AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #1 Del Skrevet 18. februar 2022 Jeg er innlagt på psykiatrisk på andre uken nå og reagerer litt på det at det er så sjeldent samtale med behandler her. Jeg har hatt en samtale med lis-lege og en samtale med psykiater på kanskje 10 minutter hver. Føler ikke at jeg har fått noe ut av de samtalene egentlig. Har forsøkt ta det opp med personalet, men virker ikke som at de kan gjøre noe med det? Noen som har noen gode råd? Har jeg bare for høye forventninger? Anonymkode: 86a66...410 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #2 Del Skrevet 18. februar 2022 Er vel litt misvisende overskrift, men fikk ikke til å endre den. Anonymkode: 86a66...410 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #3 Del Skrevet 18. februar 2022 Ønsker man faste og regelmessige samtaler med behandler har jeg opplevd at det er bedre å få poliklinisk. Jeg var innlagt i 6 mnd for noen år siden, og det var preget av uregelmessige samtaler og innhold av samtalene der. Varierer nok, men min opplevelse er hvertfall slik. Anonymkode: c51d0...b43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru2020 Skrevet 18. februar 2022 #4 Del Skrevet 18. februar 2022 Jeg var innlagt på sykehuset i tre måneder første gang jeg var innlagt og hadde to samtaler med behandler. Så var jeg innlagt på en annen avdeling og fikk samtale nesten hver dag. På DPS får jeg samtaler en gang i uken. Det varierer nok litt fra avdeling til avdeling og litt avhengig av hvilken behandler du har fått tildelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #5 Del Skrevet 18. februar 2022 Det er jo fordi en innleggelse skal i hovedregel ikke være BEHANDLING, men akutthjelp i en vanskelig tid. Vil du ha behandling så er det poliklinisk du må gå. Anonymkode: 88499...870 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #6 Del Skrevet 18. februar 2022 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Har forsøkt ta det opp med personalet, men virker ikke som at de kan gjøre noe med det? Noen som har noen gode råd? Har jeg bare for høye forventninger? Jeg hadde samme erfaring fra når mannen min var innlagt. Det virket bare som de skulle få han stabil og ut igjen. Ved hjelp av regelmessig søvn, få inntrykk, medisiner osv. Han hadde gått inn i en manisk fase da. Jeg vet ikke hva som feiler deg og hva de tenker behandlingen nå skal gå ut på? Det går jo kanskje an å spørre om det? Anonymkode: af73f...6c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #7 Del Skrevet 18. februar 2022 kanskje psykiateren har drøssevis med andre pasienter (pluss papir-arbeid, og så videre) som må tas hånd om? det finnes vel ikke akkurat noen "overflod" av psykologer / psykiatere i Norge... Anonymkode: f54bb...643 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple_Pixiedust Skrevet 18. februar 2022 #8 Del Skrevet 18. februar 2022 Kommer litt an på hvorfor man er der. De har gjerne ikke daglige samtaler med noen som er svært psykotisk. Jeg har ikke slik lidelse og får samtale hver dag når jeg er innlagt. 45-60 min. Har en veldig bra behandler da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #9 Del Skrevet 18. februar 2022 Sånn er det mange steder - det er helt standard. Det er dritkjipt, men du må bare justere forventningene dine. Anonymkode: d2329...018 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #10 Del Skrevet 18. februar 2022 Purple_Pixiedust skrev (51 minutter siden): Kommer litt an på hvorfor man er der. De har gjerne ikke daglige samtaler med noen som er svært psykotisk. Jeg har ikke slik lidelse og får samtale hver dag når jeg er innlagt. 45-60 min. Har en veldig bra behandler da. Hvorfor gjør de ikke daglig med psykotiske? Anonymkode: 88499...870 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple_Pixiedust Skrevet 18. februar 2022 #11 Del Skrevet 18. februar 2022 (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor gjør de ikke daglig med psykotiske? Anonymkode: 88499...870 Fordi der er mye av behandlingen i starten skjerming og medisinering. Da snakker jeg om de som er skikkelig psykotisk. Fins grader av det også. Nytter ikke så mye med samtaleterapi da. Endret 18. februar 2022 av Purple_Pixiedust Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #12 Del Skrevet 18. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvorfor gjør de ikke daglig med psykotiske? Anonymkode: 88499...870 Har du prøvd å snakke med en psykotisk person? Min partner fikk heller ingen behandling når han var innlagt. Kun noen få, korte samtaler. H*n var innlagt på grunn av psykose, og sånn jeg har forstått det består "behandlingen" når du er innlagt av skjerming, ro, lite inntrykk og normale rutiner. Anonymkode: 378b7...ae7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #13 Del Skrevet 18. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har du prøvd å snakke med en psykotisk person? Min partner fikk heller ingen behandling når han var innlagt. Kun noen få, korte samtaler. H*n var innlagt på grunn av psykose, og sånn jeg har forstått det består "behandlingen" når du er innlagt av skjerming, ro, lite inntrykk og normale rutiner. Anonymkode: 378b7...ae7 Jeg har aldri snakket med en psykotisk tidligere. Hvordan er det da om du prøver å snakke med de? Anonymkode: 88499...870 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå