Gå til innhold

København med barn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å dra på tur til Køben med datteren min på 6 år. Noen som har tips til hva som er gøy for barn i København, hvilket hotell er bra etc.? 

Anonymkode: 6f9d2...b71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Experimentarium
Leie Christianiasykkel
Bakken Tivoli nord for Cph

Scandic Front er bra. Sentralt, men tilbaketrukket. Mellom slottet og Nyhavn. 
Litt billigere er Wake up Copenhagen - budgett hotell. Er et par i sentrum. 

Anonymkode: 77455...af6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg vurderer å dra på tur til Køben med datteren min på 6 år. Noen som har tips til hva som er gøy for barn i København, hvilket hotell er bra etc.? 

Som andre skriver Tivoli og Bakken fornøyelsespark. Vil annbefale båttur. Rundetårn gir fin utsikt. Men ennå kulere er den kirka med grønt spir rett ved fristaden Cristiania. Der går man utenpåspiret i en spiral oppover. Husker ikke hva kirka heter i farten.

Hvis dere har tenkt dere dit i sommer så annbefaler jeg dere å ikke reise 1 juli helgen. For da starter Tour de france i København og man venter enorme menneskemengder og det salige kaos. Og neppe særlig morsomt for en 6 år gammel jente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra for egen del, men ikke lat som du drar for barnets del. Seks år er for ungt til å ha noen spesiell glede av København og andre ferier langt unna. Da har de det like moro på en lokal lekeplass hvis folk rundt har godt humør.

Anonymkode: 8561c...447

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dra for egen del, men ikke lat som du drar for barnets del. Seks år er for ungt til å ha noen spesiell glede av København og andre ferier langt unna. Da har de det like moro på en lokal lekeplass hvis folk rundt har godt humør.

Pøøh, barn kan ha stor glede å dra til utlandet, selv når man bare er seks år! Jeg lærte mye på turene til utlandet når jeg var liten!

Anonymkode: 5e16a...a8a

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Største tullet jeg har lest! 

Anonymkode: 229dc...123

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Største fjaset jeg har lest på KG på lang tid..og det sier litt

Anonymkode: e6e10...e37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.2.2022 den 22.37):

Jeg drar jo såklart for begge sin del. Datteren min synes det er kjempestas å bare bo på hotell! 😊 og poenget er å gjøre noe man ikke alltid gjør og å oppleve andre steder. Men kom gjerne med andre forslag til hvor det er gøy for 6-åringer å reise i Skandinavia (ikke Norge) på våren? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den blå planet

Planetarium

Tivoli

Louisiana

De små museene inne i sentrum (f.eks. HC Andersen)

Barna mine elsker København 😊

Anonymkode: 4cccb...a13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bo på Radison collection royal hotellet rett ved Tivoli. Veldig fint, praktisk, sentralt, og fantastisk frokost. Betal litt ekstra for utsikt mot parken, det er supergøy både for små og store. Sentralstasjonen ligger rett ved, så du kommer inn med tog. Er også ok steder å spise i nærheten for en enkel og tidlig middag. For eksempel mathallen på Tivoli der dere kan se på parken mens dere spiser. 

Kjøp todagerspass til tivoli, med alt inkludert. Og ro ned tempoet og kos dere inne på området. 

Rusle Strøget, særlig Legobutikken som allerede anbefalt. Det er også en Brio butikk som har mye gøy. (og mor må en tur innom Illums, selvfølgelig :) )

Ta kanalbåt, og se på byen. 

København er midt i blinken for en 6-åring, så godt valg. 

Anonymkode: 2d77f...814

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...