AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #1 Skrevet 18. februar 2022 Min lille prins fyller snart 1 år og trenger sårt tips til kake. Har Googlet og lest mange forskjellige meninger ang sukker eller ikke og blir ikke smart på dette 😂 uansett skal han få en kake, og littegrann sukker gjør ingenting. Hva lagde dere? Vil at den skal være blå på toppen itillegg, bruker dere sukkerfondant eller krem m konditorfarge? Hilsen amatørbaker Anonymkode: 98f08...aed
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #2 Skrevet 18. februar 2022 Jeg lagde en bitteliten bløtkake som 1. åringen min skulle få spise selv. Hun rørte ikke kaka og smakte såvidt på den, hun foretrakk vafler. Anonymkode: 53cd2...6fe
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #3 Skrevet 18. februar 2022 Meninger trenger du jo ikke bry deg om. Fakta er at litt sukker ikke er skadelig, og kunstig søtning skal ikke gis til barn under 3 år. Så lenge det er snakk om litt sukker, er det helt uproblematisk. PRoblemet med sukker er når det fortrenger mer næringsrik mat, og bittelitt kake gjør ikke ungen så stappmett at han ikke orker brødskiven etterpå liksom. Vi har laget helt vanlig kake til begge våre unger på ettårsdagen. Det har vært første gangen de har fått smake. Vi hadde helt vanlig marsipankake begge gangene. Vi tok av marsipanen til småttisene, for ingen av dem hadde klart å tygge den (sent ute med tenner). Så de spiste da bløtkake. Krem, bringebærsyltetøy, sukkerbrød. Du kan jo bare tilsette litt konditorfarge? Anonymkode: 217ed...2a6
Lilletrille79 Skrevet 18. februar 2022 #4 Skrevet 18. februar 2022 Jeg lagde en liten bløtkake med mindre sukker i sukkerbrødet og litt mindre syltetøy i fyllet😀hun synes det var spennende men spiste ikke så mye uansett😜
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #5 Skrevet 18. februar 2022 Fløtekake. Sukkerbunn, krem, syktetøy og masse bær. Sukker blir det uansett, men føler at en fløtekake har litt mer naturlige søte ting som krem og bær enn noe som en sjokoladekake. Anonymkode: defe5...5df
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #6 Skrevet 18. februar 2022 takk for svar! tenkte å kjøpe "ferdig" sukkerbrød på butikken da jeg er elendig til å bake. Om dere vil slenge oppskrifter på feks krem og fyll hadde jeg satt stor pris på det Anonymkode: 98f08...aed
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #7 Skrevet 18. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Min lille prins fyller snart 1 år og trenger sårt tips til kake. Har Googlet og lest mange forskjellige meninger ang sukker eller ikke og blir ikke smart på dette 😂 uansett skal han få en kake, og littegrann sukker gjør ingenting. Hva lagde dere? Vil at den skal være blå på toppen itillegg, bruker dere sukkerfondant eller krem m konditorfarge? Hilsen amatørbaker Anonymkode: 98f08...aed Hei! Altså hvor ofte mater du babyen din med en kake er jo spm. Og det tror jeg er ekstremt sjeldent. Så den rene dagen du byr baby på en kake som er på fødselsdagen så ser jeg absolutt ingen problem Med det. Min første har også bdag snart I mars og skal da lage et sukkerbrød i langpanne som jeg skal skjære i runde sirkler også skal jeg kjøpe to pk Smør og melis vanilj og konditor farger blå lyseblå osv også pynte kaken så kan baby smash og gjøre hva baby vil med den. Den ENE dagen i året skal ikke dette være noe problem syntes jeg!!!!! Anonymkode: 8342d...20e
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #8 Skrevet 19. februar 2022 Bare pass på at den blåfargen ikke er azo-farge (brilliant blue) Anonymkode: c72f5...d75
Brunello Skrevet 19. februar 2022 #9 Skrevet 19. februar 2022 Det skal være kake til bursdag. Det er ikke gitt at barnet spiser så mye, men det kommer vel andre gjester også. Så tenk på at kaka skal være god og ikke nødvendigvis blå. 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #10 Skrevet 19. februar 2022 Hva med tallkake? https://www.tine.no/oppskrifter/kaker/krem-og-sjokoladekaker/1-årsdagskake Anonymkode: 1ec53...b6b
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #11 Skrevet 19. februar 2022 Jeg har aldri tenkt på at kaka skal være til barnet. Har bare lagd kake som gjestene kan ha. Men min søster blandet litt krem med masse bær, og det ble et fint bilde. Anonymkode: 0feb6...a74
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #12 Skrevet 19. februar 2022 Jeg lagde sjokolade kake til barnet vårt da hun fylte ett år. Hun tok en bit, og kastet seg over frukten isteden. Anonymkode: 7f9eb...a4d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå