AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #1 Skrevet 18. februar 2022 Dersom en har en jobb som innebærer så høy risiko at man ikke kan jobbe under graviditeten, får man da full lønn under svangerskapet, eller hvordan fungerer det? Snakk om jobb hvor en jevnlig kan bli utsatt for slag og spark, og kraftige utageringer fra rusa menesker. Anonymkode: 1b1f8...012
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #2 Skrevet 18. februar 2022 Kontakt bedriftshelsetjenesten? De kan nok bistå med veiledning på dette. Anonymkode: 52d8c...040
Millaz Skrevet 18. februar 2022 #3 Skrevet 18. februar 2022 Arbeidsgiver er vel pålagt og tilrettelegge arbeidsoppgavene når det er behov for det, så kanskje du kan få litt andre arbeidsoppgaver under graviditeten.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #4 Skrevet 18. februar 2022 Jeg hadde nylig svangerskapspenger da jeg har en jobb med utagerende pasienter. Du får en bekreftelse av jordmor på at du ikke kan jobbe under slike forhold. Så en lapp hvor leder skriver under på om hun/han kan eller ikke kan tilrettelegge for deg. Dersom jobben ikke kan tilrettelegge, sendes det inn til NAV og du får full lønn gjennom hele svangerskapet. Anonymkode: a85ed...c79
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #5 Skrevet 18. februar 2022 Hvis arbeidsgiver ikke kan tilrettelegge og jobben er til fare for fosteret så får man noe som heter svangerskapspenger. Det er jordmor som søker om dette til NAV for deg. Fastlege kan også gjøre det men har hørt jordmødrene er flinkere tli å skrive de søknadene. Vil tro de er begrenset opp til 6G som andre NAV-ytelser men det kan jo hende jobben din betaler ut lønn og får tilbake de 6G fra NAV (min jobb gjør for eksempel det ved sykepenger og foreldrepenger og tror det er ganske vanlig?) Søk opp svangerskapspenger på NAV for å se info Anonymkode: af65f...c18
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå