Gå til innhold

ville du deltatt på Zoom-forelesning kl 18-19 på en fredag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skulle hatt  fysisk seminargruppe i dag, men den ble avlyst og omgjort til digital. Så ser jeg at tidspunktet er fra kl 18 til 19. Seriøst! Hadde dere deltatt på dette om det bare var et enkeltemne og vanligvis mindre enn fem studenter som er der hver gang?

Ville det ikke vært bedre å bare forhåndsinnspille en forelesning? Lærer kan vel ikke forvente at noen dukker opp? 

Anonymkode: be134...552

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde gjort det, men jeg er veldig pliktoppfyllende 😅

Men jeg er enig i at det heller kunne vært innspilt eller flyttet til en annen dag. Men jeg hadde i hvert fall deltatt for å se om det fortsatt blir noe av, allikevel. Det er jo bare en time 🙌🏻

Anonymkode: cfbdb...fdf

• Liker 4
Skrevet

Selvfølgelig! Jeg tror ikke at læreren forventer noe, men jeg ville dukket opp. 

Anonymkode: 64723...dda

• Liker 1
Skrevet

Det erjo null stress å sette seg ned en time hvis man uansett ikke gjør noe viktig.

Kræsjer det med en avtale må du bare si det.

Anonymkode: 807e2...3c9

• Liker 3
Skrevet

Ja, selvfølgelig ville jeg møtt opp.

Anonymkode: 617a9...5cb

• Liker 3
Skrevet

Nei, hadde ikke vurdert det ett sekund engang.

Anonymkode: 33358...c6e

• Liker 1
Skrevet

Hvis det er krav om deltagelse: ja.

Hvis det ikke er krav om deltagelse så hadde jeg ikke giddet.

Anonymkode: 87957...d10

• Liker 3
Skrevet

Hva spiller det for en rolle? 

Anonymkode: 28a7f...f2a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg hadde gjort det, men jeg er veldig pliktoppfyllende 😅

Men jeg er enig i at det heller kunne vært innspilt eller flyttet til en annen dag. Men jeg hadde i hvert fall deltatt for å se om det fortsatt blir noe av, allikevel. Det er jo bare en time 🙌🏻

Anonymkode: cfbdb...fdf

2 timer

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvis det er krav om deltagelse: ja.

Hvis det ikke er krav om deltagelse så hadde jeg ikke giddet.

Anonymkode: 87957...d10

ingen krav om deltakelse. Om det så var krav om deltakelse så synes jeg ikke lærer kunne ha noen forventninger om at vi droppet fredag kveld for å delta på dette

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

2 timer

beklager, leste litt feil.

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det erjo null stress å sette seg ned en time hvis man uansett ikke gjør noe viktig.

Kræsjer det med en avtale må du bare si det.

Anonymkode: 807e2...3c9

Skal ut på byen. Passer veldig dårlig.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det kan du vel ta en annen dag? Ikke la festing og byen gå foran studier. Du er først og fremst, student. 

Anonymkode: c4597...cf8

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Det kan du vel ta en annen dag? Ikke la festing og byen gå foran studier. Du er først og fremst, student. 

Anonymkode: c4597...cf8

Kanskje det, men jeg har også et privatliv utenom studier.. Etter to år med pandemi så prioriterer jeg å se folk face til face fremfor en lærer på en skjerm, på en forelesning som ikke er obligatorisk.  Mulig jeg hadde tenkt annerledes om det var rett før eksamen og vi ville fått noen nyttige tips. 

Skrevet

Nå satt jeg plutselig å tenkte på en på youtube fra USA som hadde kommet inn på et studie i Australia men ble stoppet fra å dra pga. korona, han satt våken hver natt for å være med på digitale forelesninger, og var i tillegg både partner og pappa!

Aktså, du gjør jo hva du vil -og jeg kjenner godt på følelsen av å ha lyst til å være ung og fri, men så lenge det ikke er hver uke så ser jeg ikke helt hvordan en kveld skal utgjøre noe. Og det ser jo ut til at du er ferdig såpass tidlig at du rekker å dra ut likevel, du går kanskje glipp av en time med vors.

Men helt opp til deg, ikke la oss avgjøre, her må du kjenne på hva som er viktigst for deg.

Ligger du godt an i faget?

Anonymkode: fab9a...f50

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Skjer det så mye på byen så tidlig på kvelden da?

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville ha deltatt i det seminaret ja, men så har jeg tidligere gjort den feilen at jeg satte fest og drikking foran studier. Den feilen har jeg heldigvis lært av, nå studerer jeg på nytt og er med på alt som "dukker opp" av undervisning. 

Anonymkode: daf3a...b6b

Skrevet
Viktualia skrev (8 minutter siden):

Skjer det så mye på byen så tidlig på kvelden da?

Mer enn du tror:)

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg ville ha deltatt i det seminaret ja, men så har jeg tidligere gjort den feilen at jeg satte fest og drikking foran studier. Den feilen har jeg heldigvis lært av, nå studerer jeg på nytt og er med på alt som "dukker opp" av undervisning. 

Anonymkode: daf3a...b6b

Det finnes jo en mellomting her. Og de aller fleste studier har ikke forelesning og seminarer i helgene.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det finnes jo en mellomting her. Og de aller fleste studier har ikke forelesning og seminarer i helgene.

Men hei, du trenger ikke rettferdiggjøre det for oss om du ikke vil være med på den forelesningen! Du begynner å bli et voksent menneske, du er over 18, ingen kan tvinge deg til noe som helst!

Anonymkode: fab9a...f50

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...