AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #1 Skrevet 18. februar 2022 Av ulike grunner kan jeg ikke fortsette i min nåværende jobb, og vurderer å ta utdannelse som helsefagarbeider. Jeg liker å jobbe med mennesker og har inntrykk av at helsefagarbeider er et fint yrke. Har lest om det på utdanning.no. Jeg kjenner ingen helsefagarbeidere, så er det noen her som vil fortelle mer om hva yrket og utdannelsen innebærer? Hvor kan en helsefagarbeider jobbe? Fordeler og ulemper ved yrket? Anonymkode: 336f9...e95
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #2 Skrevet 18. februar 2022 Nå spørs det jo hvorfor du ikke kan fortsette i nåværende yrke. Er det f.eks pga skader/smerter er jobb innen helse/pleie ofte tungt og sliter mye på rygg/nakke og armer. Det er også ofte svært vanskelig å få fast stilling som helsefagarbeider. Lønnen er heller ikke av den beste. Det er mest vanlig å jobbe på sykehjem, hjemmesykepleie, evt boliger for pu eller sykehus. Vanligvis i to eller tre-delt turnus. Er du ikke vandt til å jobbe turnus ville jeg tenkt om det er noe du ønsker å begynne med. Men alt i alt er det en svært flott og givende jobb. Jeg har mange pasienter jeg for alltid vil bære i hjerte mitt❤️ Men etter snart 11 år som helsefagarbeider anbefaler jeg ingen jeg kjenner om å velge det, velg heller sykepleier om du har mulighet pga muligheten for fast stilling og for mer valgmuligheter. Anonymkode: ea4b5...939 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #3 Skrevet 18. februar 2022 Jobben i seg selv er veldig givende om man liker å jobbe med mennesker! Og det kak være tungt fysisk,spørs litt hvor man jobber. Men vi er dårlig bemannet i utgangspunktet, og høyt fravær så slitasjen er stor!! Jeg er ennå i 30årene,men kjenner det på kroppen allerede selv om vi jobber så ergonomisk riktig som mulig. Anbefaler ingen å bli helsefagarbeider, gå heller for vernepleie eller noe som gir deg flere valgmuligheter. Anonymkode: af0c8...255 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #4 Skrevet 18. februar 2022 Bli sykepleier i steden. Du må ha lang praksis for å bli helsefagarbeider og denne tiden er bedre brukt på å ta en bachelor i sykepleie. Da får du høyere lønn, lettere fast stilling og kan også videreutdanne deg (ofte helt eller delvis betalt av arbeidsgiver, dersom du velger en videreutdanning helseforetaket har behov for) Anonymkode: 5d8e5...4b1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå