Gå til innhold

Hva betyr det når vekten viser ulik vekt i løpet av en time?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Veide meg noen ganger i løpet av en time, og det landet på alle tall mellom 100,8 og 101,2. Hvorfor skjer det? Var ikke i synkende rekkefølge, var helt tilfeldig. Jeg klarte ikke forstå at jeg ikke var kommet under 101 kg når jeg først gikk på vekta, derfor veide jeg meg en gang til og da var det plutselig 100,8. Er det noe galt med vekta mi skal tro? 

Anonymkode: dca1a...362

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg får ulikt resultat utifra hvor på badegulvet vekta står. Hvis underlaget ikke er helt i vater, påvirker det målingen.

Skrevet

Det er vekten sin skyld. Jeg går alltid på flere ganger. Samtidig må vekten stå på samme sted.

Anonymkode: a94c5...17a

Skrevet

Hvis dette bekymrer deg anbefaler jeg å lese spesifikasjonene som følger med vekta. Der skal det som et minimum stå oppløsning og nøyaktighet. Nøyaktigheten er det du vil finne og du vil nok se at den er mye dårligere enn 0,2kg.

Skrevet

Det betyr at du er overdrevent fiksert på vekta, og må roe deg ned, det er hva det betyr. 1 gang i uka er mer enn ofte nok hvis du slanker deg, jeg veier meg en gang i mnd eller annenhver mnd og har hatt samme vekt i hele voksenlivet (minus 2 graviditeter).

Fiksering på vekt er ikke sunt kjære deg. Du er verdifull uansett hva tallet på vekta er. ❤

Anonymkode: 40578...aa9

• Liker 3
Skrevet

Glycogen, saltinntak, matinntak, fordøyelse, toalettbesøk, vannmengde, trening/ ikke trening, koffeininntak osv.. evt ujevnt underlag. 

Anonymkode: 8e600...173

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...