AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #1 Skrevet 18. februar 2022 Jeg er ei dame på 50 som trenger sted å bo mens jeg leter etter leilighet å kjøpe. Prisene er veldig høye nå uansett om det er kjøpe eller leie, og jeg ønsker ikke å leie en sokkelleilighet på 22 kvm til 9000,- Har det meste av sakene mine på lager og har kun kofferter med årstidens klær. Jeg passer ikke inn i vanlig kollektiv med unge studenter, og lurer på om det finnes kollektiv med voksne seriøse folk? Anonymkode: d29e5...a94
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #2 Skrevet 18. februar 2022 Nå har jeg selv vært på leilighetsjakt i 2 måneder (ønsker kun å leie). Og fikk en nå for en uke siden til 8000,- på 50 kvadrat. Jeg er selv virkelig ikke noe kollektiv menneske men har sett en del annonser ute på Finn der det typisk står *voksent kollektiv*... eller * rom i voksent kollektiv*.. Så ja det finnes i teorien iallfall.. Siden jeg selv har glatt hoppet over slike annonser da de faller fullstendig utenfor mitt søkefelt vet jeg jo ikke mer enn hva oversikten sier, men som sagt på markedet er det iallefall annonser der ute.. Men jeg har leitet en del og vørt på en haug av visninger for å finne en jeg trives med så jeg antar at du bør være tålmodig og kanskje ennda mer med tanke på et kollektiv du faktiskkan like og trives i. Anonymkode: 029de...7c2 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #3 Skrevet 18. februar 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Nå har jeg selv vært på leilighetsjakt i 2 måneder (ønsker kun å leie). Og fikk en nå for en uke siden til 8000,- på 50 kvadrat. Jeg er selv virkelig ikke noe kollektiv menneske men har sett en del annonser ute på Finn der det typisk står *voksent kollektiv*... eller * rom i voksent kollektiv*.. Så ja det finnes i teorien iallfall.. Siden jeg selv har glatt hoppet over slike annonser da de faller fullstendig utenfor mitt søkefelt vet jeg jo ikke mer enn hva oversikten sier, men som sagt på markedet er det iallefall annonser der ute.. Men jeg har leitet en del og vørt på en haug av visninger for å finne en jeg trives med så jeg antar at du bør være tålmodig og kanskje ennda mer med tanke på et kollektiv du faktiskkan like og trives i. Anonymkode: 029de...7c2 Er desperat derfor begynte jeg å tenke i de baner. Lese avisen for et par år siden om en stor villa på Kronstad/ Haukeland der det bodde tre / fire seriøse mennesker i 40-50-60 årene som delte kjøkken, bad og hage, men som hadde 2 rom til disposisjon. Ts Anonymkode: d29e5...a94
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #4 Skrevet 19. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 18.2.2022 den 17.36): Jeg er ei dame på 50 som trenger sted å bo mens jeg leter etter leilighet å kjøpe. Prisene er veldig høye nå uansett om det er kjøpe eller leie, og jeg ønsker ikke å leie en sokkelleilighet på 22 kvm til 9000,- Har det meste av sakene mine på lager og har kun kofferter med årstidens klær. Jeg passer ikke inn i vanlig kollektiv med unge studenter, og lurer på om det finnes kollektiv med voksne seriøse folk? Anonymkode: d29e5...a94 Ja, det finst. Veit at ein kompis av meg (høg utd og fast jobb i kommunen) bur i kollektiv i Bergen med 2 andre på same alder. Han er 45 år Anonymkode: a8fa5...5d7
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #5 Skrevet 19. februar 2022 Dette var jo en god idé! Kunne tenke meg det samme! Er "kun" 32 da, men voksen og leieprisene er utrolig høye nå! Sparer til kjøp av egen bolig. Og det hadde definitivt kortet ned prosessen å bo med andre. Kanskje får man nye venner i prosessen også. Anonymkode: 476bb...293 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #6 Skrevet 19. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, det finst. Veit at ein kompis av meg (høg utd og fast jobb i kommunen) bur i kollektiv i Bergen med 2 andre på same alder. Han er 45 år Anonymkode: a8fa5...5d7 Hvor hen i Bergen er det kollektivet? Ts Anonymkode: d29e5...a94
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #7 Skrevet 19. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvor hen i Bergen er det kollektivet? Ts Anonymkode: d29e5...a94 Midt i sentrum ein stad. Kvifor spør du om det? Anonymkode: a8fa5...5d7
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #8 Skrevet 19. februar 2022 Altså de som allerede bor i kollektiv har jo skapt sitt bosted, hvorfor tenker du at du skal flytte inn dit? Hvorfor forsøker du ikke å finne folk til ditt eget kollektiv? Jeg har diskutert med noen venner at det hadde vært kjekt å flyttet ett felles sted når vi nærmer oss pensjonsalder, der alle har sitt eget men med et stort felles oppholdsrom med kjøkken og felles hage, men vi hadde ikke invitert med oss en vilt fremmed. Sånn tror jeg det er for mange, så vil du bo i et voksenkollektiv må du nok påregne å skape det selv. Og du vil jo egentlig bare bo der en periode, så det er ikke noe for andre å satse på. Anonymkode: 7af89...aec 2 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #9 Skrevet 19. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Midt i sentrum ein stad. Kvifor spør du om det? Anonymkode: a8fa5...5d7 Fordi jeg er på leting etter et voksent kollektiv Ts Anonymkode: d29e5...a94
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #10 Skrevet 20. februar 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Fordi jeg er på leting etter et voksent kollektiv Ts Anonymkode: d29e5...a94 Men hva er planen din da? hvis ab hadde sagt at de bodde i Håkonsgaten 49 3.etg, skulle du ringt på og bedt en av de flytte så du kunne flyttet inn? Mangler du helt antenner? Anonymkode: 7af89...aec
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #11 Skrevet 20. februar 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Men hva er planen din da? hvis ab hadde sagt at de bodde i Håkonsgaten 49 3.etg, skulle du ringt på og bedt en av de flytte så du kunne flyttet inn? Mangler du helt antenner? Anonymkode: 7af89...aec Herlighet jeg må da ha lov til å spørre. Har du stått opp med feil fot i dag eller? Har ikke planer om å ringe på nei, så blåst er jeg ikke, men greit å vite om hvor de ligger hen. Ts Anonymkode: d29e5...a94 2
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #12 Skrevet 13. april 2023 Jeg er også på leting etter kollektiv for voksne. (Og med voksne mener jeg folk over 40..) Er kvinne, 62 år, har bodd mange år i utlandet, men i sommer flytter jeg tilbake til Norge, med minst mulig eiendeler. Jeg elsker å reise, og vil heller bruke penger til det, enn å bo meg ihjel. Jeg ønsker å bo med folk som liker å ha det ryddig rundt seg, og som ikke har noen rusproblemer. Tar gjerne imot tips og forslag. Anonymkode: 23208...8e6
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #13 Skrevet 13. april 2023 Var inne på finn og kikket etter leilighet til leie for bare to dager siden, og da så jeg at det var to ledige rom i et voksent kollektiv. Flott hus var det også. Anonymkode: 747eb...045
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #14 Skrevet 13. april 2023 Fant annonsen, men klarte ikke å kopiere linken av en eller annen merkelig årsak. Anonymkode: 747eb...045
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå