Gå til innhold

Beregning av feriepenger

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å regne ut hvor mye feriepenger jeg får utbetalt i mai 2022. 

Feriepengegrunnlaget mitt for 2021 var på 587 455 kr. Jeg har vært i fødselspermisjon i fra april 2021. Gikk over til ulønnet i januar 2022, og kommer til å ha ulønnet fram til jobbstart i august 2022. 

Når man skal regne ut feriepenger utfra feriepengegrunnlag er formelen: Brutto månedslønn 2022 + (Feriepengegrunnlag 2021 x 0,12) – (Brutto månedslønn 2022 / 26 virkedager) x 30 virkedager.

Når jeg ikke jobber før i august 2022, hvordan regnes dette da? Tenker på "Brutto månedslønn 2022" når jeg ikke har lønn før i august. Vil det ha noe å si?  

Anonymkode: 679e6...1ce

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1558741-beregning-av-feriepenger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 hours ago, AnonymBruker said:

Du vil sannsynligvis få 12% av grunnlaget.  Og så vil du bli trukket i lønn hvis du tar ferie etter at du starter å jobbe igjen.

Anonymkode: 42d61...350

Jeg tror dette stemmer.

På vår jobb får vi 12% av feriepengegrunnlaget utbetalt som feriepenger, og så trekker de oss i lønn i juni og juli for ferie. Altså det trekkes ikke fra feriepengene hos oss slik ditt regnestykke sier. 

Det beste er nok å kontakte HR-avdeling på din jobb da dersom det vanligvis er et sånt regnestykke de bruker, høre hva de gjør når du er i ulønnet perm :) 

Anonymkode: 22b61...145

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...