ikke får neste gang nytt pass. Hvordan skal jeg forholde meg til sånn trussel? kan ikke politi være medgjørlig og ikke at man setter hele tiden noen opp i et hjørne. Anonymkode: 22dc5...bc3
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #2 Skrevet 18. februar 2022 Det er helt normal rutine.Nettopp for å sørge for at noen ikke misbruker passtjenesten. Også for at folk skal bli flinkere på å ikke miste ting. Det er en konsekvens. Helt innafor syns. Jeg har selv rotet bort to pass og fått den beskjeden. Helt innafor. Anonymkode: 589d8...227 12 2
C8H10N4O2 Skrevet 18. februar 2022 #3 Skrevet 18. februar 2022 Pass er et verdidokument som du må ta vare på og ha kontroll på hvor du har. Helt innafor med advarsel tenker jeg i alle fall. 11
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #4 Skrevet 18. februar 2022 Hvordan forholde seg til det? Passe på tingene dine bedre, ha fast plass til passet... Anonymkode: 72a6d...bed 6
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #5 Skrevet 18. februar 2022 Mange selger passet sitt til menneskesmuglere. Det finnes eksempler på folk som har tjent hundretusenvis av kroner på å selge passet sitt og så få nytt ved å melde det tapt. Disse passene er brukt til å smugle flyktninger og terrorister. Så det sier seg selv at det å miste pass er alvorlig. Det er like alvorlig som terrorfinansiering. Alle sier at de "har mistet" passet. Politiets jobb er å skille mellom de som snakker sant og de som lyver. Det er ingen enkel jobb. Men på grunn av alvorligheten støtter jeg fullt ut at enkelte blir nektet nytt pass for alltid. Anonymkode: fdde1...2fa 7 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #6 Skrevet 18. februar 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg mistet passet, iallfall så trodde jeg hadde den hjemme, men så finner jeg ikke den. Jeg klarer ikke å huske hva jeg brukte den til sist, og jeg har hatt den på samme plass hele tiden. Dessverre ble forrige pass jeg hadde for vel 9 år siden frastjålet. Men står jo ikke at den ble frastjålet, men mistet i hjemmet, det stemmer ikke. Nå fikk jeg varslel med konsekvens om ytterligere tap av pass. Da sier dem at jeg vil komme situasjon at jeg ikke får neste gang nytt pass. Hvordan skal jeg forholde meg til sånn trussel? kan ikke politi være medgjørlig og ikke at man setter hele tiden noen opp i et hjørne. Anonymkode: 22dc5...bc3 Forholde deg? Du sørger for å passer bedre på passet ditt. Regelen har vært slik lenge, driver du å mister/melder stjålet pass mange ganger nok så er det finito. Det er du selv som har satt deg oppi dette hjørnet, så her har politiet rett. Anonymkode: 674db...7de 8
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #7 Skrevet 18. februar 2022 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Hvordan forholde seg til det? Passe på tingene dine bedre, ha fast plass til passet... Anonymkode: 72a6d...bed kan du slutte med sånne upassende sitater. Du finner sikkert andre å angripe og spy ut drit. Anonymkode: 22dc5...bc3
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #8 Skrevet 18. februar 2022 Pass kan være nyttige for kriminelle bander. Å være surrehue og rote bort pass kan bidra til å hjelpe mørke krefter, og bidra til at du selv blir uskyldig mistenkt for noe, så det er bare rett og rimelig at det skal koste litt å rote bort. Anonymkode: 459c2...70c 5
Brunhilde Skrevet 18. februar 2022 #9 Skrevet 18. februar 2022 Tja, du er tydeligvis et rothue og det straffer seg. Ta bedre vare på tingene dine, du, så slipper du situasjoner som denne. Det politiet kommer med er forresten ikke en trussel, det er en advarsel om konsekvens. 9
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #10 Skrevet 18. februar 2022 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): kan du slutte med sånne upassende sitater. Du finner sikkert andre å angripe og spy ut drit. Anonymkode: 22dc5...bc3 Hvorfor så hissig? Dette må jo være det beste rådet du kan få? Greier ikke å se at det ligger noe angrep i dette tilsvaret. Anonymkode: dfa7f...d8d 3
nomore82 Skrevet 18. februar 2022 #11 Skrevet 18. februar 2022 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): kan du slutte med sånne upassende sitater. Du finner sikkert andre å angripe og spy ut drit. Anonymkode: 22dc5...bc3 Nå må du gi deg. Det er ingen annen måte å «forholde» seg til dette enn at du må passe bedre på. Pass er et verdidokument. Et viktig verdidokument til og med. Og nå har du mistet to på rad. Ikke rart politiet blir mistenkelige. 5
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #12 Skrevet 19. februar 2022 nomore82 skrev (12 timer siden): Nå må du gi deg. Det er ingen annen måte å «forholde» seg til dette enn at du må passe bedre på. Pass er et verdidokument. Et viktig verdidokument til og med. Og nå har du mistet to på rad. Ikke rart politiet blir mistenkelige. Politiet blir ikke mistenkelige. De blir mistenksomme. De mener ts er mistenkelig som har mistet flere pass. Forbløffende hvor mange som tar feil av det ordet her på kg. Anonymkode: 7d512...ca1 2 1
nomore82 Skrevet 19. februar 2022 #13 Skrevet 19. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Politiet blir ikke mistenkelige. De blir mistenksomme. De mener ts er mistenkelig som har mistet flere pass. Forbløffende hvor mange som tar feil av det ordet her på kg. Anonymkode: 7d512...ca1 Takk for korrigeringen!
Spell Skrevet 19. februar 2022 #14 Skrevet 19. februar 2022 Om du hadde det hjemme, så ligger det nok et lurt sted. Trenger du passet ditt akkurat nå? Eller kan du vente til du får lett litt til? Om ikke så får du bare en advarsel nå, ja. Det blir surt om du faktisk mister passet ditt igjen i nærmeste fremtid, da blir det større sanksjoner, men dette er for å forhindre misbruk som det er nevnt over her i tråden. Skulle det likevel skje at du mister det igjen innenfor en viss tidsperiode, så er det ikke umulig å få nytt pass igjen, men det er vanskeligere. Nå er jo ventetiden på å få time på passkontoret nok straff i seg selv 😆
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #15 Skrevet 19. februar 2022 Spell skrev (8 minutter siden): Om du hadde det hjemme, så ligger det nok et lurt sted. Trenger du passet ditt akkurat nå? Eller kan du vente til du får lett litt til? Om ikke så får du bare en advarsel nå, ja. Det blir surt om du faktisk mister passet ditt igjen i nærmeste fremtid, da blir det større sanksjoner, men dette er for å forhindre misbruk som det er nevnt over her i tråden. Skulle det likevel skje at du mister det igjen innenfor en viss tidsperiode, så er det ikke umulig å få nytt pass igjen, men det er vanskeligere. Nå er jo ventetiden på å få time på passkontoret nok straff i seg selv 😆 men kan jeg endre forklaringen på den første hendelsen, ser det står feil, og jeg kan ikke gjøre noe når det blir stjålet. Jeg har leitet der jeg kan leite. Men jeg orker ikke kulturen i kvinneguiden mer, den er jo ufyselig, skulle tro alle østlendinger er samlet på en plass. Anonymkode: 22dc5...bc3
nomore82 Skrevet 19. februar 2022 #16 Skrevet 19. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): men kan jeg endre forklaringen på den første hendelsen, ser det står feil, og jeg kan ikke gjøre noe når det blir stjålet. Jeg har leitet der jeg kan leite. Men jeg orker ikke kulturen i kvinneguiden mer, den er jo ufyselig, skulle tro alle østlendinger er samlet på en plass. Anonymkode: 22dc5...bc3 Synes du har en svært spesiell og forutinntatt holdning her til andre brukere. 2 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #17 Skrevet 19. februar 2022 Hvorfor står det at det første passet ble mistet i hjemmet, når det egentlig ble stjålet? Anonymkode: 42349...2a7
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #18 Skrevet 19. februar 2022 skulle hente erfaring fra andre mennesker, men møtte psykisk ustabile mennesker her. Jeg trer av fra forumtråden. Anonymkode: 22dc5...bc3
nomore82 Skrevet 19. februar 2022 #19 Skrevet 19. februar 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): skulle hente erfaring fra andre mennesker, men møtte psykisk ustabile mennesker her. Jeg trer av fra forumtråden. Anonymkode: 22dc5...bc3 Selvinnsikt? Måten du kritiserer andre og blir krenket åpner ikke akkurat for en god diskusjon. 2
Spell Skrevet 19. februar 2022 #20 Skrevet 19. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): men kan jeg endre forklaringen på den første hendelsen, ser det står feil, og jeg kan ikke gjøre noe når det blir stjålet. Jeg har leitet der jeg kan leite. Men jeg orker ikke kulturen i kvinneguiden mer, den er jo ufyselig, skulle tro alle østlendinger er samlet på en plass. Anonymkode: 22dc5...bc3 Enig i at det er utrolig mange unødvendige kommentarer her på KG. Man må rett og slett lære seg å filtrere det ut. Mange er veldig glad i å informere andre, men gjør det på en lite hensiktsfull måte... Om du klager på at politiet kommer med en "trussel" mot deg, så gir du f.eks. inntrykk av at du retter sinnet mot feil sted, og da blir det ofte mye "drittslenging". Ang om du kan endre forklaringen: meldte du det ikke stjålet? Dersom det ble stjålet, så er det mulig politiet bruker mer ressurser på å passe på at dette ikke blir misbrukt. Nå 9 år senere så har dette passet sikkert uansett gått ut, så det har ingen hensikt. Tror reglene om nytt pass er de samme uansett om passer ditt blir stjålet eller mistet, for ja, man har selv ansvar for å passe på passet sitt. Selvfølgelig veldig kjipt at det var innbrudd hos deg og at det ble stjålet da, men dette er vel noe som ytterst sjeldent skjer enda en gang. Nå får du sikkert bestilt nytt pass helt uten problemer, og det står at tidsrommet for mistet pass og advarsel er to pass innenfor ti år. Dvs det vil snart være ti år siden første gang du mistet passet, og da vil igjen bare få en advarsel om du skulle miste det igjen. Skjønner at det ikke er morsomt å få brev fra politiet. Hadde blitt litt nervøs selv om jeg ikke hadde vært klar over denne regelen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå