Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i dag 8+4 og i starten av graviditeten var jeg bekymret for SA. Dette var jeg bekymret for da jeg hadde en SA i uke 5 for noen år siden. Symptomer jeg har er at jeg er trøtt/mindre energi, ømme bryster, murring av og til, veldig var for lukter/noen matvarer, og kvalme som kommer når jeg er sulten. Kvalmen var sterk forrige uke men litt bedre denne uken.

Selv om jeg ikke er like bekymret for tidlig SA har jeg nå begynt å bekymre meg for MA..

Har tidlig ultralyd i uke 12+1 ca 1 time unna her da vi ikke har private klinikker i den byen jeg bor i. Noen dager går det fint og jeg nyter graviditeten men som i dag googler jeg og leser så mye om MA og begynner å tenke om jeg har det nå siden jeg er mindre kvalm denne uken..

Trenger noen gode ord fra dere<3

Anonymkode: a23a5...60c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok helt normalt å være bekymret, særlig om man har hatt en tidligere SA/MA. Jeg har bekymret meg hele 1 trimester men hadde da blødninger av og til som gjorde at angsten kom. For min del så hjalp det å dra på ultralyd bare for å sjekke liv, det er lenge å vente til uke 12 om man er bekymret. 1 time er jo ikke så langt unna, så du kan jo vurdere en tidligere time? Angående symptomer, de kommer og går. Puppene mine var ikke konstant ømme og symptomene varierte. Man overanalyserer jo gjerne litt også, så ville ikke lagt så mye vekt på det. Men smerter/blødninger kan være grunn til bekymring. Så har du ikke noe av dette så er mest sannsynlig alt ok, selv om det aldri er noen garanti.

Skrevet

Takk for svar og gode ord :)

Jeg prøvde å få bestilt UL ett par uker før men passet ikke med jobb og det var ikke alle dager de hadde personal til å ta ultralyd så da blir det om litt over tre uker og er da 12+1.

Flere som har erfaringer med slik bekymring?

ts

Skrevet

Jeg var også veldig bekymret, selv med tidlig UL i uke 7 og en satt opp i uke 12. Men nå har jeg 2 uker til termin og alt ser fint ut :) Det er jo aller mest sannsynlig at det går bra! ❤️ Og symptomene kan variere veldig fra graviditet til graviditet og fra dag til dag. 

Anonymkode: f3d8b...0d6

Skrevet

Takk for positive ord :)

Flere av dere som ventet med første ultralyd til uke 12? Jeg har lest mange historier at fosteret var død på ultralyd og hadde vært død i flere uker..

Trenger å høre fra dere som har positive opplevelser ❤️

ts

Skrevet

Med barn nr 2 ventet jeg med UL til uke 12. men da var jeg ganske rolig hele veien.

Du må tenke at det går bra helt til noen sier noe annet. For oddsen er jo størst for at det går bra. Er veldig mange hvor alt går bra som ikke lager innlegg på forum. Her inne dukker det opp mer triste nyheter enn glade til tider.

Jeg kikka flere ganger på denne før uke 12. synes det hjalp å se hvor mange prosent sjanse det er for at det går bra. Lykke til :klemmer: 

https://datayze.com/miscarriage-chart.php

Skrevet

Jeg vet så godt hvordan du har det! For min del roet det seg veldig etter jeg tok privat ultralyd i uke 13. Blødde her og der frem til da, men det var jo helt ufarlig. Ved en eventuell neste graviditet skal jeg huske på at sånt er normalt og ikke tenke det verste. Jeg leste utallige tråder her om gravide som blødde litt i starten, følte seg kvalm av og på, bryster som var ømme og ikke ømme om hverandre. Det er bare sånn det er! Det er graviditet. Vi må bare akseptere det.

Og i de aller fleste tilfeller så er man ikke i tvil når det er en SA. De fleste silblør. ( Noen veldig få gjør ikke). Så det er jo ingenting som tyder på at du trenger bekymre deg.

Hey min gutt er snart ett år. Føles som i går at jeg satt i sofaen på kvelden og så på serier, men fikk ikke med meg noe fordi jeg bekymret meg så mye. Men tiden har bare flydd, det kommer til å gå så fort. Plutselig sitter du der med babyen din, og tiden bare forsvinner. De aller fleste av oss har vært der du er og det går bra! Snart er du bekymra for en million andre ting. Bare bli vandt med det, baby = masse bekymring. Men mest glede!! Gratulerer med den lille, dette går bra!!! 

Anonymkode: cd1c8...e6f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...