Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg orker snart ikke mer av kollegaen min. I et nøtteskall:

Klager til meg/ kollegaer over ugunstig arbeidssituasjon, lønn, og andre forhold hun mener er krtikkverdige, men er ikke fagorganisert og gjør ikke noe konstruktivt for å forbedre situasjonen. Dette har hun klaget over i alle 4 årene vi har jobbet sammen. Jeg oppfordret henne til å bli organisert, men det ble for dyrt.

Klager over morgenmøtene, men sier ikke fra at det kolliderer med barnehagelogistikk osv. Hvem skal gjette at det blir vanskelig for henne?

Klager over å ikke få sertifisering, men spør heller ikke om å få det.

Klager konstant over at "alle andre" har ditt og datt, men går verken via fagforeningen eller lederen for å be om endring.

Det nye nå er hjemmekontor. Hun er positiv, men ønsker ikke faste dager. Dette har jeg jo sett på som en utfordring for lengst og gitt innspill til i fagforeningen. Hun klager, bare klager, og nyter godt av at andre bretter opp ermene og prøver å gjøre noe med situasjonen. 

Er det noe som er frustrerende kan jeg godt være med på en utblåsning, men deretter må man enten gjøre noe med det eller slutte å klage. 

En annen kollega er også sånn, klager over arbeidsplassen hele tiden, men søker ikke nye jobber heller etter 5 år med klaging.

Og ja, nå klager også jeg. Utblåsningen er her på KG. 

Hvordan hadde dere sagt fra om dette uten å lage dårlig stemning?

Anonymkode: ee616...7d8

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg orker snart ikke mer av kollegaen min. I et nøtteskall:

Klager til meg/ kollegaer over ugunstig arbeidssituasjon, lønn, og andre forhold hun mener er krtikkverdige, men er ikke fagorganisert og gjør ikke noe konstruktivt for å forbedre situasjonen. Dette har hun klaget over i alle 4 årene vi har jobbet sammen. Jeg oppfordret henne til å bli organisert, men det ble for dyrt.

Klager over morgenmøtene, men sier ikke fra at det kolliderer med barnehagelogistikk osv. Hvem skal gjette at det blir vanskelig for henne?

Klager over å ikke få sertifisering, men spør heller ikke om å få det.

Klager konstant over at "alle andre" har ditt og datt, men går verken via fagforeningen eller lederen for å be om endring.

Det nye nå er hjemmekontor. Hun er positiv, men ønsker ikke faste dager. Dette har jeg jo sett på som en utfordring for lengst og gitt innspill til i fagforeningen. Hun klager, bare klager, og nyter godt av at andre bretter opp ermene og prøver å gjøre noe med situasjonen. 

Er det noe som er frustrerende kan jeg godt være med på en utblåsning, men deretter må man enten gjøre noe med det eller slutte å klage. 

En annen kollega er også sånn, klager over arbeidsplassen hele tiden, men søker ikke nye jobber heller etter 5 år med klaging.

Og ja, nå klager også jeg. Utblåsningen er her på KG. 

Ville svart: " Da er kanskje ikke dette jobben for deg da" med et smil. 

Anonymkode: fc36c...7cd

• Liker 1
Skrevet

Føler med deg, har en kliss lik kollega! Kanskje vi har samme? 😂 Aner ikke hva jeg skal gjøre, hun er veldig snill men helt forferdelig slitsom å være rundt. Jeg sitter for det meste på kontorpulten min og jobber ekstra fokusert når hun kommer inn for å ta en klageprat. 

Anonymkode: 35511...89e

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Klagere støtter jeg ikke hvis de klager for å klage, men denne barnehagelogistikken for tiden er jo helt vill. Barnehager over hele linja har reduserte åpningstider og mangler personale, busser blir innstilt og arbeidsgivere gir ikke slakk til de som ikke kan komme tidsnok. Det er veldig stressende og lite sympatisk.

Anonymkode: 1390f...c16

Skrevet

Alle arbeidsplasser har negative folk. Jeg pleier å unngå dem mest mulig (du måå vel ikke snakke så mye med henne? Ta noen hvite løgner - jeg skal ut i lunsjen, jeg må jobbe konsentrert med noe nå, osv), og av og til si det rett ut - nå klager du mye. Hvis hun blir sur, hva så? Sjansen er vel stor for at hun allerede tenker negativt om deg 

Anonymkode: 295bc...67f

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Ikke bry deg om det blir dårlig stemning. Jeg hadde nok svart med "du gjør ikke annet enn å klage, hva har du tenkt å gjøre med det du klager over?" Og "jeg ønsker ikke å snakke med deg om du kun skal bruke meg som en klagemur.".

Jeg har ikke tålmodighet med folk som bare klager uten å gjøre noe med det. 

Anonymkode: a8b07...3e4

• Nyttig 1
Skrevet

Tror jeg hadde sagt "nå tror jeg det er på tide du søker deg ny jobb. Du har vært her i 4 år og klager fremdeles. Enten får du gjøre noe med saken ellers får du komme deg bort." Du bør i alle fall adressere klagingen og si at det er bedre å gjøre noe med saken enn bare å klage til kollegaer. 

Anonymkode: f5e82...c51

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...